Από την έντυπη έκδοση
Της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου
[email protected]
«Πλώρη» για την επίτευξη ιστορικού υψηλού κερδοφορίας κατά τη φετινή χρήση (μετά το ρεκόρ τζίρου που πέτυχε το 2021, σπάζοντας το φράγμα των 10 δισ. ευρώ) φαίνεται να έχει βάλει η Motor Oil.
Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΈΝΗ εκτίμηση βασίζεται στο ότι η ισχυρά ανοδική τάση των βασικών της μεγεθών κατά το α’ τρίμηνο του έτους συνεχίζεται και κατά το τρέχον τρίμηνο, όπως παρατήρησε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης Πέτρος Τζαννετάκης κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές. Η παράλληλη έντονη ενίσχυση τόσο των «παραδοσιακών» δραστηριοτήτων (διύλιση - πώληση πετρελαιοειδών) όσο και του κλάδου ΑΠΕ που εκπροσωπείται από τη θυγατρική MORE και περιλαμβάνει την ηλεκτροπαραγωγή και το πράσινο χαρτοφυλάκιο είναι το κύριο χαρακτηριστικό της τρέχουσας χρήσης και αντισταθμίζει τις παρενέργειες από την αύξηση του ενεργειακού κόστους, τόνισε ο ίδιος. Ο κ. Τζαννετάκης είπε ότι προς το παρόν δεν βλέπει ενδείξεις «καταστροφής της ζήτησης» για καύσιμα στην εγχώρια αγορά λόγω της αύξησης των τιμών. Πρόσθεσε ότι ο κίνδυνος αυτός είναι ορατός για τους επόμενους μήνες εάν συνεχιστεί η ανοδική τάση του πληθωρισμού, παρότι εκτίμησε ότι το φαινόμενο πλησιάζει στην κορύφωσή του.
Απαντώντας σε ερωτήσεις αναλυτών, ο κ Τζαννετάκης υπογράμμισε ότι έως το τέλος του έτους αναμένεται να ολοκληρωθεί το deal της εξαγοράς του 30% της ΕΛΛΑΚΤΩΡ (και του 75% του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ). Εξέλιξη που θα σηματοδοτήσει τη ραγδαία αύξηση της πράσινης εγκατεστημένης ισχύος της Motor Oil στα 772 MW με παράλληλη πρόσβαση σε ένα χαρτοφυλάκιο έργων ΑΠΕ σε διάφορες φάσεις ανάπτυξης 2,3 GW, με συνεισφορά στα ετήσια EBITDA της τάξης των 130 εκατ. ευρώ. Έως τα τέλη Δεκεμβρίου, εξάλλου, αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία η νέα μονάδα κατεργασίας νάφθας (που σηματοδοτεί τη μεγαλύτερη επένδυση του ομίλου τα τελευταία έτη, συνολικού ύψους 250 εκατ. ευρώ) και να ληφθεί η Τελική Επενδυτική Απόφαση (FID) για τον Πλωτό Σταθμό Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης LNG (FSRU) Διώρυγα Gas στους Αγίους Θεοδώρους. Η διοίκηση της εισηγμένης σημείωσε ότι η έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών δεν θα επηρεάσει ουσιωδώς τον προγραμματισμό για τις κεφαλαιουχικές δαπάνες του επόμενου έτους. Το ίδιο ισχύει και για τη νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου στην Κομοτηνή που αναπτύσσει η κοινοπραξία Μotor Oil - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
O κ. Τζαννετάκης σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι το ράλι των διεθνών τιμών πετρελαίου και φυσικού αερίου κατά το α’ τρίμηνο του έτους οδήγησε σε κατακόρυφη αύξηση των αναγκών του ομίλου σε κεφάλαια κίνησης, με αποτέλεσμα να καταγραφούν αρνητικές ταμειακές ροές και αύξηση του καθαρού δανεισμού κατά 300 εκατ. ευρώ περίπου. Παρά ταύτα, το κόστος χρηματοδότησης του ομίλου διατηρείται σε απολύτως ελεγχόμενα επίπεδα (2,3%).