Επαναδημοπράτηση επέκτασης Μετρό προς Πειραιά

Eκδήλωση ενδιαφέροντος έως τις 30 Ιανουαρίου 2009
Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου 2008 12:38
UPD:12:42

Βάσει της Διακήρυξης του νέου Διαγωνισμού οι διαγωνιζόμενες τεχνικές εταιρείες/όμιλοι οφείλουν να υποβάλουν την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την κατασκευή του έργου έως τις 30 Ιανουαρίου 2009.

Την επαναδημοπράτηση της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά ανακοίνωσε σήμερα το ΥΠΕΧΩΔΕ. Πρόκειται για το έργο της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό στα Δυτικά Προάστια με κατάληξη στον Πειραιά (υπόγεια σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 σύγχρονοι σταθμοί: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο), συνολικού προϋπολογισμού 515 εκατ. ευρώ.

Βάσει της Διακήρυξης του νέου Διαγωνισμού οι διαγωνιζόμενες τεχνικές εταιρείες/όμιλοι οφείλουν να υποβάλουν την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την κατασκευή του έργου έως τις 30 Ιανουαρίου 2009.

Σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ η απόφαση για επαναδημοπράτηση του μεγάλου αυτού έργου ήταν δίκαια και απαραίτητη και η καθυστέρηση από την δημοπράτηση θα είναι λιγότερη από 4 μήνες.

Όπως επίσης διευκρινίζει το υπουργείο, η καθυστέρηση οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στην επιμονή ορισμένων κατασκευαστικών εταιρειών σε δικαστικούς αγώνες και σε μικρό βαθμό στην διαφωνία παραγόντων του Πειραιά να κατασκευαστεί ο τερματικός σταθμός «Ευαγγελίστρια».

Μάλιστα -σημειώνεται- παρά το γεγονός ότι τα Ελληνικά Δικαστήρια απέρριψαν όλες τις προσφυγές των υποψηφίων, μία από αυτές βρήκε τελικώς ώτα ευήκοα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Ε.Ε άλλαξε προηγούμενη θετική για τον διαγωνισμό θέση της - και μάλιστα χωρίς νέα στοιχεία όπως εγγράφως ομολόγησε πρόσφατα - και υιοθέτησε ερμηνείες που περιορίζουν τον αριθμό των υποψηφίων κατασκευαστών, περιορίζοντας έτσι τον ανταγωνισμό και οδηγώντας σε νομικό αδιέξοδο τον Διαγωνισμό.

ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Αντικείμενο του Διαγωνισμού

Αντικείμενο του έργου είναι η εκπόνηση της Μελέτης Εφαρμογής, η κατασκευή των έργων πολιτικού μηχανικού, η προμήθεια/εγκατάσταση/δοκιμές/θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η εκπαίδευση του προσωπικού, η προμήθεια των ανταλλακτικών και η συντήρηση της επέκτασης Χαϊδάρι-Πειραιάς.

Θέσεις Σταθμών

Αγία Βαρβάρα Λ. Ελευθερίου Βενιζέλου (Αγ. Ελεούσα)

Κορυδαλλός Πλατεία Ελευθερίας

Νίκαια Πλατεία Ελ. Βενιζέλου

Μανιάτικα Αιτωλικού & Μαυρομιχάλη

Πειραιάς Λιμάνι (πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ)

Δημοτικό Θέατρο Γρηγορίου Λαμπράκη

Σήραγγα

Συνολικά 6,5 χλμ σήραγγας της επέκτασης θα κατασκευασθούν με Μηχάνημα Διάνοιξης Σηράγγων («μετροπόντικας»), ενώ το υπόλοιπο τμήμα στην αρχή και στο τέλος του έργου θα υλοποιηθεί με υπόγεια εκσκαφή.

Φρέατα

Συνολικά προβλέπονται 8 φρέατα αερισμού κατά μήκος της νέας Γραμμής και δύο για την είσοδο και την έξοδο του «μετροπόντικα».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα