Συνέντευξη στην Μαρία Βε
[email protected]
Σκεφτείτε τα ιδανικότερα γυαλιά ηλίου που θα μπορούσατε να φορέσετε. Αυτά που προσφέρουν την απαραίτητη προστασία στα μάτια σας, εκείνα που απογειώνουν το στυλ σας και που μαγνητίζουν όλα τα βλέμματα σε κάθε σας βήμα. Το πιθανότερο είναι να έχουν κατασκευαστεί από την Safilo.
Παγκόσμιος ηγέτης στο χώρο των «fashion, luxury & lifestyle» οπτικών, με μια μακρά ιστορία στη βιομηχανία, που ξεκινά από το 1878, 100.000 επιλεγμένα σημεία πώλησης παγκοσμίως, ένα εξ’ ολοκλήρου ιδιόκτητο δίκτυο θυγατρικών σε 40 χώρες και ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο που περιλαμβάνει πάνω από 30 εταιρείες, τα οπτικά της ιταλικής Safilo, καλύπτουν πια όλο τον πλανήτη, προσεγγίζοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την απαίτηση του μέλλοντος, που δεν είναι άλλη από τη «βιώσιμη μόδα».
Ο Όμιλος παράγει εξαιρετικής ποιότητας οπτικά προϊόντα, χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής, η οποία τον ξεχωρίζει, ενώ αξιοσημείωτη επιτυχία γνωρίζουν οι σκελετοί από βιώσιμα υλικά, καθώς και ο μοναδικός σχεδιασμός τους.
Τα τρία μεγάλα «όπλα» για την επιτυχία
Σύμφωνα με τον Ιταλό CEO του Ομίλου, Angelo Trocchia, καινοτομία, βιωσιμότητα και ψηφιακός μετασχηματισμός, είναι τα τρία μεγάλα «όπλα» στην φαρέτρα του Ομίλου, που καθορίζουν την πορεία του στον κλάδο και αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο για την επιτυχία και περαιτέρω ανάπτυξή του στο μέλλον.
Ο κ. Trocchia, ο οποίος κατάφερε να απογειώσει τον Όμιλο μέσα σε περίπου τέσσερα χρόνια, επιλέγοντας την αναδιάρθρωση μέσω στοχευμένων στρατηγικών με ανθρωποκεντρική προσέγγιση, μιλάει στην «Ν», επισημαίνοντας ότι ο δρόμος προς την επιτυχία, δεν είναι μια εύκολη υπόθεση.
O Global CEO της Safilo Group, Angelo Trocchia
Με θετικό πρόσημο ξεκίνησε το πρώτο τρίμηνο του 2022 για την Safilo Group, καθώς παρουσίασε άνοδο 16,2% στις πωλήσεις στην Ευρώπη συγκριτικά με τη ίδια περίοδο του 2021. Είναι η άρση των περιορισμών covid ο λόγος για αυτό το σημαντικό άλμα ή θα λέγατε ότι οφείλεται σε κάποια διαφορετικά βήματα που υιοθετήθηκαν από την εταιρεία; Η άνοδος στα οικονομικά στοιχεία που παρουσιάζει η εταιρεία, θεωρώ ότι οφείλονται σε κάποιες στρατηγικές αποφάσεις που ελήφθησαν το 2018 και ίσως να ακούγεται παράδοξο, αλλά κατά κάποιον τρόπο, η πανδημία covid-19, υπήρξε αρωγός στα όραμά μας. Την ώρα που ορισμένες εταιρείες έλαβαν την απόφαση να «παγώσουν» τα σχέδιά τους, εμείς αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε την αντίθετη κατεύθυνση και να εξαγοράσουμε δύο εταιρείες.
Ταυτόχρονα, επενδύσαμε σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία, στον ψηφιακό μετασχηματισμό και σε εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, ενώ καταφέραμε να μειώσουμε το κόστος παραγωγής υιοθετώντας «έξυπνες και βιώσιμες λύσεις».
Επίσης, αποφασίσαμε να επαναφέρουμε την ισορροπία μεταξύ του δικού μας brand και των συμβολαίων που βρίσκονται ήδη στο χαρτοφυλάκιο μας, ενώ καταφέραμε να μειώσουμε και το χρέος μας.
Στην Ελλάδα, η εξαιρετική δουλειά των ανθρώπων μας, οι οποίοι αντιδρούν εγκαίρως σε κάθε πρόκληση που παρουσιάζεται, σε συνδυασμό με τις σωστές στρατηγικές επιλογές που ακολουθήθηκαν, απέδωσαν καρπούς, οδηγώντας το Όμιλο στην ισχυρή ανάκαμψη.
Πόσο διαφέρει η αγορά της Ελλάδας από άλλων χωρών;
Δεν θεωρώ ότι διαφέρουν οι αγορές των χωρών, σε σχέση με το προϊόν. Αυτό που ωστόσο δίνει το στίγμα της διαφοροποίησης, είναι η κουλτούρα της κάθε χώρας, τα συναισθήματα που δημιουργούνται στον καταναλωτή από την ιστορία που συνοδεύει ένα προϊόν και ο τρόπος που ταυτίζεται με μια ιδέα.
Μάλιστα, η άποψή μου είναι ότι δεν υπάρχει «παγκόσμιος καταναλωτής», αλλά ο «ιδιαίτερος καταναλωτής» που χρειάζεται ένα προϊόν, το οποίο θα αγγίξει τις μοναδικές πτυχές του εαυτού του. Επομένως, παρόλο που η φιλοσοφία της Safilo είναι σταθερή, το στοίχημα είναι η προσέγγιση κοινού από κάθε καταναλωτικό υπόβαθρο.
Σε ποια σημεία θα λέγατε πως η Safilo ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό;
Η Safilo επικεντρώνεται στην αυθεντικότητα, στον σχεδιασμό, στην ποιότητα των πρώτων υλών και στην διαδικασία παραγωγής, που την καθιστούν πρωτοπόρο στη δεξιοτεχνία και στο αισθητικό αποτέλεσμα. Αποτελεί τη λύση σε μια αγορά που ζητεί επιλογές και μια ισχυρή πρόταση που ανταποκρίνεται περισσότερο στις καθημερινές ανάγκες των οπτικών.
Προχωρούμε συνεχώς σε επενδύσεις με στόχο την ενίσχυσή μας στις αγορές, ενώ αναζητούμε νέες τάσεις και επωνυμίες που υπόσχονται περαιτέρω ανάπτυξη.
Πώς αντιλαμβάνεστε τη «βιωσιμότητα» και πόσο σημαντική είναι για το μέλλον;
Ο όρος βιωσιμότητα περιλαμβάνει πολλές έννοιες όπως «πράσινο», «περιβάλλον», «διαδίκτυο». Μια βιώσιμη επιχείρηση, δεν δημιουργεί μόνο προϊόντα υψηλής ποιότητας, αλλά αποκτά διαχρονική αξία που ωφελεί όλους τους ενδιαφερόμενους, διατηρώντας τους πόρους του πλανήτη μας για τις επόμενες γενιές. Ευθύνη απέναντι στους ανθρώπους σημαίνει να είμαστε αυθεντικοί και αξιόπιστοι, να εργαζόμαστε με διαφάνεια και σαφήνεια ανά πάσα στιγμή.
Μία από τις κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε, είναι η ελαχιστοποίηση του αποτυπώματος άνθρακα. Έτσι, για να συμβάλουμε σε ένα βιώσιμο μέλλον, επενδύουμε στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την καινοτομία.
Η αειφορία βρίσκεται στον επίκεντρο των επιχειρηματικών στρατηγικών μας και βασίζεται στην ανάπτυξη έργων και πρωτοβουλιών που μπορούν να συμβάλουν στην επίτευξη των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών για το 2030.
Ποια είναι η συμβολή σας στην πλανητική υγεία;
Κατ’ αρχάς να πούμε ότι βρισκόμαστε διαρκώς υπ’ ατμόν, αναζητώντας εκείνες τις πρακτικές, που θα βοηθήσουν ενεργά ως προς αυτό τον τομέα.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι μεριμνήσαμε για την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε εργοστάσιά μας, πολύ πριν την εκτόξευση του κόστους ενέργειας, ενώ μειώσαμε τη χρήση χημικών, μελετώντας σωστά την δομή των υλικών και τον τρόπο που αντιδρούν. Επιπλέον, επενδύσαμε σε υβριδικά οχήματα. Ακόμη, διαθέτουμε συστήματα καθαρισμού νερού, που οδηγούν στην ανακύκλωση και επαναχρησιμοποίηση του νερού σε ποσοστό άνω του 90%.
Επισημαίνω εδώ ότι ο δρόμος προς την πλανητική υγεία, είναι μακρύς και χρειάζεται πολύ δουλειά. Σε κάθε περίπτωση, επειδή το όφελος είναι κοινό, τη λύση θα τη βρούμε εάν εργαστούμε όλοι μαζί συλλογικά και με σοβαρότητα, προκειμένου να διασώσουμε τον πλανήτη και το μέλλον μας επάνω στη γη.
Πόσο έτοιμη είναι η Ελλάδα σε αυτόν τον τομέα;
Η Ελλάδα, παρόλο που βρίσκεται λίγο πιο πίσω σε αυτό, υπάρχει ενδιαφέρον από τους ανθρώπους για να εξελιχθεί. Το σημαντικό είναι να ευαισθητοποιήσουμε περισσότερο τους καταναλωτές σε σχέση με την υγεία. Τα μελλοντικά σχέδιά μας περιλαμβάνουν συνεργασίες με ΜΚΟ, που θα οδηγούν σε ενδιαφέρουσες καμπάνιες ενημέρωσης για τους γονείς, προκείμενου να εκπαιδευτούν στο να αποκτήσουν ταχύτερα ένα πιο «πράσινο» και υγειές σκεπτικό για τα παιδιά τους.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί πια σύμμαχο των επιχειρήσεων. Πως πορεύεται η Safilo σε αυτόν τον τομέα;
Έχουμε «αγκαλιάσει» τον ψηφιακό μετασχηματισμό για να διαμορφώσουμε τη στρατηγική μας, με στόχο να δώσουμε επιπλέον ευκαιρίες ανάπτυξης στην επιχείρησή μας. Παράλληλα, χρησιμοποιούμε συστήματα για την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας. Σε άλλες χώρες, έχουμε επενδύσει σε νέους εξειδικευμένους στα πληροφορικά συστήματα ανθρώπους, από πανεπιστημιακές σχολές, οι οποίοι δημιουργούν βάσεις δεδομένων, για να βοηθήσουν στην αύξηση των πωλήσεων. Σημειώνω δε, ότι το ίδιο σκοπεύουμε να κάνουμε και στην Ελλάδα.
Με το διαδικτυακό εμπόριο να αποτελεί πια μέρος της καθημερινότητάς μας, πόσο εύκολο είναι για τον καταναλωτή να έρθει σε επαφή με τα προϊόντα της Safilo; Με σύμμαχο την τεχνολογία, υπάρχει πια ευρέως η δυνατότητα. Το πρόβλημα ίσως που αντιμετωπίζουμε, είναι ότι κάποιες χώρες βρίσκονται σε διαφορετικά επίπεδα όσον αφορά την γνώση και χρήση του αντικειμένου και επομένως χρειάζεται να διαμορφώνουμε τον τρόπο προσέγγισής μας, από περιοχή σε περιοχή. Η Ελλάδα βρίσκεται σε καλό δρόμο και έχει βελτιωθεί πολύ τα τελευταία χρόνια.
Ήρθε για να μείνει η «βιώσιμη μόδα»;
Σίγουρα. Παρόλο που η βιομηχανία προσπαθεί ακόμη να ανακαλύψει τα επόμενα βήματά της, ο καταναλωτής πλησιάζει περισσότερο προς αυτή τη φιλοσοφία και οφείλουμε να το σεβαστούμε και να δουλέψουμε σοβαρά για να το πετύχουμε. Όσον αφορά τη Safilo, προσπαθούμε πάντα να βρισκόμαστε λίγο πιο μπροστά από τους άλλους και όταν υπάρχει η θέληση, βρίσκεται και ο τρόπος.
Περιγράψτε μας τη Safilo με 3 λέξεις
Προσαρμοστικότητα, Ανθρωποκεντρισμός, Ψηφιοποίηση