Τη μεγαλύτερη πτώση μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις του 2001 κατέγραψε η κατανάλωση στις ΗΠΑ, εγκαινιάζοντας με το χειρότερο δυνατό τρόπο την πολυαναμενόμενη περίοδο των Χριστουγέννων.
Οι καταναλωτικές δαπάνες των Αμερικανών μειώθηκαν κατά 1% τον Οκτώβριο και κυμάνθηκαν σε επίπεδα χαμηλότερα από τα αναμενόμενα, σημειώνοντας τη χειρότερη πτώση της επταετίας. Τα στοιχεία του υπουργείου εμπορίου των ΗΠΑ ήρθαν στο φως της δημοσιότητας 24 ώρες μετά τη χορήγηση από τον υπουργό Οικονομικών, Χένρι Πόλσον, μιας «ένεσης» ρευστότητας ύψους 200 δισ. δολαρίων στην αγορά καταναλωτικής πίστης, μετά το «πάγωμα» των καταναλωτικών δανείων που παρατηρήθηκε στη διάρκεια του Οκτωβρίου.
Ακόμη χειρότερα ήταν τα νέα από την αγορά κατοικίας, από την οποία ξεκίνησε η οικονομική ύφεση, με τις πωλήσεις των νέων σπιτιών να κυμαίνονται στα χαμηλότερα επίπεδα μετά το 1991.
Εν όψει της πιο «καταναλωτικής» περιόδου του χρόνου, οι ανησυχίες των οικονομολόγων και των αμερικάνικων αρχών επικεντρώνονται στις προοπτικές των καταναλωτικών δαπανών. Η εταιρεία Tiffany χαμήλωσε τον πήχυ για την κερδοφορία της και ανακοίνωσε το ενδεχόμενο περικοπών προσωπικού, καθώς η οικονομική ύφεση πλήττει πλέον και τους πιο εύπορους πελάτες. «Είναι αδύνατον να προβλέψει κανείς πότε θα αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του οίκου, Μάικλ Κοβάλσκι.
Σε μια προσπάθεια να διασκεδάσει τις ανησυχίες των καταναλωτών, ο νεοεκλεγείς Μπαράκ Ομπάμα διαβεβαίωσε ότι η αμερικανική οικονομία «θα το ξεπεράσει» και προειδοποίησε ότι η συγκράτηση των εξόδων την περίοδο των Χριστουγέννων θα οδηγήσει σε επιδείνωση της ύφεσης. «Αυτό που δεν θέλουμε με τίποτα να συμβεί είναι να εγκλωβιστούμε σε ένα πτωτικό σπιράλ: ο κόσμος θα απέχει από την οικονομική δραστηριότητα, στη συνέχεια θα απέχουν οι επιχειρήσεις, οι θέσεις εργασίας θα μειώνονται και έτσι να ακολουθούμε την πορεία ενός πτωτικού σπιράλ», τόνισε ο νέος πρόεδρος.