Ιταλία, Γερμανία και Βουλγαρία οι κυριότερες χώρες προορισμού των ελληνικών εξαγωγών

Πέμπτη, 27 Νοεμβρίου 2008 13:34

Η Ιταλία, η Γερμανία και η Βουλγαρία είναι κατά σειρά οι κυριότερες χώρες προορισμού των ελληνικών εξαγωγών. Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν οι εξαγωγές στην Ιταλία κατά 14%, στη Βουλγαρία κατά 23%, στις ΗΠΑ κατά 13%, στη Ρωσία κατά 31% και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κατά 34%.

Σύμφωνα με την ανάλυση των εξαγωγικών στατιστικών δεδομένων της ΕΣΥΕ από τον Ελληνικό Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ), προκύπτουν τα εξής:

1. Η αξία των εξαγωγών, εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, για το διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2008, αυξήθηκε κατά 5,3% και ανήλθε σε 11.594,9 εκατ. ευρώ έναντι 11.015,3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2007.

2. Η συνολική αξία των εξαγωγών για το πρώτο εννιάμηνο του 2008 παρουσίασε αύξηση κατά 2,2%, φθάνοντας τα 12.974,0 εκατ. ευρώ έναντι 12.690,9 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2007.

3. Η συνολική αξία των εξαγωγών για το μήνα Σεπτέμβριο του 2008 παρουσίασε αύξηση κατά 4,0%, φθάνοντας τα 1.656,9 εκατ. ευρώ έναντι 1.593,2 εκατ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2007.

4. Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου μειώθηκε κατά 2,9%.

Επίσης, όπως διευκρινίζεται, ο Ελληνικός Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου - ΟΠΕ υλοποιεί μια σειρά από συντονισμένες και στοχευμένες δράσεις προβολής και προώθησης για τους κλάδους των Τροφίμων-Ποτών και των Δομικών Υλικών, που έχουν συμβάλει στο να βαίνουν συνεχώς αυξανόμενες οι εξαγωγές των δύο αυτών κλάδων σε ποσοστό μάλιστα κατά πολύ υψηλότερο (9,4% και 16,1% αντίστοιχα) από το αντίστοιχο ποσοστό αύξησης των συνολικών εξαγωγών για το εννιάμηνο του 2008 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2007.

Ειδικότερα, οι εξαγωγές των Τροφίμων και Ποτών, που αποτελούν το 18,3% του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών το πρώτο εννιάμηνο του 2008, σημείωσαν σημαντική άνοδο κατά 9,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2007 και διαμορφώθηκαν στα 2,4 δισ. ευρώ. Η υλοποίηση εξειδικευμένων ενεργειών στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Kerasma, καθώς και η συμβολή του ΟΠΕ με συντονισμένες δράσεις προβολής και προώθησης, συμβάλλει ανοδικά στην πορεία των εξαγωγών του κλάδου. Ενδεικτικά, σημαντική αύξηση παρουσιάζουν προϊόντα όπως: φρούτα και καρποί νωπά ή αποξηραμένα κατά 20% τα οποία ανήλθαν σε 385,1 εκατ. ευρώ, το τυρί και πηγμένο γάλα για τυρί κατά 15,5% όπου ανήλθε σε 155,4 εκατ. ευρώ και τα παρασκευάσματα από δημητριακά κατά 9,8% όπου ανήλθαν σε 106 εκατ. ευρώ.

Οι εξαγωγές Δομικών Υλικών, που αποτελούν το 17,0% του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών, παρουσίασαν εντυπωσιακή αύξηση κατά 16,1% και διαμορφώθηκαν σε 2,2 δισ. ευρώ. Στον κλάδο, μεγάλη αύξηση, κατά 50,1% σημειώνουν οι ράβδοι και είδη από σίδηρο ή χάλυβα όπου διαμορφώνονται σε 255,4 εκατ. ευρώ, κατά 78,9% οι σωλήνες και εξαρτήματα από σίδηρο ή χάλυβα όπου διαμορφώνονται σε 245,6 εκατ. ευρώ, κατά 25,5% τα λοιπά πλαστικά όπου διαμορφώνονται στα 168,5 εκατ. ευρώ και τα έπιπλα και μέρη αυτών κατά 21,7% όπου διαμορφώνονται σε 43,0 εκατ. ευρώ.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα