Τέσσερα ultramax bulkers ναυπηγεί ο όμιλος Οικονόμου

Επέκταση επενδύσεων στο ξηρό φορτίο
Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2022 13:49
UPD:13:51

Πηγές κοντά στον ναυπηγικό χώρο σημειώνουν ότι το κόστος ναυπήγησης ενός ultramax bulk carrier διαμορφώνεται περίπου στα 32-32,5 εκατ. δολάρια.

Του Γιώργου Γεωργίου
[email protected]

Διευρύνει το επενδυτικό πρόγραμμα στον κλάδο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου ο εφοπλιστικός όμιλος του Γιώργου Οικονόμου, καθώς μετά τις μαζικές αγορές μεταχειρισμένων πλοίων φέρεται να έχει στραφεί στα ναυπηγεία για την παραγγελία νέου τονάζ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», ο όμιλος συνδέεται με την παραγγελία τεσσάρων bulk carriers, τύπου ultramax, σε γιάρδα της Κίνας.

Δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί αν έχουν ολοκληρωθεί τα τυπικά για την υπογραφή του συμβολαίου, ενώ είναι άγνωστο και το τίμημα της επένδυσης. Πηγές κοντά στον ναυπηγικό χώρο σημειώνουν, πάντως, ότι το κόστος ναυπήγησης ενός πλοίου αυτού του τύπου διαμορφώνεται περίπου στα 32-32,5 εκατ. δολάρια.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα βαπόρια θα κατασκευαστούν με «πράσινες» προδιαγραφές και θα είναι σύμφωνα με τους κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).

Εάν επιβεβαιωθεί, θα πρόκειται για τη δεύτερη παραγγελία σε bulk carriers από Έλληνα εφοπλιστή μέσα στο τρέχον έτος. Όπως έγραψε η «Ν» πριν από μερικές ημέρες, η Almi Marine Management παρήγγειλε σε γιάρδα της Κίνας δύο ultramaxes, χωρητικότητας 64.000 dwt έκαστο.

«Μπαράζ» αγορών

Ο όμιλος του Γιώργου Οικονόμου έχει αποφασίσει να κινηθεί δυναμικά στην αγορά του ξηρού φορτίου. Η «Ν» υπολογίζει ότι από τον Αύγουστο του 2021 και μέχρι το πρώτο διάστημα του νέου έτους έχει ξοδέψει περισσότερα από 155 εκατ. δολάρια για second hand bulk carriers.

Πρόσφατα συνδέθηκε με την αγορά του newcastlemax Baosteel Elevation (χωρητικότητας 206.312 dwt και κατασκευής 2007), έναντι περίπου 19 εκατ. δολαρίων.

Στο τέλος του 2021 αναφέρθηκε ότι απέκτησε το kamsarmax Scarlett Albatross (χωρητικότητας 82.000 dwt και κατασκευής 2015). Στα μέσα Οκτωβρίου του περασμένου έτους, φέρεται να ενισχύθηκε με το panamax Orient Violet (χωρητικότητας 77.100 dwt και κατασκευής 2015), ενώ στο τέλος του καλοκαιριού του 2021 συνδέθηκε με την αγορά δύο πλοίων τύπου capesize (κατασκευής 2015).

Με βάση πρόσφατη έρευνα της KPMG, η οποία επικαλέστηκε στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons μέχρι τις 31/01/2022, ο όμιλος του Γιώργου Οικονόμου διαχειρίζεται έναν από τους κορυφαίους ελληνικούς στόλους τόσο σε αριθμό όσο και σε χωρητικότητα πλοίων. Συγκεκριμένα, οι μελετητές εντοπίζουν στον στόλο του ομίλου 98 πλοία, εκ των οποίων 46 είναι tankers, 36 bulk carriers και 16 LNG carriers, συνολικής χωρητικότητας 13,3 εκατ. dwt.

Τι «βλέπουν» οι εφοπλιστές

Η ναυλαγορά του ξηρού φορτίου προέρχεται από μία εξαιρετική χρονιά, ενώ κινείται με θετικό ρυθμό και τους πρώτους μήνες του 2022. Μάλιστα, τα θεμελιώδη στοιχεία της αγοράς προμηνύουν ανοδικό τέμπο σε μακροπρόθεσμη βάση. Όπως λένε αναλυτές, οι συνθήκες στο ισοζύγιο προσφοράς - ζήτησης είναι οι πιο ευνοϊκές των τελευταίων δεκαετιών. Αυτό διότι οι επερχόμενοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί αναμένεται να επιφέρουν μείωση στις ταχύτητες των πλοίων, καθώς μεγάλο τμήμα του στόλου δεν είναι αποδοτικό σε ό,τι αφορά τα καύσιμα. Την ίδια ώρα, το βιβλίο παραγγελιών βρίσκεται σε χαμηλά 25 ετών, σε αναλογία με τα εν ενεργεία βαπόρια.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα