Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Η COSTAMARE του Κωστή Κωνσταντακόπουλου και η Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, εισηγμένες και οι δύο στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, κατέγραψαν κέρδη ύψους 435,1 και 174,3 εκατ. δολαρίων αντίστοιχα την περσινή χρονιά.
Εκτός από την υψηλή κερδοφορία, οι δύο εταιρείες έχουν εισαγάγει με μεγάλη επιτυχία εταιρικά ναυτιλιακά ομόλογα
και στο ελληνικό χρηματιστήριο. Μέσω θυγατρικών τους, άντλσαν το ποσό των 100 εκατ. ευρώ η κάθε μία, με σκοπό να αγοράσουν νέα πλοία και να ενισχύουν περαιτέρω τους στόλους τους.
Η Costamare ιδρύθηκε το 1975 από τον αείμνηστο Βασίλη Κωνσταντακόπουλο, όταν, σε ηλικία 40 ετών τότε, αγόρασε ένα μικρό φορτηγό πλοίο, στο οποίο έδωσε το όνομα της συζύγου του «Κάρμεν».
Στην πορεία η εταιρεία εστίασε στα containerships και έγινε η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία διαχείρισης containerships.
Το 2010, με τον Κωστή Κωνσταντακόπουλο, τον πρωτότοκο γιο του καπετάν Βασίλη, στο πηδάλιο, η εταιρεία εισήγαγε τις μετοχές της στο αμερικανικό χρηματιστήριο.
Μέσα στο 2021 η εταιρεία εκτός από το γεγονός ότι ήταν η πρώτη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία που εισήγαγε εταιρικό ομόλογο στο ελληνικό χρηματιστήριο, ξεκίνησε και ένα ράλι αγορών στην αγορά του χύδην ξηρού φορτίου.
Παράδοση 64 ετών στη ναυτιλία έχει η οικογένεια Χατζηιωάννου που κατάγεται από την Κύπρο. Ο πατέρας του Πόλυ Χατζηιωάννου, Βάσσος, μαζί με τον αδελφό του Λουκά διαχειρίζονταν πλοία στο Λονδίνο από το 1958.
Ο Β. Χατζηιωάννου ίδρυσε την Allasia Steamship το 1969. Εταιρεία στην οποία έλαβε το βάπτισμα του πυρός και ο Πόλυς Χατζηιωάννου, ο οποίος από το 1995 ανέλαβε και το πηδάλιο του οικογενειακού ομίλου, που εξ αρχής εστίασε στο χύδην ξηρό φορτίο.
Η εταιρεία άλλαξε στην πορεία όνομα και έγινε Safe Bulkers, ενώ στις αρχές του 2008, με τη ναυλαγορά των bulk carriers σε επίπεδα ρεκόρ όλων των εποχών, εισήγαγε τις μετοχές της στο αμερικανικό χρηματιστήριο.
Παρά το γεγονός ότι λίγους μήνες μετά ξέσπασε η παγκόσμια οικονομική κρίση, που «βύθισε» τους ναύλους για πολλά χρόνια, η Safe Bulkers, έχοντας ως θεμέλιο τη μεγάλη παράδοση στη διαχείριση των ναυτιλιακών κύκλων, βγήκε από την κρίση ενισχυμένη και σήμερα έχει περάσει στη νέα εποχή, αναμένοντας τα νέα της eco πλοία, που βρίσκονται υπό κατασκευή.