Ο νεαρός Μπάρετ Ράιλι βρισκόταν στο τιμόνι του αυτοκινήτου Tesla Model S του πατέρα του στις 8 Μαΐου 2018, όταν έχασε τον έλεγχο και έπεσε με μεγάλη ταχύτητα στον τσιμεντένιο τοίχο ενός σπιτιού στο Fort Lauderdale της Φλόριντα. Το αυτοκίνητο τυλίχθηκε στις φλόγες. Στο ατύχημα σκοτώθηκαν ο Ράιλι και ο φίλος του που κάθονταν στη θέση του συνοδηγού.
Περίπου 24 ώρες μετά, ο Έλον Μασκ έστειλε email στον πατέρα, Τζέιμς Ράιλι. Ο διευθύνων σύμβουλος της κατασκευάστριας εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξέφρασε τα συλλυπητήριά, ρωτώντας τον Ράιλι αν ήθελε να μιλήσει. «Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να χάσεις ένα παιδί», του έγραψε, όπως αποκαλύπτουν τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μεταξύ των δύο ανδρών.
Ο Έλον Μασκ μιλούσε μέσω mail για εβδομάδες με τον πατέρα του νεαρού που πέθανε στο δυστύχημα, όπως δείχνουν τα αρχεία του δικαστηρίου που «φωτίζουν» την προσωπική εμπλοκή του Μασκ στις σχέσεις με τους πελάτες μετά από το φρικτό ατύχημα.
Αρχικά ο πατέρας του νεαρού έγραψε στον Μασκ ότι θα ήθελε να μιλήσει, αλλά πολύ γρήγορα έγραψε ξανά λέγοντας ότι αυτός και η σύζυγός του δεν ήταν αρκετά έτοιμοι για να μιλήσουν. «Καταλαβαίνω», απάντησε ο Μασκ. «Ο πρωτότοκος γιος μου πέθανε στα χέρια μου. Ένιωσα τον τελευταίο του χτύπημα της καρδιάς», έγραψε, αναφερόμενος στον γιο του, Αλεξάντερ Μασκ, ο οποίος πέθανε όταν ήταν 10 εβδομάδων.
Η ηλεκτρονική αλληλογραφία περιέχεται σε δικαστική υπόθεση που υποβλήθηκε αυτόν τον μήνα για αγωγή που αφορά ένα διαφορετικό θανατηφόρο ατύχημα της Tesla. Ο δικηγόρος σε αυτή την υπόθεση προσπαθεί να πείσει τον δικαστή να φέρει τον Μασκ για ανάκριση σχετικά με τη λειτουργία υποβοηθούμενης οδήγησης του αυτόματου πιλότου της Tesla.
Τα μηνύματα με τον Τζέιμς Ράιλι αποκαλύπτουν μια ευάλωτη, συμπονετική πλευρά του Μασκ, ο οποίος έχει αποκτήσει τη φήμη του θρασύτατου στελέχους της Σίλικον Βάλεϊ του οποίου τα tweets προς τους περισσότερους από 73 εκατομμύρια ακολούθους του μπορούν να επηρεάσουν την τιμή της μετοχής της Tesla και συχνά να προκαλέσουν έντονες αντιδράσεις.
Ο Μασκ φτάνει στο σημείο να εκπληρώσει το αίτημα του Ράιλι να τροποποιήσει η εταιρεία τη δυνατότητα που διευκολύνει τους γονείς να ελέγχουν τη μέγιστη ταχύτητα που θα φτάσει ένα μοντέλο της Tesla. Έτσι, τον Ιούνιο του 2018, η Tesla έστειλε μια ενημέρωση λογισμικού στη λειτουργία ορίου ταχύτητας που θα επέτρεπε στους οδηγούς να ορίσουν τη μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 50 mph και 90 mph μέσω της εφαρμογής smartphone ή της διεπαφής χρήστη του αυτοκινήτου μέσω ενός τετραψήφιου PIN. Η γλώσσα στο εγχειρίδιο κατόχου ενημερώθηκε για να πει ότι το χαρακτηριστικό ήταν αφιερωμένο στη μνήμη του Μπάρετ Ράιλι.
Σχεδόν δύο χρόνια μετά την ανταλλαγή email, ο Ράιλι υπέβαλε μήνυση κατά της Tesla σε ομοσπονδιακό δικαστήριο της Φλόριντα. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου του οχήματός του Tesla «ξέσπασαν σε ανεξέλεγκτη και θανατηφόρα φωτιά» μετά τη σύγκρουση, σύμφωνα με την καταγγελία. «Ο Μπάρετ Ράιλι σκοτώθηκε από τη φωτιά της μπαταρίας, όχι από το ατύχημα», είπε. Ο Ράιλι είχε ζητήσει από την Tesla δύο μήνες πριν από το ατύχημα να εγκαταστήσει μια συσκευή περιορισμού ταχύτητας στο αυτοκίνητό του για την ασφάλεια του γιου του, αλλά αφαιρέθηκε χωρίς άδεια όταν το αυτοκίνητο μεταφέρθηκε στην Tesla για σέρβις, σύμφωνα με την καταγγελία.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από Bloomberg