Του Γιώργου Γεωργίου
[email protected]
Στο ράλι παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που καταγράφεται σε παγκόσμιο επίπεδο συμμετέχουν και οι Έλληνες εφοπλιστές, αξιοποιώντας τα έσοδα που συγκεντρώνουν από την εξαιρετική ναυλαγορά.
Στην τελευταία εξέλιξη, η Tsakos Shipping and Trading, συμφερόντων της οικογένειας Τσάκου, βρίσκεται πιθανότατα πίσω από την παραγγελία για τέσσερα containerships, χωρητικότητας 2.800 TEUs έκαστο, στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard.
Σύμφωνα με διάφορες ναυλομεσιτικές πηγές, τα βαπόρια αναμένεται να παραδοθούν στο πρώτο μισό του 2024, ίσως και στο τέλος του 2023. Κάθε πλοίο φαίνεται πως κόστισε 42,7 εκατ. δολάρια. Συνεπώς, το ύψος της συνολικής επένδυσης υπερβαίνει τα 170 εκατ. δολάρια.
Σημειώνεται ότι το Μάιο του 2021, η Tsakos είχε επισκεφτεί ξανά τη νοτιοκορεάτικη γιάρδα, παραγγέλνοντας τότε δύο containerships, χωρητικότητας 2.800 TEUs έκαστο, με παράδοση για τις αρχές του 2023. Η τιμή ναυπήγησης κάθε πλοίου είχε υπολογιστεί τότε στα 37 εκατ. δολάρια.
Ο Όμιλος Τσάκου ανανεώνει, έτσι, το στόλο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μετά από ορισμένες θεαματικές πωλήσεις που υλοποίησε στη διάρκεια του 2021, αξιοποιώντας την «εκτόξευση» της αγοράς. Στα περισσότερα deals, πούλησε περιουσιακά στοιχεία σε τιμές, αρκετά υψηλότερες από τα ποσά που είχε ξοδέψει για να τα αποκτήσει (asset plays).
Δεύτερη παραγγελία
Η παραγγελία της οικογένειας Τσάκου ακολουθεί αυτήν που τοποθέτησε πριν από λίγες ημέρες η Euroseas, συμφερόντων Αριστείδη Πίττα, στο ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard.
Η ναυτιλιακή επενδύει σε δύο eco containerships, χωρητικότητας 2.800 TEUs έκαστο, τα οποία θα παραδοθούν στο τέλος του 2023 και στις αρχές του 2024 αντίστοιχα. Το συνολικό κόστος ανήλθε σε 85 εκατ. δολάρια.