Αύξηση 3,3% του όγκου πωλήσεων και 10,1% της αξίας πωλήσεων για τα κλιματιστικά τον τελευταίο χρόνο σε σχέση με το ίδιο χρονικό διάστημα το 2005, καταγράφει έρευνα της GfK Market Analysis στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με την έρευνα, παρατηρείται μια στροφή των καταναλωτών προς τα επώνυμα προϊόντα. Η τεχνολογία των Inverters και η αποτελεσματική τους διαφήμιση ώθησε τους καταναλωτές να επενδύσουν σε ακριβότερα αλλά και πιο ποιοτικά κλιματιστικά. ?Η συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντος στο σύνολο της αγοράς των μικροσυσκευών αντιστοιχεί πλέον στο 46,3% της συνολικής αξίας της αγοράς.
Τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας παρουσιάζουν επίσης αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 23,3% σε σύγκριση με τον τελευταίο χρόνο. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στις ?ξυριστικές μηχανές, τις ξυριστικές κοπτικές μηχανές, τις γυναικείες αποτριχωτικές μηχανές και τις ανδρικές ξυριστικές μηχανές.
Από την άλλη πλευρά, μικρή μείωση παρουσιάζει ο όγκος πωλήσεων σε παραδοσιακές κατηγορίες όπως οι καφετιέρες (-1,8%) και οι ηλεκτρικές σκούπες (-0,4%). Η μείωση για τις καφετιέρες οφείλεται κατά κύριο λόγο στις καφετιέρες φίλτρου (-5,4%), καθώς οι μηχανές Εspresso παρουσίασαν σημαντική αύξηση σε όγκο πωλήσεων (13,2%) σε σύγκριση με τον περασμένο χρόνο.
Πολλά υποσχόμενη, κατά την έρευνα, εμφανίζεται η αγορά των λευκών συσκευών. Αν και η συνολική αγορά των λευκών συσκευών εμφανίζει μέχρι στιγμής μείωση 3,3% σε όγκο πωλήσεων, οι αριθμοί τους δύο τελευταίους μήνες εμφανίζονται θετικοί και σε μηνιαία βάση η απόδοση δείχνει να αυξάνεται σε όγκο (π.χ. αύξηση 2,4% από Οκτώβριο 2005 σε Οκτώβριο 2006).
Επίσης, τα πλυντήρια πιάτων, τα πλυντήρια ρούχων, οι κουζίνες και τα ψυγεία παρουσιάζουν θετικές τάσεις τάση στο δεύτερο εξάμηνο το 2006. Υπάρχουν ενδείξεις ότι η αγορά αυτών των κατηγοριών μαζί με τις εστίες θα κλείσουν θετικά τον χρόνο.