Ώρα προσφορών για έργα 915 εκατ. ευρώ

«Μάχες» σε ΒΟΑΚ, Flyover και Καλαμάτα-Μεθώνη
Τετάρτη, 22 Δεκεμβρίου 2021 20:59

Από την έντυπη έκδοση

Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
 
Στην τελική ευθεία της διαγωνιστικής διαδικασίας εισέρχονται τρία οδικά έργα, προϋπολογισμού περίπου 915 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), που θα υλοποιηθούν με τη μέθοδο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) και για τα οποία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι πέντε μεγαλύτεροι κατασκευαστικοί όμιλοι.

Ειδικότερα, για τις 30 Δεκεμβρίου 2021 έχει οριστεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η προθεσμία κατάθεσης των προσφορών για:

* Το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη, μήκους 22,5 χιλιομέτρων, του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ, με 4 υποψήφιους αναδόχους: Άκτωρ Παραχωρήσεις (του Ομίλου Ελλάκτωρ), Τέρνα (ΓΕΚ Τέρνα), Άβαξ και την κοινοπραξία Μυτιληναίος - Intertoll. Το συνολικό μήκος του ΒΟΑΚ είναι 300 χιλ. και το μεγαλύτερο μέρος του θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της παραχώρησης. Για τον ΒΟΑΚ θα ακολουθήσουν άλλοι δύο διαγωνισμοί.

* Την Ανατολική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, γνωστή και ως Flyover, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ, η οποία θα αναβαθμίσει τον αστικό αυτοκινητόδρομο της συμπρωτεύουσας και θα λειτουργεί ως διαμπερής άξονας από τα δυτικά στα ανατολικά και το αεροδρόμιο της πόλης. Στο διαγωνισμό συμμετέχουν οι Τέρνα, Άβαξ, Intrakat, Άκτωρ Παραχωρήσεις και Μυτιληναίος - Intertoll.

* Το οδικό έργο αναβάθμισης του άξονα Καλαμάτα - Πύλος - Μεθώνη, προϋπολογισμού 251,8 εκατ. ευρώ, με ενδιαφερόμενους τους Άβαξ, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Intrakat, Τέρνα και την κοινοπραξία Acciona Concesiones - Μυτιληναίος. Σχεδόν στο σύνολό του αφορά τη διαπλάτυνση του υφιστάμενου άξονα.

«Ποδαρικό» στο 2022 με Μπράλο - Άμφισσα

Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, στο μεταξύ, χθες ανακοίνωσε τη δημοπράτηση του Μπράλος - Άμφισσα, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ. Θα εκτελεστεί ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Στόχος του υπουργείου είναι να το δημοπρατήσει στις αρχές του επομένου χρόνου. 

Το Μπράλος - Άμφισσα, μήκους περίπου 25 χιλιομέτρων, με δύο σήραγγες, οκτώ γέφυρες και οκτώ ισόπεδους κόμβους, αφορά ειδικότερα την κατασκευή του τμήματος από τον Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς και από τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα. Ενδιάμεσα έχει ήδη κατασκευαστεί η παράκαμψη της Γραβιάς. Το μήκος της συνολικής διαδρομής θα μειωθεί κατά τέσσερα χιλιόμετρα.

Στα επόμενα έργα που σχεδιάζεται να δημοπρατηθούν συμπεριλαμβάνεται η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό, με προϋπολογισμό περίπου 350 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το έργο που θα συνδέσει την Αττική Οδό με την Εθνική Οδό (ΠΑΘΕ) και θα διευκολύνει καθημερινά την κυκλοφορία τουλάχιστον 30.000 οχημάτων.  

Πρόταση για εννέα απαλλοτριώσεις 

Προκειμένου τα έργα που σχεδιάζονται να προχωρήσουν με τις λιγότερες δυνατές καθυστερήσεις, στη χθεσινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου ο κ. Καραμανλής πρότεινε εννέα απαλλοτριώσεις σε πέντε έργα να προχωρήσουν με βάση τη διαδικασία του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων. Όπως επεσήμανε, επιλέγεται αυτή η οδός «προκειμένου να ξεπεραστεί ο σκόπελος των πολύπλοκων γραφειοκρατικών, αλλά και δικαστικών, διαδικασιών που απαιτούνται όταν ακολουθείται η κλασική διαδικασία, που μπορεί να φτάσει μέχρι και τους 18 μήνες, με κίνδυνο να χαθούν οι πιστώσεις από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις».

Πρόκειται για δύο απαλλοτριώσεις που αφορούν το Μπράλος - Άμφισσα, τέσσερις τον ΒΟΑΚ, και συγκεκριμένα στο τμήμα Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος, δύο που αφορούν την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου (μία στη Λέσβο, για τη βελτίωση της επαρχιακής οδού Αμπελικού - Σταυρού και μία στην Ικαρία, για την περιφερειακή οδό του οικισμού Εύδηλου) και μία για το βόρειο τμήμα του Ε65 και συγκεκριμένα το Καλαμπάκα - Εγνατία.  
 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα