ΠΟΣΟΝ τουλάχιστον 15,7 δισ. δολ. σε στοιχεία των αεροδρομίων Heathrow, Gatwick και Stansted, θα δεσμεύσει η μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων στον κόσμο, BAA Plc, για να στηρίξει την πώληση ομολόγων στη μεγαλύτερη συμφωνία του είδους.
Η ΒΑΑ με έδρα το Λονδίνο θα πουλήσει ομόλογα τον Μάρτιο ή τις αρχές Απριλίου για να αποπληρώσει το χρέος, που χρησιμοποιήθηκε για την εξαγορά του προηγούμενου έτους με επικεφαλής την Grupo Ferrovial SA, τη δεύτερη σε μέγεθος κατασκευαστική εταιρεία της Ισπανίας, σύμφωνα με τον Michael Wilkins, επικεφαλής του τομέα χρηματοδότησης υποδομών της Standard and Poor's. Η S&P είναι πιθανόν να δώσει σε μερικά από τα ομόλογα την υψηλότερη κατάταξη, ΑΑΑ, επειδή οι οφειλές θα προστατευθούν από ασφαλιστική εταιρεία, σύμφωνα με τον Wilkins.
H BAA αντικαθιστά 4,6 δισ. λίρες στερλίνες (9 δισ. δολ.) των ομολόγων της και 4,7 δισ. λίρες από δάνεια που χρησιμοποίησε η Ferrovial για να αγοράσει τη διαχειρίστρια των βρετανικών αεροδρομίων επεκτείνοντας τη λήξη του χρέους της από 10 έως 30 χρόνια. Η συμφωνία της ΒΑΑ, θα είναι υψηλότερη του ποσού ρεκόρ των 12 δισ. δολ. σε ομόλογα και δάνεια που εξέδωσε τον Οκτώβριο του 2006 ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ιαπωνίας, Masayoshi Son, για να χρηματοδοτήσει την εξαγορά της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας Vodafone K.K. δεσμεύοντας τα περιουσιακά της στοιχεία, τα κέρδη και τις μετοχές ως εγγύηση.
Η ΒΑΑ θα δεσμεύσει τα κέρδη και τα περιουσιακά στοιχεία των περιφερειακών αεροδρομίων του Λονδίνου, ως εγγύηση των νέων ομολόγων. Το Heathrow το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Ευρώπης, το Gatwick και το Stansted, είχαν συνολικά λειτουργικά κέρδη 417 εκατ. λίρες. Τα τρία αεροδρόμια παρήγαγαν το 63% των συνολικών λειτουργικών κερδών της ΒΒΑ για τη χρήση που έληξε τον Μάρτιο του 2006, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της εταιρείας.
Η BAA θα εκδώσει τα νέα ομόλογα μέσω ενός ειδικά για τον σκοπό αυτό οικονομικού σκέλους, το Airport Development and Investment, σκέλος της Ferrovial που χρησιμοποιήθηκε για την εξαγορά της BAA, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση στις 15 Ιανουαρίου. Τα ομόλογα θα είναι σε λίρες στερλίνες και ευρώ, σύμφωνα με τον Wilkins της S&P.
Οι επενδυτές θα έχουν το δικαίωμα να αντισταθμίσουν τα μερίδια των ομολόγων σε οποιοδήποτε από τα τρία αεροδρόμια πουληθούν, συμπλήρωσε ο Wilkins. Η αρμόδια επιτροπή ανταγωνισμού της Βρετανίας, σκέφτεται εάν θα πιέσει ή όχι την ΒΑΑ να πουλήσει μερικά από τα αεροδρόμιά της, καθώς διαχειρίζεται το 90% των επιβατών αεροσκαφών στη νοτιο-ανατολική Αγγλία.
Η επενδυτική εμπιστοσύνη στην ΒΑΑ αυξάνεται, καθώς τα ομόλογα 900 εκατ. λιρών του 5,75% λήξης το 2031, αποδίδουν 35 μονάδες βάσης περισσότερο από τα κρατικά ομόλογα.
Τα ομόλογά της βαθμολογούνται από την Moody's στο Baa2, το δεύτερο χαμηλότερο επίπεδο επένδυσης και μία θέση υψηλότερα, στο BBB+ από την S&P.
Η BAA δεν έχει ανακοινώσει το ύψος των νέων ομολόγων που σχεδιάζει να εγγυηθεί ασφαλιστική εταιρεία, είπε ο Wilkins. Οι εταιρείες πληρώνουν της ασφαλιστικές, όπως την MBIA Inc. για να εγγυηθούν το έλλειμμά τους προκειμένου να αντλήσουν κεφάλαια από μεγαλύτερη γκάμα επενδυτών, που σε αντίθετη περίπτωση δεν θα μπορούσαν. Η πιστοληπτική ικανότητα των ασφαλιστών είναι ΑΑΑ.
Η S&P ενδέχεται να κατατάξει τα ανασφάλιστα ομόλογα από Α και ΒΒΒ+ ή δύο επίπεδα υψηλότερα, από τα υπάρχοντα ομόλογα της ΒΑΑ, σύμφωνα με τον Wilkins. Η υψηλότερη πιστοληπτική ικανότητα θα μπορούσε να εξοικονομήσει στην ΒΑΑ περίπου 1,55% έναντι του κόστους που θα έπρεπε να καταβάλει για ομόλογα που θα ήταν χαμηλότερα από το επίπεδο επένδυσης, σύμφωνα με τα στοιχεία και τους υπολογισμούς της Merrill Lynch & Co.
H Ferrovial πληρώνει 1% περισσότερο από το Libor για τα δάνεια πενταετίας που χρησιμοποιήθηκαν στην εξαγορά της ΒΑΑ.