Το ημερολόγιο γράφει 22 Νοεμβρίου 2001 και ο κόσμος του επιχειρείν αποχαιρετά τη Mary Kay Ash. Την ημέρα του θανάτου της η αυτοκρατορία των καλλυντικών που είχε χτίσει είχε 850.000 εκπροσώπους πωλήσεων σε 37 χώρες και ετήσια έσοδα 1,3 δισ. δολαρίων.
Η καριέρα της στο επιχειρείν άρχισε όταν ήταν 45 ετών. Ο αιφνίδιος θάνατος του συζύγου της, Τζορτζ Χάλενμπεκ, την ανάγκασε να αναζητήσει εργασία. Αποφάσισε πολύ γρήγορα ότι θέλει να κάνει κάτι δικό της, που γνωρίζει πολύ καλά: τη δική της σειρά καλλυντικών. Νοίκιασε ένα παλιό κατάστημα στο Ντάλας και μαζί με τους δύο γιους της εργαζόταν 18 με 18 ώρες την ημέρα.
Από τον πρώτο κιόλας χρόνο σκέφτηκε ότι θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το μοντέλο των πλασιέ για την προώθηση των προϊόντων της. Ελάμβαναν όχι μόνο έναν μισθό, αλλά και κέρδος επί των πωλήσεων. Για την προώθηση των προϊόντων ακολουθούσαν ένα εγχειρίδιο 5 σελίδων, που είχε γράψει η ίδια η Mary Kay Ash.
Μέσα σε δύο χρόνια η εταιρεία έφτασε να έχει τζίρο 198.000 δολαρίων και 200 υπαλλήλους. Συνέχισε να αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς και την Mary Kay Ash πάντα στο «τιμόνι» της. Το 1976 η Mary Kay Inc έγινε η πρώτη εταιρεία με γυναίκα ιδρύτρια και επικεφαλής, που εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Τα κορυφαία στελέχη της έλαβαν τότε δώρο από μία ροζ Κάντιλακ.
Η μεγαλύτερη πάντως «κληρονομιά» που άφησε δεν είχε να κάνει ούτε με καλλυντικά ούτε με πολυτελή αυτοκίνητα. Ήταν η ανεξαρτησία και η αίσθηση της δύναμης που έδινε στους υπαλλήλους της, όπως σχολίαζαν μέσα ενημέρωσης της εποχής.
naftemporiki.gr