Ιαπωνία: Πιο απαισιόδοξοι οι καταναλωτές καθώς μειώθηκαν τα μπόνους

Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2007 10:13

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ απαισιόδοξοι έγιναν τον Ιανουάριο έναντι του Νοεμβρίου οι Ιάπωνες καταναλωτές, μετά τη μείωση των μπόνους, σηματοδοτώντας ότι η πιθανή ανάκαμψη των δαπανών το τέταρτο τρίμηνο ενδέχεται να διαρκέσει λίγο.

Η εμπιστοσύνη μεταξύ των νοικοκυριών σε δύο ή περισσότερους ανθρώπους υποχώρησε στο 48,1 από το 48,7 τον Νοέμβριο, τον πιο πρόσφατο μήνα που υπάρχουν συγκρίσιμα στοιχεία, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της κυβέρνησης της χώρας στο Τόκυο. Ο δείκτης κάτω από το 50 σημαίνει ότι οι απαισιόδοξοι υπερέβησαν τους αισιόδοξους.

Τον περασμένο μήνα η Bank of Japan επικαλέστηκε την αδύναμη κατανάλωση για τη διατήρηση των επιτοκίων στο 0,25%, τα χαμηλότερα επίπεδα μεταξύ των μεγάλων οικονομιών στον κόσμο. Από τότε οι εκθέσεις έδειξαν ότι οι καταναλωτικές δαπάνες, οι λιανικές πωλήσεις και οι μισθοί, μειώθηκαν τον Δεκέμβριο, παρά το γεγονός ότι οι εξαγωγές και η βιομηχανική παραγωγή αναρριχήθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ.

Οι σημερινοί αριθμοί για την εμπιστοσύνη των καταναλωτών δεν μπορούν να συγκριθούν με εκείνους του Δεκεμβρίου, καθώς οι μέθοδοι έρευνας είναι διαφορετικές. Το τέλος του μήνα κάθε τριμήνου – Μάρτιο, Ιούνιο, Σεπτέμβριο και Δεκέμβριο, η έρευνα έγινε κατ’ ιδίαν αντί δια του τηλεφώνου.

Το γιέν διαπραγματεύθηκε στα 121,46 έναντι του δολαρίου των ΗΠΑ στις 2:25 μ.μ. στο Τόκυο – τοπική ώρα – από 121,42 που ήταν πριν από την ανακοίνωση των στοιχείων για την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Τα μπόνους στο τέλος του έτους μειώθηκαν 0,5% τον Δεκέμβριο, ανακοίνωσε τον μήνα που πέρασε, το υπουργείο Εργασίας. Οι περισσότερες επιχειρήσεις στην Ιαπωνία καταβάλλουν δύο μπόνους ετησίως, που μαζί αποτελούν ποσόν περίπου ίσο με δύο μηνιαίους μισθούς.

Η οικονομία αναπτύχθηκε κατά πάσα πιθανότητα 3,8% το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις 38 οικονομικών αναλυτών που ρωτήθηκαν από το Bloomberg News, αποτέλεσμα της ανάκαμψης της κατανάλωσης, μετά τον ψυχρό καιρό που κράτησε μακριά τους καταναλωτές από τα καταστήματα την προηγούμενη περίοδο.

Οι δαπάνες των νοικοκυριών που υποχώρησαν κάθε μήνα πέρυσι, σημείωσαν μεγαλύτερη πτώση από ότι αναμενόταν τον Δεκέμβριο. Οι λιανικές πωλήσεις μειώθηκαν τον μήνα και οι εσωτερικές πωλήσεις οχημάτων, υποχώρησαν 10% τον Ιανουάριο, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη μηνιαία πτώση σε χρονικό διάστημα πλέον των δύο ετών.

Παρά το γεγονός ότι η ανεργία βρίσκεται κοντά στα χαμηλότερα επίπεδα οκτώ ετών, τα ιαπωνικά νοικοκυριά έχουν λόγο να είναι προσεκτικά με τις δαπάνες τους.

Η εμπιστοσύνη μεταξύ των καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένων και των νοικοκυριών με ένα μόνο μέλος, υποχώρησε στα 48,4 τον περασμένο μήνα από 48,9 τον Νοέμβριο, ανακοίνωσε η κυβέρνηση. Η έρευνα αυτή, που έγινε κατ’ ιδίαν τον Δεκέμβριο είναι διαθέσιμη από το 2004.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα