ΥΕΝ: Στη Βουλή έξι Σχέδια Νόμου για τις μεταρρυθμίσεις στη Ναυτιλία

Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2007 17:37

Στη Βουλή φέρνει το ΥΕΝ έξι Σχέδια Νόμου, με στόχο την ολοκλήρωση των μεταρρυθμίσεων στον τομέα της Ναυτιλίας.

Τα Σχέδια Νόμου είναι τα ακόλουθα:

1. Σχέδιο Νόμου «Κύρωση Πρωτοκόλλου Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδος και Αλβανίας με σκοπό την αποτελεσματική αστυνόμευση της θαλάσσιας μεθορίου των δύο χωρών»

Το Σχέδιο Νόμου έχει ήδη κατατεθεί στη Βουλή, έχει συζητηθεί στην αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και σήμερα Τρίτη 13-02-2007 έχει προγραμματιστεί η συζήτηση στην ολομέλεια της Εθνικής αντιπροσωπείας. Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του ΥΕΝ, με το Πρωτόκολλο προωθείται η διμερής συνεργασία και εμπεδώνεται κλίμα ασφάλειας και εμπιστοσύνης σε ζητήματα που έχουν αποτελέσει στο παρελθόν αντικείμενο τριβών μεταξύ των δύο πλευρών.

2. Σχέδιο Νόμου «Συνεταιρισμοί Θαλάσσιας Αλληλασφάλισης και άλλες διατάξεις»

Το Σχέδιο Νόμου έχει ως στόχο να επιτρέψει την ίδρυση στην Ελλάδα αλληλασφαλιστικών ενώσεων κατά τα πρότυπα των σύγχρονων P&I Clubs. Στην Αλληλασφάλιση, οι ίδιοι οι ασφαλισμένοι συνασπίζονται σε ενώσεις (γνωστές ως Protection & Indemnity Clubs) ασφαλίζοντας μέρος των κινδύνων ή της ευθύνης τους και αναλαμβάνουν, σε συγκεκριμένη αναλογία, να καλύψουν από κοινού τις ζημίες που υφίστανται καθένας από αυτούς. Πρόκειται κυρίως για κινδύνους ή ζημίες που δεν ευρίσκουν επαρκή ή ολική κάλυψη στην ασφαλιστική αγορά. Μέχρι τώρα δεν ήταν δυνατόν να ιδρυθούν στην Ελλάδα τέτοιες ενώσεις λόγω του ασαφούς ισχύοντος νομικού πλαισίου. Όπως επισημαίνεται, με το Σχέδιο Νόμου του ΥΕΝ επιδιώκεται αυτός ακριβώς ο θεσμός να μπορεί να λειτουργήσει και με έδρα στην Ελλάδα. Κατ’ αυτόν τον τρόπο καλύπτεται ένα κενό στη νομοθεσία προς όφελος της ναυτιλίας και της εθνικής οικονομίας εν γένει. Το Σχέδιο Νόμου κατατίθεται άμεσα προς συζήτηση στη Βουλή των Ελλήνων.

3. Προσχέδιο «Κώδικας Νομοθεσίας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου»

Ολοκληρώνεται η σύνταξη Σχεδίου Κώδικα της νομοθεσίας ΝΑΤ. Σύμφωνα με το υπουργείο, πρόκειται για την πρώτη προσπάθεια από την ίδρυση του ασφαλιστικού φορέα για την ενοποίηση και κωδικοποίηση (σημ.: όχι τροποποίηση) της σχετικής νομοθεσίας. Όπως υπογραμμίζεται, η πολυνομία και οι περίπλοκες κανονιστικές ρυθμίσεις δυσχεραίνουν τις συναλλαγές και δημιουργούν ανασφάλεια δικαίου. Η πρωτοβουλία του ΥΕΝ έχει ως στόχο την αντιμετώπιση αυτών ακριβώς των προβλημάτων προς όφελος της ναυτιλιακής κοινότητας και κυρίως των εργαζομένων και ασφαλισμένων στο ΝΑΤ. Πραγματοποιείται υπό την εποπτεία της Κεντρικής Επιτροπής Κωδικοποίησης της Βουλής των Ελλήνων.

4. Προσχέδιο «Κώδικα Νομοθεσίας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου»

Ολοκληρώνεται η κωδικοποίηση (σημ.: όχι τροποποίηση) της σχετικής νομοθεσίας που αφορά διατάξεις δημοσίου ναυτικού δικαίου (επιθεώρηση πλοίων, χωρητικότητα, ναυτολόγηση, ναυαγιαίρεση, κλπ). Η κωδικοποίηση πραγματοποιείται ομοίως υπό την εποπτεία της Κεντρικής Επιτροπής κωδικοποίησης της Βουλής Των Ελλήνων. Σύμφωνα με το υπουργείο, πρόκειται για πολύ σημαντική πρωτοβουλία η οποία κρίθηκε απαραίτητη από το ΥΕΝ για τους λόγους που εκτίθενται ανωτέρω για τη νομοθεσία του ΝΑΤ. Αναμένεται σύντομα η ολοκλήρωση του προσχεδίου και η κατάθεσή του προς κύρωση στη Βουλή.

5. Σχέδιο Νόμου «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας για την ασφάλεια πλοίων, λιμενικών εγκαταστάσεων και λιμένων με την κοινοτική οδηγία 2005/65»

Ολοκληρώνεται το ως άνω νομοθέτημα, η εκπόνηση του οποίου αποτελεί υποχρέωση των κρατών μελών της Ε.Ε. Στόχος της συγκεκριμένης νομοθετικής πρωτοβουλίας είναι να επιτευχθεί ταχύτερα η προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας με το κοινοτικό δίκαιο.

6. Ανακαίνιση «Κώδικα Ιδιωτικού Δικαίου (ΚΙΝΔ)»

Σε σύντομο χρονικό διάστημα αναμένονται οι προτάσεις της επιτροπής πανεπιστημιακών υπό τον καθηγητή Α. Αντάπαση που έχει συγκροτηθεί από τον ΥΕΝ για τον εκσυγχρονισμό συγκεκριμένων διατάξεων του Κώδικα Ιδιωτικού ναυτικού δικαίου. Ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας κρίθηκε απαραίτητος δεδομένου ότι πολλές από τις διατάξεις του νόμου του 1953 απηχούν παλαιότερες εποχές και έχουν ξεπεραστεί από τις σύγχρονες διεθνείς εξελίξεις. Οι προτάσεις της επιτροπής θα δοθούν στη δημοσιότητα και θα αποτελέσουν αντικείμενο διαλόγου με όλους τους αρμόδιους φορείς (πλοιοκτησία, ναυτεργασία, επιμελητήρια κλπ).



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα