Χειρότερα των εκτιμήσεων ήταν τα στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις στην Ευρωζώνη τον Σεπτέμβριο, καθώς συρρικνώθηκαν απροσδόκητα εγείροντας ανησυχίες για την «υγεία» του κλάδου την ώρα που το νέο κύμα της πανδημίας «χτυπάει» την Ευρώπη.
Αναλυτικότερα, και σύμφωνα με τα στοιχεία, ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,3% τον Σεπτέμβριο, σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, λόγω της πτώσης των μη εδώδιμων προϊόντων, όπως τα έπιπλα και τα ποδήλατα, καθώς και της πτώσης στις διαδικτυακές πωλήσεις.
Να σημειωθεί ότι οι αναλυτές του Reuters προέβλεπαν άνοδο 0,3% σε μηνιαία βάση και 1,5% από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Αντίθετη τάση κατέγραψαν οι πωλήσεις στα πρατήρια καυσίμων, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 1,1% μετά την αυξημένη κινητικότητα που παρατηρήθηκε καθώς χαλάρωσαν οι περιορισμοί, με τους εργαζόμενους να επιστρέφουν στα γραφεία και τους μαθητές στα σχολεία.
Οι πωλήσεις τροφίμων και ποτών αυξήθηκαν επίσης σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, αντιστρέφοντας τη συρρίκνωση αρκετών μηνών, καθώς οι καταναλωτές αύξησαν τις δαπάνες τους σε μπαρ και εστιατόρια, που δεν περιλαμβάνονται στις λιανικές πωλήσεις, μειώνοντας τα ψώνια τους.
Τα στοιχεία έρχονται καθώς η αύξηση των κρουσμάτων Covid-19 το φθινόπωρο στις περισσότερες χώρες απειλεί την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και θα μπορούσε να οδηγήσει σε νέους περιορισμούς.
Η συρρίκνωση οφείλεται στη Γερμανία, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 2,5%, ενώ η Ιταλία, η Γαλλία και η Ισπανία κατέγραψαν μικρή ανάπτυξη. Τα στοιχεία αυτά, μαζί με τα απογοητευτικά στοιχεία της γερμανικής βιομηχανικής παραγωγής, επιβεβαιώνουν ότι η γερμανική οικονομία είχε σε μεγάλο βαθμό χαμηλότερες επιδόσεις από τις αντίστοιχες το τρίτο τρίμηνο.
Παρά τη συρρίκνωση, οι λιανικές πωλήσεις σε ολόκληρη την Ευρωζώνη παρέμειναν κατά 4,4% πάνω από τα επίπεδα του Ιανουαρίου 2020.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από FT