Την ανάγκη ενδυνάμωσης των αγροτικών συνεταιριστικών οργανώσεων για την εξασφάλιση μεγαλύτερων οικονομιών κλίμακας, τόσο σε επίπεδο παραγωγών, όσο και τυποποιητών / εξαγωγέων, με απώτερο στόχο την ένταση της συνολικής εξωστρέφειας του κλάδου, επισήμανε ο Β΄ Αντιπρόεδρος του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου και Πρόεδρος της Επιτροπής Αγροτικής Οικονομίας του φορέα, κ. Βασίλης Γούναρης, μιλώντας σε διαδικτυακή θεματική εκδήλωση με τίτλο: «Βελτίωση της πρόσβασης ελληνικών αγροτικών προϊόντων και τροφίμων στη βαυαρική αγορά».
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στις 14 Οκτωβρίου, από το Γραφείο ΟΕΥ Μονάχου, σε συνεργασία με το Δίκτυο Ελλήνων Επιχειρηματιών και Στελεχών Επιχειρήσεων Βαυαρίας (Hellenic Network of Business Executives of Bavaria).
Ειδικότερα, ο κ. Γούναρης, αναφέρθηκε στη σημαντική αύξηση των εξαγωγών ελληνικών αγροτικών προϊόντων και τροφίμων στη Γερμανία εν μέσω πανδημίας, υπογραμμίζοντας τα μεγάλα βήματα που έχει πραγματοποιήσει τα τελευταία έτη ο ελληνικός πρωτογενής τομέας, ιδιαίτερα, ως προς την ποιότητα και την τυποποίηση των προϊόντων.
Σχολιάζοντας τις δράσεις του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου για τον κλάδο, τόνισε ότι δίδεται ιδιαίτερη προσοχή σε ζητήματα, που άπτονται της εξωστρέφειας του πρωτογενούς τομέα, με προγραμματισμένες, αλλά και έκτακτες ενέργειες, εστιασμένες στον Έλληνα αγρότη, καθώς και στους τυποποιητές και τους εξαγωγείς ελληνικών προϊόντων, προερχόμενων από την αγροτική παραγωγή.
Ανέφερε πιο συγκεκριμένα ότι στον σχεδιασμό του Επιμελητήριου περιλαμβάνεται η διοργάνωση Ελληνικού Ομαδικού Περιπτέρου στην Asia Fruit Logistica 2022 στο Χονγκ Κονγκ καθώς και η υποστήριξη του φορέα στη διοργάνωση Ελληνικών Ομαδικών Περιπτέρων στην Food & Life 2021, στο Μόναχο και στην International Green Week Berlin 2022.
Επιμένοντας στις πρωτοβουλίες του Επιμελητηρίου για την αγροτική οικονομία, υπογράμμισε ότι για το 2022 προγραμματίζεται το 8ο κατά σειρά ετήσιο Ελληνογερμανικό Φόρουμ Τροφίμων, το οποίο θα δώσει την ευκαιρία σε όλους τους εμπλεκόμενους του κλάδου και από τις δύο εθνικές αγορές, να συμμετάσχουν σε έναν ζωντανό – ανοικτό διάλογο καθώς και να προετοιμαστούν για Β2Β συναντήσεις, με στόχο τη σύναψη νέων εμπορικών ή άλλων διμερών συμφωνιών.
Τέλος, αναφερόμενος στην Επιτροπή Αγροτικής Οικονομίας του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, υπογράμμισε την πρωτοβουλία που αναλήφθηκε για την εκπόνηση Εγχειριδίου για τις εξαγωγές αγροδιατροφικών προϊόντων, το οποίο θα παρουσιαστεί στην έκθεση Agrotica τον Ιανουάριο.
naftemporiki.gr