Οι ελλείψεις που πλήττουν το Ηνωμένο Βασίλειο δεν αφορούν μόνο στην εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά και στο ανθρώπινο δυναμικό. Αυτή τη στιγμή, η χώρα έχει 2 εκατομμύρια ενεργές προσφορές εργασίας, έλλειμμα εργαζομένων που χρηματοδοτήθηκαν από τη φυγή ξένων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά προκλήθηκε, κυρίως, από το Brexit που εμποδίζει άλλους να αντικαταστήσουν αυτούς που αποφάσισαν να επιστρέψουν στη γενέτειρά τους
Αυτό που στην αρχή ήταν ένας από τους θεμελιώδεις στόχους όσων υποστήριξαν την αποχώρηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, έγινε ένα πρόβλημα που επιβαρύνει την οικονομική ανάκαμψη μετά την πανδημία σε όλα τα επίπεδα.
Οι χαμηλοί μισθοί δεν προσελκύουν εργαζόμενους
Η κρίση, όπως συμβαίνει με τα τρόφιμα ή την ενέργεια, χτυπά επίσης τη βάση της κοινωνίας, επειδή, καθώς αφορά συνήθως χαμηλότερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας, δεν μπορούν να προσφέρουν υψηλούς μισθούς για την εισαγωγή ταλέντων από τον υπόλοιπο κόσμο. Αυτή τη στιγμή, υπό τους σημερινούς περιορισμούς μετανάστευσης της χώρας, ένας αλλοδαπός εργαζόμενος που δεν έχει εγκατασταθεί μπορεί να προσληφθεί από μια βρετανική εταιρεία για να ζήσει στο Ηνωμένο Βασίλειο μόνο εάν πληρώνεται τουλάχιστον 30.000 ευρώ ετησίως.
Αυτό, φυσικά, έρχεται σε σύγκρουση με την οικονομική ραχοκοκαλιά της χώρας, καθώς οι θέσεις εργασίας που παλαιότερα είχαν οι Ευρωπαίοι στον τομέα των μεταφορών, της φιλοξενίας, της συντήρησης ή του εμπορίου δεν μπορούν να ανταγωνιστούν σε αυτό το μισθολογικό εύρος. Έτσι, και σύμφωνα με μια ανάλυση που πραγματοποίησε η Συνομοσπονδία Προσλήψεων και Απασχόλησης, η REC, η χώρα θα προσέφερε περίπου 2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και μόνο την εβδομάδα 13 έως 19 Σεπτεμβρίου εμφανίστηκαν 220.000 νέες θέσεις.
Αυτές οι θέσεις, ωστόσο, είναι δύσκολο να καλυφθούν από τους Βρετανούς, αφού η χώρα, η οποία είχε ποσοστό ανεργίας 4,6% ακόμη και πριν ανοίξει η οικονομία, δεν μπορεί να καλύψει από μόνη της τον όγκο της ζήτησης εργαζομένων. Αναλύοντας τους τομείς που απαιτούν το περισσότερο προσωπικό κατά την τελευταία αναλύσιμη εβδομάδα, είτε οι θέσεις δεν είναι κατάλληλες είτε δεν φτάνουν το ελάχιστο εύρος μισθού στις περισσότερες περιπτώσεις.
Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια εκείνης της εβδομάδας 13 έως 19 Σεπτεμβρίου που αναλύει η REC, ήταν δυνατό να διαπιστωθεί με σαφήνεια πού βρίσκονται οι τρύπες στον ιδιωτικό οικονομικό ιστό του Ηνωμένου Βασιλείου. Στις κοινωνικές υπηρεσίες, προσφέρθηκαν 55.019 νέες θέσεις για φροντιστές, 32.942 για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, 2.678 για γραμματείς σχολείων και, εκπληκτικά, άλλες 2.478 για «γλειφιτζούρια», δηλαδή εκείνους τους ανθρώπους που σταματούν την κυκλοφορία με πινακίδα στο δρόμο. ώστε οι μαθητές να μπορούν να διασχίσουν τους δρόμους με ασφάλεια. Στη μεταλλουργική βιομηχανία, από την πλευρά της, εμφανίστηκαν 22.956 νέες θέσεις εργασίας.
Και δεν είναι οι μόνοι. Ο τομέας των υπηρεσιών, ένας τομέας που παραδοσιακά απασχολούνταν από νέους, κυρίως αλλοδαπούς που ήθελαν να πληρώσουν για τις σπουδές τους και ένα φευγαλέα πέρασμα από τη χώρα, ζήτησε επίσης την τελευταία εβδομάδα 36.471 σεφ, 32.615 βοηθούς καταστημάτων, 28.220 καθαρίστριες, 6.555 υπάλληλοι μπαρ και 2.251 ταχυδρόμοι. Όλα αυτά, φυσικά, προστέθηκαν στις περισσότερες από 1,7 εκατομμύρια προσφορές που υπήρχαν ήδη.
Πάνω από 55.000 ευρώ οι μισθοί για τους οδηγούς φορτηγών
Πιο ανησυχητικό είναι, η έλλειψη μεταφορέων, που υπολογίζεται στον τομέα σε περισσότερες από 100.000 κενές θέσεις εργασίας που πρέπει να καλυφθούν το συντομότερο δυνατό. Παρά το γεγονός ότι η βρετανική κυβέρνηση αρνείται να του χορηγήσει ειδική θέση απασχόλησης, η οποία θα διευκόλυνε την πρόσβασή τους σε αλλοδαπούς εργαζόμενους, η αλήθεια είναι ότι αυτό το έλλειμμα έχει παραλύσει τη χώρα και έχει βυθιστεί σε κρίση καυσίμων, όπως δεν είχε ξαναγίνει στο παρελθόν. δεκαετίες.
Σύμφωνα με την έκθεση που δημοσιεύτηκε από το REC, περισσότερες από 7.500 νέες προσφορές εργασίας για μεταφορείς έχουν δημοσιευτεί σε μόλις μία εβδομάδα, μερικές με μισθούς που ξεπερνούν τα 55.000 ευρώ ετησίως.
Για να επιλύσει το πρόβλημα,η κυβέρνηση σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει τον Στρατό, όπως έκανε πριν από 70 χρόνια κατά τη διάρκεια απεργίας στον τομέα, για να φέρει καύσιμα από διυλιστήρια σε πρατήρια καυσίμων, αλλά παράλληλα έπρεπε και να χορηγήσει 5.000 προσωρινά βίζες σε ξένους οδηγούς που θέλουν να πάνε στο Ηνωμένο Βασίλειο για να εργαστούν τους επόμενους τρεις μήνες.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από την El Mundo