Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Το Μάρτιο του 2018 η εταιρεία The Nutlers ξεκίνησε να χαράσσει μια «υγιεινή» γευστική διαδρομή από την Αθήνα στο Βόλο, κλείνοντας σε ένα βαζάκι την αγάπη της για τους ξηρούς καρπούς και την επιδίωξη να προσφέρει στους καταναλωτές μια νέα πρόταση healthy snacking στη κατηγορία βούτυρων. Τρία χρόνια μετά και μεσούσης της συγκυρίας της πανδημίας το «ταξίδι» της The Nutlers έχει διευρυνθεί σε πολλούς προορισμούς τόσο στα εγχώρια όσο και στα διεθνή delicattesen ράφια.
Οι δημιουργοί της The Nutlers Κωνσταντίνος Πλατανάκης και Γιώργος Φώτου αποφάσισαν να αξιοποιήσουν τη εμπειρία της παραγωγής ξηρών καρπών και να πάρουν θέση στην αναπτυσσόμενη κατηγορία της υγιεινής διατροφής, δημιουργώντας στο Σέσκλο Βόλου μια καθετοποιημένη μονάδα επεξεργασίας, παράγοντας βούτυρα ξηρών καρπών από επιλεγμένες ελληνικές καλλιέργειες, όπου είναι δυνατόν, τα οποία δε περιλαμβάνουν κανένα πρόσθετο συντηρητικό.
Χρειάστηκε περίπου ενάμιση χρόνος ώστε το εγχείρημα να πάρει την τελική του μορφή, με αμέτρητες δοκιμές ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι ποιοτικά και γευστικά άρτιο. Το επόμενο δύσκολο βήμα ήταν να γνωρίσουν οι καταναλωτές το αμυγδαλοβούτυρο και να καταλάβουν, το βούτυρο φουντουκιού κτλ. «Όταν ξεκινήσαμε η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να μάθουμε στους εγχώριους καταναλωτές να δοκιμάσουν και να εντάξουν στην διατροφή τους βούτυρα ξηρών καρπών, πέρα από το ταχίνι και το φυστικοβούτυρο με τα οποία ήταν περισσότερο εξοικειωμένοι. Να καταλάβουν τις διαφορές σε επίπεδο διατροφικής αξίας και πρώτων υλών και κατ΄επέκταση το γιατί το κόστος είναι υψηλότερο και βέβαια να κατανοήσουν την σχέση ποιότητας-τιμής» εξηγεί ο κ. Πλατανάκης.
Οι γευστικές δοκιμές αποτέλεσαν το κλειδί για να ξεκλειδώσει η πύλη εισόδου στην εγχώρια λιανική και χονδρική «το πλεονέκτημά μας είναι η ποιότητα του προϊόντος μας. Ακόμα και οι διστακτικοί πελάτες μόλις δοκίμαζαν αποφάσιζαν να εντάξουν τους κωδικούς μας στα ράφια τους ή στις συνταγές τους» αναφέρει ο ίδιος.
Η Nutlers έχει παρουσία σε delicatessen φυσικά σημεία πώλησης και σε ηλεκτρονικά σημεία, ενώ διαθέτει και κωδικούς για το κανάλι της εστίασης, στοχεύοντας στο επιλεκτικό κοινό που αναζητά ποιοτικότερες επιλογές. Παράλληλα, η εταιρεία έχοντας εξαρχής εξωστρεφής στόχευση κατάφερε από την περσινή χρονιά να διευρύνει το «ταξίδι» της στις αγορές του Καναδά, της Ιαπωνίας και της Κύπρου, ενώ στο χαρτοφυλάκιο των εξαγωγών προστίθενται συνεχώς και νέοι προορισμοί όπως Σουηδία, Αυστρία, Σιγκαπούρη.
«Η εξωστρέφεια είναι σημαντικό αναπτυξιακό πεδίο και σε αυτό το πλαίσιο επενδύσαμε σημαντικά τόσο στην ποιότητα ΄των προϊόντων μας όσο και στο Branding. Θέλουμε η συσκευασία να αποτυπώνει τη καθαρότητα και να περιλαμβάνει ένα σαφές μήνυμα στο καταναλωτή και για αυτό το λόγο προχωρήσαμε σε rebranding το 2019, λανσάροντας πιο μινιμάλ συσκευασίες που πρεσβεύουν τη φιλοσοφία μας και να διευκολύνουν το καταναλωτή να επιλέξει το προϊόν του θέλει. Κάθε προϊόν έχει ένα χρωματικό background ώστε να είναι πιο εύκολο να ταυτιστεί στην συνείδηση των καταναλωτών» σημειώνει ο κ. Πλατανάκης.
Το κωδικολόγιο της Nutlers περιλαμβάνει σήμερα 19 κωδικούς και πέρα από τα βούτυρα διαθέτει και μια σειρά από επιλεγμένους συσκευασμένους ξηρούς καρπούς. Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται η διάθεση δύο ακόμα κωδικών ενώ τα πλάνα προβλέπουν την διεύρυνση του προϊοντικού καλαθιού με νέες κατηγορίες, που ήδη προετοιμάζονται και μέχρι το Πάσχα του 2022 αναμένονται τα πρώτα λανσαρίσματα.
Σε επίπεδο μεγεθών το πλάνο πενταετίας προσβλέπει σε ανάπτυξη 15-20% ετησίως και διατήρηση των κερδοφόρων αποτελεσμάτων που ήδη έχουν επιτευχθεί στη φετινή χρήση.