Η Eυρωπαϊκή Επιτροπή αποφάνθηκε σήμερα ότι το σχέδιο αναδιάρθρωσης που πρότεινε η Κυπριακή Δημοκρατία για την αποκατάσταση της βιωσιμότητας της Cyprus Airways συμβιβάζεται με την κοινή αγορά.
Μετά από εκτενή έρευνα, η Επιτροπή αποφάσισε ότι το σχέδιο συνάδει με τους κοινοτικούς κανόνες διάσωσης και αναδιάρθρωσης προβληματικών επιχειρήσεων.
Προηγουμένως, το Μάιο του 2005, η Επιτροπή είχε εγκρίνει τη χορήγηση ενίσχυσης διάσωσης υπό τη μορφή δανείου με κρατική εγγύηση, ύψους 30 εκατομμυρίων CYP (51 εκατομμύρια ευρώ).
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Κομισιόν, το Νοέμβριο του 2005, οι κυπριακές αρχές κοινοποίησαν σχέδιο αναδιάρθρωσης για τη Cyprus Airways το οποίο περιελάμβανε τα εξής στοιχεία:
Ένα δάνειο ποσού 55 εκατομμυρίων CYP (96 εκατομμύρια ευρώ), εκ των οποίων 45 εκατομμύρια CYP (78 εκατομμύρια ευρώ) τυγχάνουν της εγγύησης του Δημοσίου•
Την πώληση της Eurocypria, του βραχίονα ναυλωμένων πτήσεων της Cyprus Airways, στο Δημόσιο έναντι ποσού 13,425 εκατομμυρίων CYP (23,6 εκατομμυρίων ευρώ)• οι δύο αυτές κρατικές αεροπορικές εταιρίες θα πρέπει να λειτουργούν στο εξής κάτω από ισότιμους όρους ανταγωνισμού ως αποδοτικοί και ανεξάρτητοι ανταγωνιστές•
Τη συνεχιζόμενη περικοπή δαπανών για την αποκατάσταση της βιωσιμότητας του αερομεταφορέα•
Αύξηση κεφαλαίου ύψους 14 εκατομμυρίων CYP (24 εκατομμύρια ευρώ), με τη συμμετοχή του Δημοσίου και ιδιωτών μετόχων.
Στις 22 Μαρτίου 2006, η Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει τη διαδικασία έρευνας λόγω αμφιβολιών σχετικά με το εάν ορισμένα στοιχεία του σχεδίου συμβιβάζονταν με τους κοινοτικούς κανόνες για την έγκριση των ενισχύσεων διάσωσης. Έθεσε ορισμένα ερωτήματα στις κυπριακές αρχές και κάλεσε τους ενδιαφερόμενους τρίτους να υποβάλουν τις παρατηρήσεις τους.
Μετά την ολοκλήρωση της έρευνάς της, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το σχέδιο αναδιάρθρωσης συμβιβάζεται με το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η απόφαση θεωρεί ότι τα στοιχεία κρατικής ενίσχυσης που περιλαμβάνονται στο σχέδιο συμβιβάζονται με την εσωτερική αγορά υπό το πρίσμα των κοινοτικών κατευθυντήριων γραμμών για τις ενισχύσεις αναδιάρθρωσης, εφόσον το σχέδιο αναδιάρθρωσης θα πρέπει να οδηγήσει στην αποκατάσταση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας της Cyprus Airways και, δεδομένων της μείωσης της μεταφορικής ικανότητας και του επιπέδου ιδίας συμμετοχής στο σχέδιο αναδιάρθρωσης, δεν αντίκειται στο κοινό συμφέρον.