Την επιστροφή στην αιολική ενέργεια, με ένα σύστημα που θυμίζει τον κλασσικό χαρταετό, δοκιμάζει η ναυτιλία, στο πλαίσιο του προσπαθειών που γίνονται για τη μείωση της περιβαλλοντικού αποτυπώματος της βιομηχανίας.
Πρόκειται για ένα σύστημα που ονομάζεται seawing, το οποίο περιλαμβάνει τη χρήση ενός πανιού, που είναι δεμένο στο πλοίο, ξεδιπλώνεται, ανοίγει, λειτουργεί και αναδιπλώνεται αυτόνομα. Συλλέγει και αναλύει μετεωρολογικά και θαλάσσια δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και στη συνέχεια προσαρμόζει την πτήση του σε αυτές τις πληροφορίες προκειμένου να βελτιστοποιήσει την απόδοσή του, καθώς και να διασφαλίσει τη μέγιστη ασφάλεια.
Το σύστημα αυτό θα εγκατασταθεί στο πλοίο τύπου ro-ro «Ville de Bordeaux» και θα πραγματοποιήσει δοκιμαστικό υπεραντλατικό πλου στις Δεκεμβρίου, αφού το πρώτο προγραμματισμένο ταξίδι τον Νοέμβριο του 2020 δεν κατέστη εφικτό να γίνει λόγω της πανδημίας.
Το Seawing έχει αναπτυχθεί από την Airseas, θυγατρική της Airbus, η οποία επισημαίνει ότι η πολύμηνη καθυστέρηση έδωσε την ευκαιρία στην εταιρεία να κάνει εκτεταμένες δοκιμές των μηχανισμών αναδίπλωσης και ξεδίπλωσης στην ξηρά και σε μια φορτηγίδα, προς επικύρωση των προσομοιώσεων που είχαν προηγηθεί.
Οι εκτιμήσεις σχετικά με την εξοικονόμηση καυσίμων σε ένα υπερατλαντικό ταξίδι αναφέρουν ότι φτάνει περίπου το 20%. Υπάρχει μεγάλη διακύμανση στην εξοικονόμηση καυσίμου, ανάλογα με τη διαδρομή και τις καιρικές συνθήκες, μεταξύ 5% και 40%.
Η εταιρεία περιγράφει το σύστημά της ως συμπληρωματικό μέσο μείωσης των ρύπων από τα πλοία σε συνδυασμό με τα πράσινα καύσιμα του μέλλοντος.
Με το κόστος των πιο πράσινων καυσίμων να είναι μεταξύ δύο και τέσσερις φορές το κόστος των συμβατικών καυσίμων, η δυνατότητα μείωσης της κατανάλωσης με τη χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας θα αποδώσει γρήγορα, σημειώνει η εταιρεία.
Το Seawing είναι κατασκευασμένο από πολυεστέρα και είναι προσαρτημένο στο πλοίο με ένα καλώδιο που μπορεί να εκτείνεται έως και 500 μέτρα σε μήκος.
Όσον αφορά τη λειτουργία του και το ενδεχόμενο σε μια περιοχή να μην πνέουν ισχυροί άνεμοι, η εταιρεία επισημαίνει ότι «δεν περιμένουμε να φυσήξει ο άνεμος για να λειτουργήσει το σύστημα, χρησιμοποιούμε τουρμπίνες».