EADS: Ζημίες για δεύτερη φορά από την καθυστέρηση του A-380

Σύμφωνα με τους οικονομικούς αναλυτές που ρωτήθηκαν από το Bloomberg News
Πέμπτη, 08 Μαρτίου 2007 10:04

ΖΗΜΙΕΣ, για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο ενδέχεται να ανακοινώσει η European Aeronautic, Defence & Space Co. μετά τις καθυστερήσεις παραγωγής του γιγαντιαίου επιβατικού αεροσκάφους Α-380 του σκέλους της Airbus SAS.

H EADS, με έδρα το Αμστερνταμ, θα εμφανίσει ζημίες ύψους 1,08 δισ. ευρώ (1,4 δισ. δολ.) το τέταρτο τρίμηνο, από καθαρά κέρδη 405 εκατ. ευρώ, πριν από ένα έτος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις οκτώ οικονομικών αναλυτών που ρωτήθηκαν από το Bloomberg News. Οι πωλήσεις κατά πάσα πιθανότητα αυξήθηκαν 9%, φθάνοντας στα 11,8 δισ. ευρώ. Η EADS ανακοινώνει αύριο τα αποτελέσματά της.

Το αεροσκάφος Α-380 των 555 θέσεων βρίσκεται δύο χρόνια εκτός προγραμματισμού και θα προκαλέσει ζημίες 4,8 δισ. ευρώ έως το 2010, σύμφωνα με την EADS τον Οκτώβριο. Η Airbus, που ποτέ δεν έχασε χρήματα στην ιστορία της, έπεσε κάτω από την Boeing Co. σε αριθμό παραγγελιών πέρυσι, για πρώτη φορά από το 2000, εν μέσω ζήτησης ρεκόρ για αεροσκάφη από τις αεροπορικές εταιρείες.

Οι μετοχές της EADS υποχώρησαν 25% το τελευταίο δωδεκάμηνο από άνοδο 22% που σημείωσαν οι μετοχές της Boeing την ίδια χρονική περίοδο. Η αεροδιαστημική βιομηχανία των ΗΠΑ έκλεισε πέρυσι 1.044 παραγγελίες αεροσκαφών έναντι 790 παραγγελιών της Airbus, οι δεύτερες υψηλότερες συνολικά και των δύο εταιρειών. Οι εταιρείες έκλεισαν συνδυασμένες παραγγελίες συνολικά 2.057 αεροσκαφών το 2005.

Τα υψηλόβαθμα διοικητικά στελέχη της EADS, Louis Gallois και Tom Enders, σχεδιάζουν να μειώσουν τις θέσεις εργασίας κατά 10.000 ή το 18% του εργατικού δυναμικού της Airbus μέσα στα τέσσερα επόμενα χρόνια και να πουλήσουν ή να βρουν συνεργάτες σε έξι εργοστάσια, εξ αιτίας των ζημιών που προκάλεσε το Α-380. Η εταιρεία χρειάζεται μετρητά για να κατασκευάσει το Α-350 το οποίο θα ανταγωνιστεί το 787 Dreamliner της Boeing.

Περίπου 17.000 εργαζόμενοι της Airbus σε ολόκληρη τη Γαλλία κατέβηκαν σε απεργία στις 5 Μαρτίου, διαμαρτυρόμενοι στην πρόταση της EADS να εξοικονομήσει 2,1 δισ. ευρώ ετησίως έως το 2010.

Ο Michael Hauger, ένας από τους εκπροσώπους της EADS, αρνήθηκε να κάνει κάποιο σχόλιο πριν από την αυριανή ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της εταιρείας.

Το σχέδιο αποτελεί το θέμα των προεδρικών εκλογών στη Γαλλία τον Μάϊο με όλους τους υποψηφίους να κάνουν προτάσεις για να σώσουν θέσεις εργασίας. Η γαλλική κυβέρνηση είπε στις 5 Μαρτίου ότι είναι έτοιμη να αυξήσει την επένδυσή της στην EADS και να υπογράψει πάλι συμφωνία για την κυριότητα της εταιρείας με την Γερμανία.

Η Γαλλία κατέχει το 15% της EADS ενώ η γαλλική εταιρεία Lagardere SCA κατέχει το 7,5% της εταιρείας και ψήφους στις μετοχές της κυβέρνησης. Η DaimlerChrysler AG έχει το 15% των μετοχών της EADS και ελέγχει τα δικαιώματα ψήφου για το 22,5%.

Η Airbus απέτυχε να ανταποκριθεί άμεσα στο αεροσκάφος της Boeing 787 των 250 θέσεων, που από το λανσάρισμά του έχει κλείσει 452 παραγγελίες.

Η EADS χρειάζεται 11,6 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη του Α-350 και ενδέχεται να επιδιώξει την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου για να χρηματοδοτήσει το έργο, όπως δήλωσε τον Ιανουάριο ο Gallois, που είναι επίσης ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της Airbus.

Το Α-350 δεν θα είναι έτοιμο πριν από το 2013, πέντε χρόνια μετά το Boeing 787. Η Airbus έχει μόνο 100 παραγγελίες για αυτόν τον τύπο αεροσκάφους και αυτές τελούν υπό έγκριση εξ αιτίας των αλλαγών που έκανε η εταιρεία.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα