Β. Κικίλιας: Ενδεχομένως να φτάσουμε και τα 12 δισ. ευρώ έσοδα φέτος από τον Τουρισμό

2 εκ. ευρώ για την τουριστική καμπάνια της Εύβοιας το 2022
Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου 2021 13:38
INTIME NEWS/ΚΑΠΑΝΤΑΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

«Οι θεσμικοί τουριστικοί παράγοντες σημειώνουν ότι ενδεχομένως να φτάσουμε και τα 12 δις έσοδα φέτος από τον τουρισμό. Και είναι πάρα πολύ σημαντικό ότι έχουμε 20% αύξηση στη μέση δαπάνη του επισκέπτη στη χώρα μας», τόνισε σε συνέντευξή του ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας. 

Μιλώντας στην ΕΡΤ, πρόσθεσε ότι «Είναι σωστό να επενδύσουμε και στην data based policy πλέον. Δηλαδή να έχουμε τα στοιχεία έτσι ώστε να μπορέσουμε να υπολογίσουμε επιστημονικά και με στρατηγική τι θα κάνουμε». 

Οι αναθεωρημένοι δείκτες των προβλέψεων, συνδέονται με την αύξηση των τουριστικών ροών 

Ο υπουργός Τουρισμού, είπε πώς οι αναθεωρημένοι δείκτες των προβλέψεων για την ελληνική οικονομία και την ανάπτυξη, έχουν εν πολλοίς να κάνουν με την αύξηση των τουριστικών ροών στη χώρα μας τους τελευταίους μήνες, ενώ η προσδοκία είναι «να μπορέσουμε αυτή την εξαιρετική τουριστική εμπειρία που προσφέρουμε σε όλους τους επισκέπτες μας, να την έχουμε σε υψηλά επίπεδα για το φθινόπωρο και τον Οκτώβριο, ίσως και για τις αρχές του Νοεμβρίου». 

2 εκ. ευρώ για την τουριστική καμπάνια της Εύβοιας το 2022

Ο κ. Κικίλιας, υπογράμμισε ότι «ο πρωθυπουργός διόρισε έναν άνθρωπο με πολύ μεγάλη εμπειρία στην αυτοδιοίκηση και στα κοινά της χώρας, τον Σταύρο Μπένο, ο οποίος μου παρουσίασε χθες ένα ολιστικό σχέδιο ανασυγκρότησης της Εύβοιας, κυρίως της Βόρειας Εύβοιας, μετά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες του καλοκαιριού». 

«Μαζί με τις οριζόντιες δράσεις για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος που θα κάνουμε εκεί, ξεκινώντας από τις αρχές του 2022, σε συνεννόηση με τον Πρωθυπουργό αποφασίσαμε να στηρίξουμε περαιτέρω το τουριστικό προϊόν στην Εύβοια με 2 εκατομμύρια ευρώ για την καμπάνια», συμπλήρωσε. 

Επιστρέφουμε στους πολίτες το μέρισμα της ευημερίας που δίνει ο τουρισμός στη χώρα

Όπως ανέφερε ο κ. Κικίλιας, «το υπουργείο Τουρισμού είναι ένα αναπτυξιακό υπουργείο, ένα οικονομικό Υπουργείο. Υπάρχουν 4 βασικοί πυλώνες για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος. Επιστρέφουμε στους πολίτες το μέρισμα της ευημερίας που δίνει ο τουρισμός στη χώρα», προσθέτοντας ότι το υπουργείο θέλει να προφυλάξει τους πολύ διαδεδομένους νησιωτικούς προορισμούς μας από τον υπερτουρισμό, στηρίζοντας τις υποδομές τους. 

Μάχη για να παραμείνουν ανοιχτές οι πτήσεις από την Αμερική μέχρι το τέλος της σεζόν

«Δώσαμε μεγάλη μάχη να παραμείνουν μέχρι το τέλος της τουριστικής σεζόν ανοιχτές οι πτήσεις από την Αμερική. Μιλάμε για 8 πτήσεις από Αμερικανικές εταιρείες και μία από την Emirates, που έδωσαν τεράστια προστιθέμενη αξία και στην Αθήνα και την Αττική και σε όλη τη χώρα», σημείωσε ο κ. Κικίλιας. 

«Το ότι θα παραμείνουν ανοιχτές αυτές οι πτήσεις μέχρι το τέλος της σεζόν και μάλιστα τώρα με τα πολύ ευχάριστα νέα, τα οποία χθες προανήγγειλε ο κύριος Λαμπρινίδης, ότι από 1η Νοεμβρίου ανοίγει η δυνατότητα των εμβολιασμένων Ευρωπαίων πολιτών να επισκέπτονται την Αμερική», είπε, επισημαίνοντας ότι οι γεμάτες πτήσεις που θα επιστραφούν, είναι μια προστιθέμενη αξία στην προσπάθεια που έχει γίνει για τους τουρίστες οι οποίοι έρχονται, μένουν για πολλές μέρες στη χώρα μας, ξοδεύουν παραπάνω και θέλουν να ζήσουν μια τουριστική εμπειρία υψηλού επιπέδου. 

Επιπλέον, όπως τόνισε, έχουν γίνει πλέον σημαντικές επενδύσεις με καταλύματα τα οποία έχουν γήπεδα γκολφ, γήπεδα τένις που διοργανώνουν αθλητικά τουρνουά και επεκτείνεται η περίοδος. 

Ψηφιοποίηση στον τουρισμό με δημιουργία ψηφιακού χάρτη στον ΕΟΤ

«Δημιουργείται ψηφιακός χάρτης στον ΕΟΤ έτσι ώστε να μπορούν πολύ πιο εύκολα οι δυνητικοί επισκέπτες από όλο τον κόσμο να έχουν πρόσβαση, να μπουν και να δουν ακριβώς τι θέλουν, φυσικά με διασύνδεση με τα πολιτιστικά μας μνημεία. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να πάμε τον τουρισμό και τις δυνατότητες πρόσβασης και ενημέρωσης στην επόμενη φάση», ανέφερε ο υπουργός. 

Κρίσιμος πυλώνας η διαχείριση κρίσεων

Η διαχείριση κρίσεων, όπως εξήγησε, είναι πάρα πολύ σημαντική. «Έρχεται ως ‘προίκα’ από το υπουργείο Υγείας.  

«Είπατε ότι ενδεχομένως παρουσιάζονται προβλήματα αποχέτευσης, παλαιότερα παρουσιάζονταν προβλήματα ηλεκτροδότησης. Είναι λογικό όταν 1 στα 4 ευρώ από το ΑΕΠ σου, προέρχεται έμμεσα ή άμεσα από τον τουρισμό, αυτό να θες να το περιφρουρήσεις, φτιάχνοντας δομές τέτοιες που να μπορούν να αντιμετωπίσουν ad hoc και οργανωμένα την οποιαδήποτε πρόκληση παρουσιαστεί.  Τα δύο προηγούμενα χρόνια ήταν η Covid. Βλέπετε ότι η κλιματική αλλαγή δημιουργεί νέα δεδομένα. Είμαστε υποχρεωμένοι να αντιμετωπίσουμε οτιδήποτε μπορεί να προκύψει στο μέλλον και να περιφρουρήσουμε την ανάπτυξη», υπογράμμισε. 

Πολύ σημαντικό το θέμα της τουριστικής εκπαίδευσης- Κεντρική στόχευσή μας η δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας

Ο υπουργός Τουρισμού είπε πως ίσως το πιο σημαντικό είναι το θέμα της εκπαίδευσης και στόχος, η δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας, καλά πληρωμένων θέσεων εργασίας και καταρτισμένου προσωπικού. 

«Δηλαδή το upgrading, upskilling, η δυνατότητα να δημιουργήσουμε τέτοιες δομές στη χώρα, έτσι ώστε να μπορέσουμε να εκπαιδεύσουμε, τους ανθρώπους που θέλουν να ασχοληθούν με το τουριστικό προϊόν. Ήρθε η Accor, ένας τεράστιος ξενοδοχειακός όμιλος, και ενδιαφέρεται να εμπλακεί στη δημιουργία τουριστικής ακαδημίας στη χώρα μας. 

Είναι ένας τρόπος διασφάλισης ότι και νέες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν και αυτές οι νέες θέσεις εργασίας θα είναι ποιοτικές και καλά πληρωμένες.

Το ερώτημα που έχουν τα παιδιά της μέσης ελληνικής οικογένειας «τι θα μπορούσα να κάνω έτσι ώστε να εξασφαλίσω το μέλλον μου», βρίσκει απάντηση σε ένα κομμάτι του σε αυτό. Το έχουμε ανάγκη και πρέπει να στηρίξουμε τη νέα γενιά και μέσα από αυτή την οδό, σε συνεργασία με τα ελληνικά Πανεπιστήμια, με τρόπο τέτοιο που να είναι βιώσιμες αυτές οι επενδύσεις που θα γίνουν στη γνώση, στην εκπαίδευση», είπε. 

Είναι υποχρέωσή μας να ασχοληθούμε βραχυπρόθεσμα με όλα τα προβλήματα του κλάδου

«Θα ασχοληθούμε βραχυπρόθεσμα και με όλα τα προβλήματα του κλάδου», τόνισε ο υπουργός Τουρισμού, συμπληρώνοντας ότι «παράλληλα, θα τρέξουμε μεταρρυθμίσεις οι οποίες έχουν να κάνουν με τη διασφάλιση αυτού του πλαισίου, όπως για παράδειγμα πώς θα διαχειριστούμε την οποιαδήποτε κρίση ή πώς θα ενδυναμώσουμε τουρισμό στην ηπειρωτική χώρα, σε δευτερογενείς προορισμούς». 

«Και ο ρόλος του ΕΟΤ, του ΣΕΤΕ και του Marketing Greece είναι κομβικός. Ο ΕΟΤ είναι ο εκτελεστικός μας βραχίονας, πολύ σημαντικός στη χάραξη της πολιτικής και στην υλοποίηση, όπως φυσικά και οι εταίροι μας.

Θα συνομιλήσω με όλους και θα πάω παντού σε όλη την Ελλάδα, και θα συνεργαστούμε με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, Περιφέρειες και Δήμους, που γνωρίζουν προφανώς τις τοπικές ιδιαιτερότητες καλύτερα από όλους. 

Δεν μπορεί να μείνει πίσω ο θρησκευτικός τουρισμός, το wellness, το κομμάτι του ιατρικού τουρισμού, το οποίο είναι άνευ πλαισίου αυτή τη στιγμή στη χώρα. Θα μας ενδιέφερε να υπήρχε κεντρικά από την Ευρώπη χρηματοδότηση από τα υπόλοιπα μεγάλα ασφαλιστικά ταμεία των υπολοίπων ευρωπαϊκών χωρών, για τέτοια προγράμματα στη χώρα μας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κικίλιας. 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα