ΖΗΜΙΕΣ για δεύτερη συνεχόμενη φορά εμφάνισε η European Aeronautic, Defence & Space Co. (EADS), μετά τις καθυστερήσεις παραγωγής του γιγαντιαίου επιβατικού αεροσκάφους Α-380 του σκέλους της Airbus, αφήνοντας την εταιρεία αρκετά πίσω από την Boeing Co. σε παραγγελίες. Η EADS προβλέπει ότι η Airbus θα εμφανίζει ζημίες το 2007.
Η EADS, η μεγαλύτερη αεροδιαστημική βιομηχανία της Ευρώπης, απώλεσε 768 εκατ. ευρώ (1 δισ. δολ.) ή 96 σεντς ανά μετοχή το τέταρτο τρίμηνο, από καθαρά κέρδη 405 εκατ. ευρώ ή 51 σεντς ανά μετοχή, πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με σημερινή της ανακοίνωση. Οι ζημίες ήταν χαμηλότερες των εκτιμήσεων των οκτώ οικονομικών αναλυτών που ρωτήθηκαν από το Bloomberg News και προέβλεπαν ότι αυτές θα διαμορφωθούν στο 1,08 δισ. ευρώ.
Η Airbus για πρώτη φορά το 2006 δεν ήταν κερδοφόρα, χάνοντας 572 εκατ. ευρώ για το έτος και 1,72 δισ. ευρώ για το τρίμηνο. Το αεροσκάφος Α-380 των 555 θέσεων έχει καθυστερήσει δύο χρόνια από τον προγραμματισμό και θα προκαλέσει ζημίες ύψους 4,8 δισ. ευρώ έως το 2010, σύμφωνα με την EADS τον Οκτώβριο. H Airbus υστέρησε πέρυσι της Boeing Co. σε παραγγελίες, για πρώτη φορά από το 2000, εν μέσω ζήτησης ρεκόρ από τις αεροπορικές εταιρείες.
Η EADS προέβλεψε και άλλη σημαντική ζημία το 2007 για την Airbus.
Πέρυσι η αμερικανική Boeing Co. έκλεισε παραγγελίες για 1.044 αεροσκάφη έναντι 790 παραγγελιών της Airbus, οι δεύτερες μεγαλύτερες συνδυασμένες παραγγελίες ρεκόρ. Οι δύο εταιρείες έκλεισαν παραγγελίες ρεκόρ το 2005, συνολικού ύψους 2.057 αεροσκαφών. Οι μετοχές της EADS υποχώρησαν 25% το τελευταίο δωδεκάμηνο έναντι ανόδου 22% των μετοχών της Boeing, την ίδια χρονική περίοδο.
Η EADS σχεδιάζει να περικόψει 10.000 θέσεις εργασίας ή το 18% του εργατικού δυναμικού της Airbus μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια και να πουλήσει ή να βρει συνεργάτες για έξι εργοστάσια, εξ αιτίας των ζημιών του Α-380. Η εταιρεία χρειάζεται μετρητά για να αναπτύξει το αεροσκάφος τύπου Α-350, το οποίο ανταγωνίζεται το 787 Dreamliner της Boeing Co.
Στις 31 Ιανουαρίου η Boeing ανακοίνωσε ότι τα καθαρά της κέρδη το τέταρτο τρίμηνο διπλασιάστηκαν και προέβλεψε ότι οι παραγγελίες αεροσκαφών θα αυξηθούν 17% το επόμενο έτος από το 2007. Το Boeing 787 έχει κλείσει 452 παραγγελίες από την παρουσίασή του το 2003.
Η EADS, χρειάζεται 11,6 δισ. ευρώ για να αναπτύξει το Α-350 και ενδέχεται να επιδιώξει την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου για να χρηματοδοτήσει το έργο, σύμφωνα με τον αναπληρωτή ανώτατο εκτελεστικό διευθυντή της και ανώτατο εκτελεστικό διευθυντή της Airbus, Louis Gallois.
H γαλλική κυβέρνηση κατέχει το 15% της EADS, ενώ η γαλλική Lagardere SCA κατέχει το 7,5%. Η DaimlerChrysler AG έχει το 15% και τα δικαιώματα του 22,5% των ψήφων.