ΣΧΕΔΙΑ να αντλήσει ποσόν έως 18 δισ. ρουπίες (407 εκατ. δολ.) κατά την πρώτη δημόσια εγγραφή διαχειρίστριας λιμένων στην Ινδία, κάνει η Mundra Port & Special Economic Zone Ltd., σύμφωνα με ανθρώπους που έχουν άμεση γνώση του θέματος, όπως μετέδωσε το Bloomberg.
H Mundra Port, ιδιοκτήτρια του μεγαλύτερου ιδιωτικού λιμένος της Ινδίας, σχεδιάζει να πουλήσει μετοχές αξίας 15 δισ. έως 18 δισ. ρουπίες το νωρίτερο το δεύτερο τρίμηνο, σύμφωνα με τους ίδιους ανθρώπους που προτίμησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους, πριν από την λεπτομερή ανακοίνωση της εταιρείας. Η εταιρεία κατέθεσε τα αρχικά έγγραφα της διάθεσης μετοχών στο Χρηματιστήριο της χώρας στις 9 Μαρτίου.
Η εταιρεία αντλεί κεφάλαια για να επεκτείνει τις εγκαταστάσεις της στο λιμάνι, που βρίσκεται στον Κόλπο του Κατς, έναν όρμο της Αραβικής Θάλασσας στις δυτικές ακτές της Ινδίας. Εως το 90% του εμπορίου της δεύτερης ταχύτερα αναπτυσσόμενης μεγάλης οικονομίας του κόσμου, πραγματοποιείται μέσω των λιμένων της. Η κυβέρνηση θέλει από τις εταιρείες διαχείρισης λιμένων να αυξήσουν τη δυναμικότητά τους και να διαχειρίζονται περισσότερα εμπορεύματα.
Η κυβέρνηση της Ινδίας σχεδιάζει να διπλασιάσει τη δυναμικότητα των 199 λιμένων της χώρας σε 1,5 δισ. τόνους έως το 2012, καθώς η οικονομική ανάπτυξη καταπονεί τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση. Τα λιμάνια διαχειρίστηκαν περίπου 570 εκατ. τόνους εμπορευμάτων τη χρήση που έληξε στις 31 Μαρτίου του 2006. Τα 3/4 των εμπορευμάτων διακινήθηκαν μέσω 12 λιμένων.
Ο συνολικός όγκος μεταφοράς εμπορευμάτων του λιμένος της Mundra αυξήθηκε 36% στους 11,7 εκατ. τόνους τη χρήση που έληξε στις 31 Μαρτίου του 2006 από 8,6 εκατ. τόνους το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία της πώλησης των μετοχών της εταιρείας προς τις αρμόδιες αρχές του Χρηματιστηρίου της Ινδίας.
Η Mundra Port σχεδιάζει να πουλήσει 40.25 εκατ. μετοχές, οι οποίες αποτελούν περίπου το 10% της εταιρείας, σύμφωνα με τα έγγραφα.
Τα τοπικά σκέλη της Merrill Lynch & Co. και της Morgan Stanley, βοηθούν στη διαχείριση της πώλησης μετοχών, όπως αναφέρουν τα έγγραφα.
Η Mona Kwatra, εκπρόσωπος της DSP Merrill Lynch στο Μουμπάϊ, αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα, ενώ η Nandini Goswami, εκπρόσωπος της JM Morgan Stanley, επίσης στο Μουμπάϊ, δεν βρέθηκε άμεσα για να κάνει κάποιο σχόλιο.
Ούτε ο ανώτατος εκτελεστικός διευθυντής της Mundra Port, Sandeep Mehta, βρέθηκε για να σχολιάσει το θέμα.
Η οικονομία της Ινδίας ύψους 854 δισ. δολ. – η τέταρτη μεγαλύτερη της Ασίας – ενδέχεται αναπτύχθηκε με ρυθμό ρεκόρ 9,2% το έτος που έληξε στις 31 Μαρτίου του 2006, μετά από ανάπτυξη 9% το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας της χώρας, καθιστώντας την δεύτερη ταχύτερα αναπτυσσόμενη μεγάλη οικονομία του κόσμου, μετά την Κίνα. Η οικονομία της τελευταίας, ύψους 2,2 τρισ. δολ. αναπτύχθηκε το 2006 με ρυθμό 10,4%.
Οι εξαγωγές της Ινδίας αυξήθηκαν 5,5% φθάνοντας στα 9,6 δισ. δολ. τον Ιανουάριο και οι εισαγωγές αυξήθηκαν 23,2%, φθάνοντας στα 15,4 δισ. δολ. σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Εμπορίου και Βιομηχανίας της χώρας, αυτόν τον μήνα.
Η κυβέρνηση σχεδιάζει να επενδύσει 320 δισ. δολ. για τη βελτίωση και την κατασκευή αεροδρομίων, εργοστασίων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες υποδομές έως το 2012.