ΑΥΞΗΣΗ 27% σημείωσαν το πρώτο τρίμηνο της χρήσης τα καθαρά κέρδη της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας λιανικής πώλησης ενδυμάτων της Ευρώπης, Hennes & Mauritz AB, καθώς ο πιο ψυχρός καιρός ενθάρρυνε τους αγοραστές να αγοράσει περισσότερα χειμωνιάτικα ρούχα και η εταιρεία άνοιξε καταστήματα σε ολόκληρο τον κόσμο.
Τα καθαρά κέρδη το τρίμηνο που έληξε στις 28 Φεβρουαρίου αναρριχήθηκαν στα 2,30 δισ. σουηδικές κορώνες (330 εκατ. δολ.) ή 2,78 κορώνες ανά μετοχή από 1,81 δισ. κορώνες ή 2,19 κορώνες ανά μετοχή πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας που εδρεύει στη Στοκχόλμη. Κατά μέσον όρο, πέντε οικονομικοί αναλυτές που ρωτήθηκαν από το Bloomberg News εκτιμούσαν ότι τα κέρδη της θα διαμορφωθούν στα 2,26 δισ. κορώνες.
Μετά από έναν ασυνήθιστα ήπιο χειμώνα στην Σκανδιναβία, τη Βρετανία και την Ηπειρωτική Ευρώπη, ήρθε ο χειμώνας στα τέλη του Ιανουαρίου, τροφοδοτώντας τις αγορές χειμερινών ενδυμάτων. Η&M ανοίγει καταστήματα στην Ασία και παρουσιάζει πιο ακριβά ρούχα σε νέα καταστήματα για να ανταγωνιστεί τη μεγαλύτερη ανταγωνίστριά της Inditex SA.
Τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν 11% φθάνοντας στα 16,8 δισ. κορώνες το τρίμηνο, υστερώντας των εκτιμήσεων των αναλυτών για έσοδα 17 δισ. κορώνες. Οι πωλήσεις στα καταστήματα που λειτουργούν τουλάχιστον ένα έτος αυξήθηκαν 5% τον Φεβρουάριο, ενώ οι συνολικές πωλήσεις, εξαιρουμένων των συναλλαγματικών διαφορών, αυξήθηκαν 15%. Τον Ιανουάριο οι εν λόγω αυξήσεις ήταν 5% και 16% αντιστοίχως.
Οι μετοχές της H&M σημείωσαν άνοδο 8,5 κορώνες, ποσοστό 2,1%, φθάνοντας στις 405 κορώνες η μία χθες στο Χρηματιστήριο της Στοκχόλμης. Το τελευταίο εξάμηνο σημείωσαν άνοδο 32% έχοντας την τέταρτη καλύτερη επίδοση μεταξύ των 20 μετοχών των εταιρειών που απαρτίζουν τον δείκτη Bloomberg Europe Retail, που σημείωσε άνοδο 19%. Οι μετοχές της Inditex με έδρα την Ισπανία, την ίδια χρονική περίοδο σημείωσαν άνοδο 25%.
Η H&M, που ιδρύθηκε στη Σουηδία το 1947, άνοιξε εννέα καταστήματα το τρίμηνο και αριθμούσε 1.351 καταστήματα έως τις 28 Φεβρουαρίου σύμφωνα με την ανακοίνωσή της. Το δεύτερο τρίμηνο η εταιρεία σχεδιάζει να ανοίξει 75 καταστήματα, η πλειονότητα των οποίων θα είναι στις ΗΠΑ, τη Βρετανία, την Ολλανδία, την Πολωνία και την Ιταλία.
Την εβδομάδα που πέρασε η Inditex ανακοίνωσε ότι τα κέρδη της το τέταρτο τρίμηνο αυξήθηκαν 30%, μετά την επέκταση των αλυσίδων καταστημάτων της Zara και Bershka σε όλη την Ισπανία, τη Γαλλία και την Ιταλία. Η ισπανική εταιρεία θα δαπανήσει έως 950 εκατ. ευρώ την τρέχουσα χρήση για ανακαινίσεις και νέα καταστήματα, μετά τον τριπλασιασμό τους σε έξι χρόνια σε πλέον από 3.100 καταστήματα.
Η εταιρεία προσέλαβε την Madonna για να πουλήσει τα είδη της κολεξιόν της, συμπεριλαμβανομένων μαντώ, που διατέθηκαν την εβδομάδα που πέρασε στα καταστήματά της. Επίσης προσέλαβε και την Αυστραλέζα τραγουδίστρια της pop, Kylie Minogue να παρουσιάσει την γκάμα των μαγιώ της.
Η H&M έχει προσφέρει κολεξιόν που έχουν σχεδιάσει οι : Viktor & Rolf, Karl Lagerfeld και Stella McCartney για να αναζωογονήσει τα έσοδα. Η εταιρεία άνοιξε το πρώτο κατάστημα COS-Collection of Style στην Regent Street του Λονδίνου στις 16 Μαρτίου, το πρώτο από τα 10 του είδους που προσφέρει ακριβότερα ενδύματα από αυτά που πουλούν τα καταστήματα H&M.
H H&M άνοιξε το πρώτο ασιατικό της κατάστημα στο Χονγκ Κονγκ αυτόν τον μήνα και σχεδιάζει να προσθέσει τρία ακόμη αργότερα φέτος στη χώρα. Επίσης άνοιξε το πρώτο από τα δύο καταστήματά της στη Σαγκάη τον Απρίλιο και σχεδιάζει να εισέλθει στην αγορά της Ιαπωνίας το 2008. Η Σλοβακία, η Ελλάδα και το Κατάρ, έχουν προγραμματιστεί μεταξύ των χωρών στις οποίες η H&M θα ανοίξει φέτος κατάστημα.
Τον Ιανουάριο η H&M ανακοίνωσε αύξηση 18% το τέταρτο τρίμηνο, καθώς οι χαμηλότερες δαπάνες στα κλωστοϋφαντουργικά και οι λιγότερες εκπτώσεις, ώθησαν την κερδοφορία σε επίπεδα ρεκόρ.
Η εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει είδη σπιτιού, όπως σεντόνια και κουρτίνες το τέταρτο τρίμηνο, αρχικά μέσω των online καταλόγων της για να ανταγωνιστεί την αλυσίδα Zara Home της Inditex. Αρχικά τα προϊόντα της θα διατεθούν στην Σκανδιναβία, την Ολλανδία και τη Γερμανία.