ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ μείωση των κερδών, σε ποσοστό 61%, εμφάνισαν το δεύτερο εξάμηνο της χρήσης τα καθαρά κέρδη της China Cosco Holdings Co., ιδιοκτήτρια της μεγαλύτερης ναυτιλιακής μεταφοράς κοντέϊνερ της Ασίας, μετά την αύξηση των καυσίμων και της μείωσης των ναύλων για την μεταφορά κοντέϊνερ.
Τα καθαρά κέρδη το εξάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου υποχώρησαν στο 1,05 δισ. γιουάν (136 εκατ. δολ.) από 2,68 δισ. γιουάν, πριν από ένα χρόνο. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν 58%, φθάνοντας στα 32,5 δισ. γιουάν. Τα στοιχεία προέκυψαν από την αφαίρεση των στοιχείων του πρώτου εξαμήνου από τα αντίστοιχα του συνόλου της χρήσης που ανακοινώθηκαν σήμερα από την εταιρεία.
Τα κέρδη μειώθηκαν στις εταιρείες Cosco Container Lines Ltd., Neptune Orient Lines Ltd. και άλλες ναυτιλιακές πέρυσι, καθώς η αύξηση της δυναμικότητας τις απέτρεψε από την αύξηση των ναύλων για την κάλυψη της αύξησης κατά 19% των τιμών των καυσίμων.
Τα κέρδη της στο σύνολο της χρήσης μειώθηκαν 69% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, φθάνοντας στο 1,56 δισ. γιουάν, σύμφωνα με σημερινή της ανακοίνωση προς το Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ. Ο όγκος των κοντέϊνερ αυξήθηκε 13% το 2006 φθάνοντας στα 5,11 εκατ. κοντέϊνερ των 20 ποδών, σύμφωνα με την εταιρεία. Ο όγκος αυξήθηκε 21% στην αγορά Ασίας-Ευρώπης, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν 6,4%. Στις μεταφορές του Ειρηνικού ο όγκος αυξήθηκε 10% και τα έσοδα 6,8%.
Η εταιρεία σχεδιάζει να εισάγει τις μετοχές της στο Χρηματιστήριο της Σαγκάης τον Ιούνιο. Με τα κεφάλαια που θα αντλήσει θα χρηματοδοτήσει την αγορά 12 νέων πλοίων, αξίας 6 δισ. γιουάν, σύμφωνα με σημερινή διαφορετική της ανακοίνωση. Επίσης, θα χρηματοδοτήσει την εξαγορά 1,7 δισ. γιουάν, μεριδίου 51% στην Cosco Logistics από τη μητρική της, China Ocean Shipping Group Co.
Οι μετοχές της China Cosco σημείωσαν άνοδο 1%, φθάνοντας στα 7,25 δολ. Χονγκ Κονγκ η μία στις 12:26 μ.μ. στο Χονγκ Κονγκ, τοπική ώρα. Φέτος, έχουν σημειώσει άνοδο 43%, σε αντίθεση με απώλειες 1% που σημείωσε ο δείκτης του Χρηματιστηρίου της πόλης, Hang Seng.
Η εταιρεία σχεδιάζει να καταβάλει τελικό μέρισμα 0,09 γιουάν ανά μετοχή και να διανείμει 1,5 δωρεάν μετοχή για κάθε 10 μετοχές που υπάρχουν.
Η China Cosco είχε έως τα τέλη του 2006, 139 πλοία με συνολικά δυναμικότητα 399.237 κοντέϊνερ των 20 ποδών. Μέσα στο έτος παρέλαβα επτά πλοία και παρήγγειλε άλλα οκτώ.
Στο σύνολο της χρήσης τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν 64%, φθάνοντας στα 2,03 δισ. γιουάν. Αναλυτές προέβλεπαν ότι αυτά θα μειωθούν στα 2,37 δισ. γιουάν. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν 6,3%, φθάνοντας στα 51 δισ. γιουάν.