Προειδοποίηση στην κυβέρνηση ότι η λύση για την Ολυμπιακή δεν μπορεί να μην είναι σύμφωνη με το κοινοτικό δίκαιο, απηύθυνε σήμερα ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν και αρμόδιος για τις Μεταφορές Επίτροπος, Ζακ Μπαρό, σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη.
«Εξετάζουμε αυτήν την περίοδο τις αποφάσεις του διαιτητικού πάνελ, τις οποίες υπέβαλε το πάνελ αυτό στην ελληνική κυβέρνηση, και θα συνεχίσουμε την εργασία αυτή για να βρεθεί μία λύση, αλλά η λύση τονίζω και πάλι, πρέπει να είναι σύμφωνη με το ευρωπαϊκό δίκαιο», υπογράμμισε ο κ.Μπαρό. Παράλληλα τόνισε ότι «η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να έχει την πολιτική βούληση να σταματήσει όλη αυτή την πολιτική σύμφωνα με την οποία καλείται ο έλληνας φορολογούμενος να καταβάλει χρήματα για να πληρωθούν κρατικές ενισχύσεις προς την Ολυμπιακή, τις Ολυμπιακής γραμμές χωρίς να έχει βελτιώσει η εταιρεία τις υπηρεσίας που παρέχει στους πελάτες. Και ότι αυτό –παρατήρησε- είναι αντίθετο επίσης και προς το πνεύμα ανταγωνισμού και δεν είναι καθόλου δίκαιο».
Aπό την πλευρά του, ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Λιάπης δήλωσε ότι το θέμα της Ολυμπιακής βρίσκεται σε μία κρίσιμη καμπή -καθώς όπως σημείωσε- «αυτή τη στιγμή συζητιέται το θέμα της διαιτησίας στις νομικές υπηρεσίες, ελπίζοντας ότι θα έχουμε θετικά αποτελέσματα με στόχο πάντοτε την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας».
Εγκαιρη μεταφορά των κοινοτικών οδηγιών στην ελληνική νομοθεσία
O κ.Μπαρό υπογράμμισε εξάλλου την ανάγκη να γίνεται γρήγορα η μεταφορά των οδηγιών και της κοινοτικής νομοθεσίας στην ελληνική νομοθεσία, γι’ αυτό –όπως είπε- κατά τη συνάντηση συμφωνήθηκε να υπάρξει μία τεχνική αποστολή που θα έρθει στην Ελλάδα για να βοηθήσει την κυβέρνηση ώστε να γίνεται η έγκαιρος μεταφορά αυτών των οδηγιών. «Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν υπάρχει μόνο για να επιβάλλει κυρώσεις, αλλά και για να βοηθά τις διάφορες κυβερνήσεις και γι’ αυτό βρισκόμαστε εδώ», σημείωσε ο κ. Μπαρό.
Πρόοδος στην οδική ασφάλεια αλλά...
Ο ευρωπαίος Επίτροπος εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις προόδους που έχουν γίνει σχετικά με την οδική ασφάλεια στην Ελλάδα, ωστόσο παρατήρησε ότι πρέπει να γίνει ακόμη προσπάθεια από τους έλληνες πολίτες ούτως ώστε να μειωθεί ο αριθμός των θανάτων από οδικά ατυχήματα, διότι –όπως σημείωσε- ο αριθμός αυτός είναι μεγαλύτερος απ’ τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Όσον αφορά τα διευρωπαϊκά δίκτυα, ο κ. Μπαρό αναγνώρισε πως υπάρχει πρόοδος κυρίως στους άξονες «7» και «22», αλλά σχετικά με το έργο προτεραιότητας «29» που θα συνδέσει το Ιόνιο με την Αδριατική, τόνισε ότι πρέπει να καταβληθούν προσπάθειες, εκφράζοντας παράλληλα την ετοιμότητα της Κομισιόν να συμβάλει προς αυτό το σκοπό.
Κατά τη συνάντηση, ο κ. Λιάπης παρουσίασε καταρχήν τις προτάσεις και τις ενέργειες της ελληνικής κυβέρνησης για την εφαρμογή της Λευκής Βίβλου στον τομέα των μεταφορών, όπως αυτή αναθεωρήθηκε το 2005.
Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στις προσπάθειες για βελτίωση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, στην ανάπτυξη του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών, στα μέτρα και τις δράσεις που έχουν σχεδιαστεί και πραγματοποιούνται για την οδική ασφάλεια, καθώς και τις θέσεις της Ελλάδος για τις εξελίξεις στον τομέα των διεθνών αερομεταφορών και το πρόγραμμα Galileo.
Στη συνέχεια, ο υπουργός παρουσίασε στον κ. Μπαρό την πρωτοβουλία της Ελλάδος να προωθήσει Πρωτόκολλο για τη διευκόλυνση των διασυνοριακών διελεύσεων στο πλαίσιο του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου Χ, το οποίο υπεγράφη από όλα τα κράτη-μέλη του Διαδρόμου Χ, τον Ιούνιο του 2006.