Στο 2,6% ο πληθωρισμός Μαρτίου

Τετάρτη, 11 Απριλίου 2007 12:10
UPD:12:16

ΑΥΞΗΣΗ 2,6% προκύπτει από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του μηνός Μαρτίου 2007 προς τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2006 έναντι αύξησης 3,3% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2006 προς το 2005.

Σε σύγκριση με το Φεβρουάριο 2007, ο εν λόγω δείκτης παρουσίασε το Μάρτιο του 2007 αύξηση 2,3% έναντι αύξησης επίσης 2,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Απριλίου 06 – Μαρτίου 07, σε σύγκριση προς τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 05 – Μαρτίου 06, παρουσίασε αύξηση 3,0% έναντι αύξησης 3,5% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Σύγκριση Μαρτίου 2007 με Φεβρουάριο 2007

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 2,3% το μήνα Μάρτιο 2007, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2007 προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,7% της ομάδας “διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά”, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, ελαιόλαδο, δημητριακά και παρασκευάσματα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις πατάτες νωπές.

β) Κατά 17,5% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ’’, λόγω επαναφοράς των τιμών των ειδών ένδυσης και υπόδησης στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.

γ) Κατά 1,1% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών, της ύδρευσης - αποχέτευσης και του πετρελαίου θέρμανσης.

δ) Κατά 4,8% της ομάδας ‘’ διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.

ε) Κατά 0,4% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

στ) Κατά 1,8% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης), του κομίστρου των ταξί και των εισιτηρίων υπεραστικών λεωφορείων.

ζ) Κατά 0,7% της ομάδας “ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ”, λόγω, κυρίως, της επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.

Σύγκριση Μαρτίου 2007 με Μάρτιο 2006

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 2,6% το μήνα Μάρτιο 2007, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2006, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,7% της ομάδας ‘’διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές, γλυκά-ζαχαρωτά, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών του ελαιολάδου.

β) Κατά 10,8% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών και των τσιγάρων.

γ) Κατά 4,4% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ’’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 1,2% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης- αποχέτευσης, των δημοτικών τελών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, του ηλεκτρικού ρεύματος και των στερεών καυσίμων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης.

ε) Κατά 2,4% της ομάδας ‘’διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα είδη κλινοστρωμνής - λευκά είδη, στα είδη καθαρισμού, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.

στ) Κατά 3,2% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.

ζ) Κατά 1,2% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου(βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας, υπηρεσίες μεταφορών.

η) Κατά 1,0% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών της πρόσβασης στο διαδίκτυο.

θ) Κατά 1,9% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: άνθη, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά γραφικά, υπηρεσίες αναψυχής.

Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

ι) Κατά 4,0% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των τεχνικών σχολών / ΙΕΚ.

ια) Κατά 3,4% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά - γλυκά - καφές – ποτά (σερβιριζόμενα).

ιβ) Κατά 2,2% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των κοσμημάτων - ρολογιών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των άλλων υπηρεσιών.

Πηγή: ΕΣΥΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα