Στα τέλη Μαΐου ξεκινούν τα δρομολόγια του Προαστιακού προς Πειραιά

Τετάρτη, 11 Απριλίου 2007 13:04
UPD:13:09

Πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο του Προαστιακού από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών (σταθμό Λαρίσης) έως τον Πειραιά, με επιβάτη τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Μιχάλη Λιάπη.

Ο κ. Λιάπης επιθεώρησε τα εν εξελίξει έργα στους σταθμούς Λεύκα, Ρέντης και Ρουφ και εξέφρασε την ικανοποίηση του για τους ρυθμούς προόδου των έργων. Όπως ανακοίνωσε, τα τακτικά δρομολόγια του Προαστιακού προς Πειραιά θα ξεκινήσουν στα τέλη Μαΐου.

Όσον αφορά την τιμή του εισιτηρίου ο κ.Λιάπης διευκρίνισε ότι θα είναι 0,70 ευρώ. «Εμείς -είπε- θέλουμε να ρίξουμε τον κόσμο στις αστικές συγκοινωνίες, θέλουμε να αποφεύγουν τη χρήση του Ι.Χ., διότι όχι μόνο ανακουφίζει το κυκλοφοριακό της πόλης, όχι μόνο βελτιώνει το περιβάλλον, αλλά και γιατί τελικά είναι πολιτισμός».

«Η επέκταση του Προαστιακού προς τον Πειραιά είναι ένα σημαντικό και πολυδιάστατο έργο. Συνδέουμε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το Διεθνή Αερολιμένα Ελ. Βενιζέλος παρέχοντας ταχύτατη πρόσβαση από και προς τη νησιωτική Ελλάδα, τόσο για τους Έλληνες πολίτες όσο και για επισκέπτες από το εξωτερικό. Εξασφαλίζουμε μία ακόμη συγκοινωνιακή πρόσβαση στον Πειραιά διευκολύνοντας τις μετακινήσεις με τα ΜΜΜ στο πλαίσιο του Νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη της Αθήνας», δήλωσε ο υπουργός.

Παράλληλα όπως είπε, η προγραμματισμένη λειτουργία των υπόλοιπων ενδιάμεσων σταθμών της γραμμής - στο αμέσως επόμενο διάστημα - θα δώσει τη δυνατότητα τακτικής μετακίνησης των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής. «Εκτιμούμε», συμπλήρωσε, «ότι με τη νέα επέκταση θα προστεθούν σε πρώτη φάση περίπου 4000 επιβάτες στους 16.000 που ήδη χρησιμοποιούν ημερησίως τον Προαστιακό για τις μετακινήσεις τους».

Στα τέλη Ιουνίου ολοκληρώνεται η σύνδεση με Κιάτο και έως το τέλος του έτους θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα στο ΣΚΑ με αποτέλεσμα να μειωθούν οι χρόνοι των διαδρομών προς Κόρινθο κατά 20 έως 30 λεπτά.

Πιο συγκεκριμένα:

- Το δρομολόγιο Πειραιάς - Αεροδρόμιο θα έχει διάρκεια περίπου 50' και θα εκτελούνται κατ αρχάς δύο δρομολόγια ανά ώρα, με κατεύθυνση εναλλακτικά προς Αεροδρόμιο - Κόρινθο.

- Το μήκος της γραμμής Σ.Σ. Αθηνών - Πειραιάς είναι 9 χιλιόμετρα.

- Στις 31 Μαΐου θα λειτουργήσουν και οι νέες στάσεις του Προαστιακού στη Λεύκα, στον Ρέντη και στο Ρουφ/Βοτανικό.

Επίσης στο τέλος Ιουνίου 2007 θα έχει ολοκληρωθεί η πλήρης ανακαίνιση του διατηρητέου κτιρίου του Σ.Σ. Πειραιά. Στο Σ.Σ. Ρέντη θα έχουν ολοκληρωθεί και οι δύο προβλεπόμενες πεζογέφυρες εξοπλισμένες και με ανελκυστήρες για τις ανάγκες του Σταθμού αλλά και για την εξυπηρέτηση των εκατέρωθεν του Σιδηροδρομικού διαδρόμου περιοχών.

Παράλληλα ανακαινίζεται και η γραμμή από ¶γιο Ιωάννη Ρέντη έως Σ.Σ. Αγ. Διονυσίου στον Πειραιά ώστε να είναι δυνατή η σύνδεση και του Σ.Σ. Αγ. Διονυσίου με τον Προαστιακό.

- Για το τμήμα του Σιδηροδρομικού διαδρόμου από Ρούφ έως Τρείς Γέφυρες εξετάζονται σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων οι δυνατότητες υπογειοποίησης των γραμμών σε συνδυασμό με άλλα έργα του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου δοκιμαστικού δρομολογίου, ο Υπουργός δήλωσε:

«Κάποιοι αμφισβητούσαν ότι ο Προαστιακός θα κατέβαινε στον Πειραιά. Σήμερα όμως, το έργο τελειώνει και ο Προαστιακός επεκτείνεται. Και σε ενάμιση μήνα από σήμερα θα τεθεί σε εμπορική χρήση και θα ενώνει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το αεροδρόμιο, ενώ τέλος Ιουνίου θα επεκταθεί ακόμη περισσότερο και θα φθάσει ως το Κιάτο, έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε εύκολες μετακινήσεις στους πολίτες που μένουν στις παρυφές της Πρωτεύουσας.

Προσπάθειά μας είναι να διευκολύνουμε τις μετακινήσεις. Γι’ αυτό άλλωστε και αυξήσαμε και τους συρμούς κατά 12, τους τελευταίους μήνες. Τέλος του χρόνου ήταν οι συρμοί του Προαστιακού 12, τώρα έχουν φθάσει τους 24, με σκοπό να εξυπηρετήσουν ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες τη γραμμή προς την Κόρινθο, που είναι ένα τουριστικό θέρετρο, η όλη περιοχή.

Είμαι βέβαιος, ότι και αυτό το έργο θα το αγκαλιάσει ο λαός και οι κάτοικοι της Αθήνας. Θα διευκολύνει τις μετακινήσεις. Με αυτή τη γραμμή θα μπορούν οι Πειραιώτες να φθάνουν στο αεροδρόμιο σε λιγότερο από 50’. Και με τη σύνδεση αργότερα στο Λαύριο, θα γίνει ένα μεγάλο δίκτυο του Προαστιακού, που θα τιμά και θα διευκολύνει αυτή τη μεγάλη πόλη».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα