Το επιχειρηματικό σχέδιο για την περίοδο 2007-2011 παρουσιάζουν από κοινού στον Τύπο κορυφαία διοικητικά στελέχη της Εμπορικής Τράπεζας και της Crédit Agricole, δίνοντας έμφαση στους στρατηγικούς στόχους, τους κεντρικούς άξονες και τη βασική πορεία δράσης, που σχεδιάστηκαν ώστε να οδηγήσουν στο μετασχηματισμό και την ανάπτυξη της Τράπεζας, μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Ο κ. Jean-Frédéric de Leusse, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Εμπορικής Τράπεζας και Επικεφαλής Διεθνούς Ανάπτυξης της Crédit Agricole S.A. παρουσίασε τα σημαντικότερα στοιχεία της μεθοδολογίας ενσωμάτωσης, την οποία εφαρμόζει ο Όμιλος τον τελευταίο χρόνο.
“Με βάση τη μεθοδολογία ενσωμάτωσης τίθενται σε εφαρμογή οι κανόνες της Crédit Agricole, οι οποίοι είναι πλήρως εναρμονισμένοι με την αναπτυξιακή της στρατηγική. Τοποθετείται μία διοικητική ομάδα που συνδυάζει τη γνώση της τοπικής αγοράς με τη διεθνή πείρα. Ενεργοποιείται ένας μηχανισμός ανταλλαγής τεχνογνωσίας και ανάπτυξης των εξαγοραζόμενων εταιρειών και διαμορφώνονται συνέργιες στο πλαίσιο λειτουργίας του Ομίλου», εξήγησε ο κ. De Leusse.
Οι βασικές οικονομικές προβλέψεις της Εμπορικής Τράπεζας για το 2011 είναι οι εξής:
- Πάνω από 11% ετήσια αύξηση Καθαρών Εσόδων από Τραπεζικές Εργασίες, ξεπερνώντας τα 1,700 εκατομμύρια ευρώ (σε σχέση με 988 το 2006)
- Μέση Απόδοση Ιδίων Κεφαλαίων 22% (σε σχέση με 6% το 2006)
- Κέρδη Προ Φόρων 600 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένα κατά 30% ετησίως
- Δείκτης Κόστους/Έσοδα κάτω από 50%
- Μερίδιο Αγοράς περίπου 10.5%
- Κεφαλαιακές Δαπάνες πενταετίας 250-300 εκατομμύρια ευρώ
Εν συνεχεία, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εμπορικής Τράπεζας παρουσίασε τα κύρια σημεία του Επιχειρηματικού Σχεδίου, δίνοντας έμφαση στις τρεις πηγές αξίας της Εμπορικής, που προέρχονται από την είσοδό της στην οικογένεια της Crédit Agricole, έναν από τους κορυφαίους παγκόσμιους οικονομικούς οργανισμούς. Αυτές είναι:
i. Συμμετοχή σε μία πολύ δυναμική και ταχέως αναπτυσσόμενη -σε σχέση με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές- αγορά και αξιοποίηση των ευκαιριών. «Ο ρυθμός αύξησης του ελληνικού ΑΕΠ είναι σχεδόν διπλάσιος από εκείνον των άλλων δυτικοευρωπαϊκών χωρών, ενώ το ποσοστό δανεισμού επί του ΑΕΠ, παρότι παραμένει σε χαμηλότερα επίπεδα, αυξάνεται ταχύτατα. Ο Ελληνικός τραπεζικός τομέας θα συνεχίσει να επωφελείται από τη σύγκλιση με τα επικρατούντα δυτικοευρωπαϊκά επίπεδα, απολαμβάνοντας υψηλό ρυθμό ανάπτυξης σε ένα περιβάλλον πτωτικών περιθωρίων. Σε αυτό το περιβάλλον, η Εμπορική θα προχωρήσει στην ανάπτυξη εξειδικευμένων υπηρεσιών και προϊόντων, μέσω της συνεργασίας με τις αντίστοιχες εξειδικευμένες θυγατρικές της CA», είπε ο κ. Κροντηράς.
ii. Ανάκτηση του ‘φυσικού’ μεριδίου αγοράς και αύξηση της ανταγωνιστικότητας. «Αυτή η διαδικασία θα περάσει μέρα από τη σημαντική δυνατότητα μετασχηματισμού της Τράπεζας, τη μείωση του δείκτη εσόδων/εξόδων στα επίπεδα του ελληνικού ανταγωνισμού και την εκμετάλλευση των συνεργιών με τον Όμιλο της CA».
iii. Επέκταση στις ταχύτατα αναπτυσσόμενες αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, με την Εμπορική να λειτουργεί σαν ‘αιχμή του δόρατος’ για την ανάπτυξη των προϊοντικών γραμμών των εταιρειών του ομίλου της CA στην περιοχή. «Η Εμπορική θα ακολουθήσει μία πορεία ισχυρής οργανικής ανάπτυξης σε αυτές τις χώρες, ανοίγοντας 265 νέα υποκαταστήματα και αυξάνοντας το προσωπικό της κατά 2.250 άτομα μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, επενδύοντας περίπου 55 εκατομμύρια ευρώ», δήλωσε ο κ. Κροντηράς.
Παρουσιάζοντας τη στρατηγική που θα ακολουθηθεί στον Τομέα της Λιανικής, ο κ. Παναγιώτης Βαρελάς, Γενικός Διευθυντής Λιανικής Τραπεζικής υπογράμμισε ότι «η εμπορική στρατηγική της νέας Εμπορικής θα βασιστεί πάνω στην ανταγωνιστική τιμολόγηση, την προσφορά καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και τη βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης σε επίπεδο αντάξιο μιας μοντέρνας και δυναμικής τράπεζας». Όπως τόνισε ο κ. Βαρελάς, οι υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, οι διασταυρούμενες πωλήσεις και η εξυπηρέτηση πελατών είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τον Τομέα της Λιανικής, ο οποίος παραμένει «μοχλός ανάπτυξης» της τραπεζικής αγοράς τα τελευταία πέντε χρόνια.
Ο στρατηγικός στόχος της Εμπορικής στη Λιανική είναι να επιτύχει 21% ετήσια αύξηση στα στεγαστικά δάνεια αγγίζοντας τα 14.3 δις ευρώ το 2011 (από 5.4 δις το 2006) και 15% ετήσια αύξηση στα καταναλωτικά δάνεια (συμπεριλαμβανομένης και της Credicom) φτάνοντας τα 5.7 δις ευρώ το 2011 (από 2.8 δις το 2006).
Οι κύριες δράσεις για την επίτευξη του στόχου αυτού περιλαμβάνουν την ανάπτυξη και την εφαρμογή μίας ουσιαστικής value proposition για personal banking βασισμένη σε αντικειμενικές συμβουλές, την ανάπτυξη νέων καταστημάτων, καθώς και τον εξορθολογισμό του υπάρχοντος δικτύου καταστημάτων, την εξάπλωση νέων καναλιών διανομής και επικοινωνίας (e-banking, interactive ATMs κλπ), την ανάπτυξη προγραμμάτων διακράτησης πελατείας και τις συνεχείς προωθητικές ενέργειες με την εφαρμογή διαφόρων διαφημιστικών εκστρατειών.
«Η αξιοποίηση του συνόλου των δυνατοτήτων της Τράπεζας απαιτεί τη συνέχιση των συντονισμένων ενεργειών μας σε διάφορα ‘μέτωπα’», είπε ο κ. Bruno Charrier, Γενικός Διευθυντής Οικονομικών και Τραπεζικών Λειτουργιών και Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Εμπορικής Τράπεζας. Ο κ. Charrier περιέγραψε τους τέσσερις βασικούς άξονες του συνεχιζόμενου μετασχηματισμού της Εμπορικής, οι οποίοι είναι:
- Ο Λειτουργικός Μετασχηματισμός, με τον ανασχεδιασμό των διαδικασιών με βάση την απλότητα, την ταχύτητα και τη βελτιωμένη εξυπηρέτηση,
- Ο Οργανωτικός Μετασχηματισμός, με την προσαρμογή της στρατηγικής του Ανθρώπινου Δυναμικού στις στρατηγικές επιταγές της Τράπεζας, με πλήρη εκσυγχρονισμό του πλαισίου διαχείρισής του,
- Ο Εμπορικός Μετασχηματισμός, με την πλήρη αξιοποίηση των εμπορικών δυνατοτήτων της Τράπεζας και τέλος,
- Η Επανατοποθέτηση του Brand Εμπορική, ώστε να αντικατοπτρίζει τη νέα εικόνα και την ταυτότητα της Τράπεζας.