Της Πέπης Γρηγοριάδου
[email protected]
Κυβερνήσεις και επιχειρήσεις τρέχουν στην πράσινη κούρσα ενάντια στην κλιματική αλλαγή. Η Ε.Ε. θέτει φιλόδοξους στόχους για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα και η κυβέρνηση Μπάιντεν ρίχνει 174 δισ. δολ. στην αγορά για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.
Στην Ελλάδα η Volkswagen παρέδωσε στην Αστυπάλαια 12 φορτιστές και οκτώ ηλεκτρικά αυτοκινήτα σε Αστυνομία, Λιμενικό, Πολιτική Αεροπορία, καθώς και ένα ασθενοφόρο, σε μία προσπάθεια να γίνει ένα πρότυπο νησί «πράσινης» ανάπτυξης ή όπως είπε ο CEO της Volkswagen Group «η Αστυπάλαια είναι το μελλοντικό εργαστήρι της Ευρώπης για την απολιγνιτοποίηση».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βλέποντας ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι αυτά που θα κόψουν το νήμα στο τέλος του αγώνα δρόμου αυξάνουν τις επενδύσεις τους στον τομέα, επιδιώκοντας αυξημένα μερίδια στις προτιμήσεις των καταναλωτών, οι οποίοι πέρυσι δαπάνησαν 120 δισ. δολ. για ηλεκτρικά οχήματα. Τριψήφια τα ποσοστά αύξησης των πωλήσεων τους το 2020 και με υψηλότερες ταχύτητες φέτος καθώς και τα επόμενα χρόνια. Όμως ο δρόμος για 100% επικράτηση των EV φαντάζει μακρύς και κοστοβόρος.
145 εκατ. οχήματα στους δρόμους το 2030
Ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λεωφορείων, φορτηγών και βαρέων φορτηγών στους δρόμους αναμένεται να φτάσει τα 145 εκατ. έως το 2030, σύμφωνα με τη Διεθνή Υπηρεσία Ενέργειας (ΙΕΑ).
Σύμφωνα με το Global Electric Vehicle Outlook της IEA, εάν οι κυβερνήσεις επιταχύνουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη των διεθνών ενεργειακών και κλιματικών στόχων, ο παγκόσμιος στόλος ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να φτάσει και τα 230 εκατ. μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Και οι δύο αυτές προβλέψεις εξαιρούν δίκυκλα και τρίκυκλα ηλεκτρικά οχήματα.
Το 2020 ο παγκόσμιος στόλος ηλεκτρικών αυτοκινήτων πέρασε το ορόσημο των 10 εκατ., με αύξηση 43% σε σύγκριση με το 2019. Η Κίνα, με 4,5 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχει τον μεγαλύτερο στόλο, αν και το 2020 η Ευρώπη σημείωσε τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση κατά 3,2 εκατ.
Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών λεωφορείων και βαρέων φορτηγών (HDT) αυξήθηκαν το 2020 και ήταν 600.000 και 31.000 αντίστοιχα.
Ο Φατίχ Μπιρόλ εκτελεστικός διευθυντής της IEA προτρέπει τις κυβερνήσεις να χρησιμοποιήσουν τα πακέτα οικονομικής ανάκαμψης από τον Covid για να «επενδύσουν στην κατασκευή μπαταριών και στην ανάπτυξη ευρείας και αξιόπιστης υποδομής φόρτισης».
Ξόδεψαν 120 δισ. δολ.
Η IEA ανακοίνωσε ότι οι καταναλωτικές δαπάνες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2020 ανήλθαν σε 120 δισ. δολ., αύξηση 50% σε σύγκριση με το 2019, με κυβερνητικά μέτρα στήριξης που έχουν σχεδιαστεί για να ενθαρρύνουν την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
REUTERS/LUCY NICHOLSON
Σε όλο τον κόσμο, οι αρχές επιδιώκουν να αυξήσουν τον αριθμό των οχημάτων χαμηλών εκπομπών και μηδενικών εκπομπών στους δρόμους τους σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και απομάκρυνσης από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, έχει ανακοινώσει σχέδια να σταματήσει την πώληση νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων από το 2030. Κίνητρα και στην Ινδία για την αντικατάσταση των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων.
Η «Στρατηγική βιώσιμης και έξυπνης κινητικότητας» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θέλει τουλάχιστον 30 εκατ. αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών στο δρόμο έως το 2030.
Υποδομές και κίνητρα
Σημαντικό ρόλο στο να «τρέξουν» τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους παίζουν οι υποδομές αλλά και τα κίνητρα.
Το 2020, με ώθηση τα κίνητρα των κυβερνήσεων είδαμε στην Ευρώπη, εντυπωσιακή αύξηση στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Για παράδειγμα στη Γερμανία πλησίασαν τις 400.000 το 2020 έναντι των 110.000 του 2019, ενώ οι δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές ξεπερνούν σήμερα τους 40.000, εκ των οποίων οι 9.000 είναι γρήγοροι φορτιστές.
Η VW παρέδωσε πέρυσι 212.000 ηλεκτροκίνητα Ι.Χ παγκοσμίως με ετήσια άνοδο 158% και μεγαλύτερη δυναμική στην Ευρώπη. Όλα τα EV της VW βρέθηκαν στην κορυφή της αγοράς στην Ολλανδία και στη Γερμανία. Διπλάσιες ήταν και οι πωλήσεις της Renault στην Ευρώπη, ενώ αυτές της BMW αυξήθηκαν 32%.
Οι Ευρωπαίοι προτιμούν τα ευρωπαϊκά EV όταν υπάρχουν επιδοτήσεις. Στη Γερμανία, ένας καταναλωτής μπορεί να εξοικονομήσει έως και 9.000 ευρώ ανά EV ενώ στη Γαλλία τα κίνητρα μειώθηκαν από 7.000 ευρώ το 2020 στα 6.000 ευρώ το 2021.
Στην Ελλάδα το 2020 πωλήθηκαν 679 καινούργια αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εμφανίζοντας αύξηση 257% σε σχέση με τα 190 νέα μοντέλα του είδους που ταξινομήθηκαν το 2019.
Στο κομμάτι των υποδομών, περίπου 10.000 σημεία ηλεκτρικής φόρτισης αυτοκινήτων θα χωροθετηθούν εντός του έτους σε όλη τη χώρα και θα ακολουθήσουν ακόμη 1.500 φορτιστές σε μικρότερους δήμους, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Οι σταθμοί φόρτισης θα λειτουργήσουν μέσα στην επόμενη 5ετία με πόρους που θα καλυφθούν από το το Πράσινο Ταμείο. 269 Δήμοι της χώρας εκπονούν ήδη σχέδια φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με πρόγραμμα που τρέχει το Πράσινο Ταμείο 8 εκατ. ευρώ.
Το ΥΠΕΝ
Το ΥΠΕΝ προχωρά σε παροχή κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών ΙΧ, δικύκλων και ποδηλάτων, που φτάνουν στο 15% της αξίας του αυτοκινήτου (με «οροφή» τα 5.500 ευρώ), το 20% της αξίας του δικύκλου και το 40% της αξίας του ποδηλάτου.
REUTERS/REBECCA COOK
Οι εταιρείες μπορούν να επωφεληθούν από κίνητρα, τόσο για την αγορά όσο και για τη μίσθωση, όπως: - Έκπτωση δαπάνης για αγορά ηλεκτρικού οχήματος: Η δαπάνη αγοράς ηλεκτρικού οχήματος με Λιανική Τιμή Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) έως 40.000€ προσαυξάνεται κατά 50% και κατά 75% εφόσον η επιχείρηση εδρεύει σε νησί.
- Το κόστος φόρτισης ηλεκτρικού οχήματος για τις εταιρικές μετακινήσεις λογίζεται ως έξοδο και βελτιώνει το φορολογικό αποτέλεσμα της εταιρείας.
- Η αξία της παραχώρησης ενός οχήματος μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 g CO2/Km, με ΛΤΠΦ έως 40.000 ευρώ, δεν θα φορολογείται
- Οι συντελεστές απόσβεσης παγίων διαμορφώνονται στο 50% για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και στο 25% για υβριδικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης και ρύπων έως 50 g CO2/Km.
Εκτός από τις εταιρείες, κίνητρα απολαμβάνουν και τα φυσικά πρόσωπα, ειδικά στο σκέλος των φοροελαφρύνσεων για ένα όχημα.
Με ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάποιος δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, δεν πληρώνει τεκμήριο και φόρο πολυτελούς διαβίωσης για αυτοκίνητο έως και 50.000 ευρώ, παρκάρει δωρεάν σε κάποιες περιοχές, δεν καταβάλλει τέλος ταξινόμησης και φυσικά κυκλοφορεί ελεύθερα στον δακτύλιο.
Τα 2 τρισ. δολ. της κυβέρνησης Μπάιντεν
Στις ΗΠΑ η κυβέρνηση Μπάιντεν με το πακέτο στήριξης υποδομών, συνολικού ύψους 2 τρισ δολ., θα δώσει έμφαση και στην ηλεκτροκίνηση και ειδικότερα στις υποδομές φόρτισης με δέσμευση για εγκατάσταση 500.000 σταθμών φόρτισης έως το 2030, σύμφωνα με το wordlenergynews.
REUTERS/LEAH MILLIS
Η κυβέρνηση Μπάιντεν εκπόνησε σχέδιο 174 δισ. δολ. για την τόνωση της ανάπτυξης και της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων που περιλαμβάνει κονδύλια για εξόρυξη, εργοστάσια και ενίσχυση της εγχώριας προμήθειας πρώτων υλών, φορολογικά κίνητρα για αγορά EV και προγράμματα επιχορηγήσεων.
Όσον αφορά το 2020, η IHS Markit αναφέρει ότι τα EV ήταν μόνο το 1,8% των νέων ταξινομήσεων ελαφρών οχημάτων στις ΗΠΑ., ενώ η AlixPartners αναμένει ότι θα υπάρξουν 18 εκατομμύρια EV στους δρόμους των ΗΠΑ μέχρι το τέλος του 2030.
Κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιδοθεί σε ένα ράλι επενδύσεων για να κερδίσουν μερίδια αγοράς στην κούρσα της ηλεκτροκίνησης.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν λιγότερα κινούμενα μέρη από ό,τι τα οχήματα με κινητήρα αερίου, και επομένως μπορεί να είναι φθηνότερα στην κατασκευή τους επειδή απαιτούν λιγότερη εργασία.
REUTERS/RALPH ORLOWSKI
Αλλά υπάρχει μια εμφανής έλλειψη των μπαταριών που απαιτούνται για την τροφοδοσία των αυτοκινήτων. Η έλλειψη αποθεμάτων θα μπορούσε να ασκήσει ανοδική πίεση στις τιμές μπαταριών και να διατηρήσει το κόστος των ηλεκτρικών κινητήρων υψηλότερα από τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι πωλήσεις μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα αυξήθηκαν στις 65,9 γιγαβατώρες την περίοδο Ιανουαρίου - Απριλίου από 26,8 γιγαβατώρες της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, σύμφωνα με στοιχεία της SNE Research.
Η Tesla
Ακόμα και με το δικό του εργοστάσιο μπαταριών στη Νεβάδα που λειτουργεί εδώ και χρόνια, ο ηγέτης ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla δήλωσε ότι χρειάζεται περισσότερες μπαταρίες από προμηθευτές. Ανέφερε επίσης ότι η έλλειψη μπαταριών είναι ο λόγος που δεν έχει ακόμη βγάλει ένα ηλεκτρικό φορτηγό ημι-τρακτέρ, το οποίο θα χρειαστεί πέντε φορές περισσότερες μπαταρίες από ένα τυπικό EV.
Η πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης, Tesla, παρέδωσε στην κυκλοφορία 184.800 οχήματα παγκοσμίως κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις για 177.822 οχήματα (σύμφωνα με τα στοιχεία της Refinitiv). Η φετινή επίδοση υπερβαίνει το προηγούμενο ρεκόρ των 180.570 αυτοκινήτων που επιτεύχθηκε το προηγούμενο τρίμηνο (2020).
REUTERS/ALY SONG
Η Tesla πούλησε πάνω από 120.000 Model 3 στην Κίνα μέσα στο 2020 από τις 500.000 παραδόσεις αυτοκινήτων που πραγματοποίησε παγκοσμίως. Ο Έλον Μασκ θεωρεί ότι οι πωλήσεις του Model Y SUV θα ξεπεράσουν όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας.
Το εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη ξεκίνησε την παραγωγή του Model Y στα τέλη του περασμένου έτους. Το Service Center της Tesla (ΕΚΕΦΕ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ) στη χώρα μας συνεπάγεται και μόνιμη παρουσία στην Ελλάδα. Ή τουλάχιστον πρόθεση εκ μέρους της εταιρείας για ανάπτυξη του δικτύου της στη χώρα μας. Και δικαίως, καθώς η εταιρεία κατέγραψε ρεκόρ πωλήσεων για το τρίμηνο Ιανουαρίου- Μαρτίου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
H General Motors
Η General Motors θα επενδύσει 27 δισ. δολ. για την ανάπτυξη περισσότερων από 30 νέων ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2025. Η GM σχεδιάζει να προσφέρει αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα έως το 2035.
REUTERS/REBECCA COOK
Οι «φιλοδοξίες» της εταιρείας αποτελούν μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου για την αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ να είναι ουδέτερη ως προς τον άνθρακα έως το 2040 στα παγκόσμια προϊόντα και τις δραστηριότητές της.
Στο μεταξύ, η General Motors και η LG σχεδιάζουν να κατασκευάσουν ένα νέο εργοστάσιο 2,3 δισ. δολ. για την κατασκευή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, ένα βασικό βήμα προς τον στόχο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για ένα ηλεκτρικό μέλλον.
Το νέο εργοστάσιο στο Τενεσί αναμένεται να ανοίξει στα τέλη του 2023 και να απασχολεί 1.300 εργαζόμενους, όπως δήλωσε η διευθύνων σύμβουλος της GM Μέρι Μπάρα.
Η Ford Motor
Η Ford Motor επεκτείνει τη δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση, εκπλήσσοντας τους επενδυτές με σχέδιο αύξησης δαπανών για ηλεκτρικά οχήματα στα 30 δισ. δολ. έως το 2025. Πρόσθεσε 8 δισ. δολ. από τον προηγούμενο στόχο δαπανών της και είπε ότι θα διοχετεύσει τα επιπλέον χρήματα για την παραγωγή μπαταριών.
Η Ford, η οποία πούλησε περίπου 4,2 εκατ. οχήματα το 2020, αναμένει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι το 40% των πωλήσεών της έως το 2030 και το 100%στην Ευρώπη.
REUTERS/SUN YILEI
Τον προηγούμενο μήνα, η Ford παρουσίασε το F-150 Lightning, την ηλεκτρική έκδοση του πιο επιτυχημένου, πιο κερδοφόρου φορτηγού της, με αρκετή ισχύ παραγωγής για ένα σπίτι. Δέχτηκε 70.000 παραγγελίες την πρώτη εβδομάδα, παρόλο που δεν θα είναι διαθέσιμο έως το 2022.
Η Ford ανακοίνωσε επίσης το Ford Pro, μια παγκόσμια επιχείρηση υπηρεσιών και διανομής οχημάτων για τους πελάτες της. Αρχίζει επίσης μια κοινοπραξία με την SK Innovation της Νότιας Κορέας για να βγάλει τελικά μπαταρίες για να τροφοδοτήσει εκατομμύρια μελλοντικά οχήματα Ford και Lincoln, σύμφωνα με το Barrons.
Η Ford αποκαλεί το νέο στρατηγικό της σχέδιο Ford +. Ο διευθύνων σύμβουλος Τζιμ Φάρλεϊ το χαρακτήρισε ως τη «μεγαλύτερη ευκαιρία για ανάπτυξη και δημιουργία υπεραξίας από τη στιγμή που ο Χένρι Φορντ άρχισε να αναπτύσσει το Model T».
Η BMW
Η BMW αναμένει ότι οι μισές από τις πωλήσεις της θα είναι πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030. Ο πρόεδρος του δ.σ., Όλιβερ Τσίπσε, δήλωσε στο Reuters ότι τα σχέδια βιωσιμότητας της BMW περιλαμβάνουν τη μείωση των εκπομπών CO2 σε ολόκληρη τη διάρκεια ζωής των οχημάτων της - από πρώτες ύλες και διαδικασία παραγωγής έως τη χρήση τους στο δρόμο - με αθροιστικά 200 μεγατόνους έως το 2030, ή επτά φορές τις ετήσιες εκπομπές του Λονδίνου.
Η BMW έχει υπογράψει σύμβαση 285 εκατ. ευρώ με τη Livent που εδρεύει στις ΗΠΑ, η οποία θα προμηθεύει τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία με λίθιο, βασικό συστατικό των κυττάρων μπαταριών, από το 2022.
Με διψήφιο αριθμό ηλεκτροκίνητων μοντέλων, η BMW Group είναι ένας από τους παγκοσμίως κορυφαίους παρόχους ηλεκτροκίνησης. Η εταιρεία είναι ηγέτης της γερμανικής αγοράς στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα από το 2016, ενώ κατέχει κορυφαία θέση στην Ευρώπη.
Επίσης, έχει διατυπώσει σαφείς στόχους για τις προσεχείς πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων: Ένα στα τέσσερα από τα οχήματα που θα πωλούνται στην Ευρώπη θα είναι ηλεκτροκίνητο το 2021. Ο αριθμός αυτός θα γίνει ένα στα τρία μέχρι το 2025, ενώ μέχρι το 2030 τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα θα αντιπροσωπεύουν το ήμισυ των πωλήσεων.
O όμιλος Volkswagen
O γερμανικός όμιλος Volkswagen θα δαπανήσει 73 δισ. ευρώ δηλαδή πάνω από το ήμισυ του προϋπολογισμού της για την επόμενη πενταετία, σε επενδύσεις που αφορούν την εξέλιξη ηλεκτροκίνητης τεχνολογίας και συστημάτων αυτόνομης οδήγησης.
Σε ό,τι αφορά τους στόχους των επενδύσεων, 35 δισ. ευρώ θα αξιοποιηθούν προκειμένου να κατασκευαστούν 26 εκατ. ηλεκτροκίνητα οχήματα σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Κίνα έως το 2030, οπότε και το 70% των πωλήσεών της θα είναι ηλεκτρικά.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Group Components, Τόμας Σμαλ, ανέφερε ότι η εταιρεία ετοιμάζει έως το 2030 έξι ευρωπαϊκά εργοστάσια μπαταριών. Όλα μαζί θα παράγουν κάθε χρόνο μπαταρίες χωρητικότητας 240 GWh και τα δύο πρώτα (σε Σουηδία και Γερμανία) αναμένεται να ξεκινήσουν ήδη από το 2023.
REUTERS/POOL
Όσον αφορά στους φορτιστές, η Volkswagen έχει στα σκαριά τη διεύρυνση του δικτύου σταθμών ταχείας φόρτισης, ώστε να λειτουργούν πανευρωπαϊκά μέχρι το 2025 περίπου 18.000 ταχυφορτιστές. Το νούμερο αυτό είναι πενταπλάσιο από το σημερινό, ενώ αντιπροσωπεύει σχεδόν το ένα τρίτο των συνολικών αναγκών της Ευρώπης.
Οι μάρκες του ομίλου παρέδωσαν το 2020 σε πελάτες 231.600 ηλεκτρικά οχήματα - υπερτριπλάσια του 2019. Μέχρι το 2030, ο όμιλος θα λανσάρει περίπου 70 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, εκ των οποίων τα 20 βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη.
Φιλοδοξία της VW είναι να ξεπεράσει την Tesla στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Και ίσως είναι εφικτός στόχος, καθώς ο όμιλος VW αναμένεται να βρεθεί σύντομα στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτροκίνησης. Αυτό κατέδειξε παγκόσμια μελέτη της UBS, του χρηματοπιστωτικού ελβετικού κολοσσού, σχετικά με τις προοπτικές των σημαντικότερων κατασκευαστών αυτοκινήτων, αλλά και νέων εταιρειών ή μαρκών.
Τα αποτελέσματα της μελέτης αποτελούν και μία προτροπή στους επενδυτές να προτιμήσουν τη μετοχή της Volkswagen. Με τη δημοσίευση της μελέτης οι αναλυτές της UBS χαρακτήρισαν τη συγκεκριμένη μετοχή ως επενδυτική ευκαιρία, αυξάνοντας την τιμή-στόχο της κατά 50% με ορίζοντα δωδεκαμήνου, από τα 200 ευρώ στα 300 ευρώ.
Διστάζει η Toyota
Όμως υπάρχουν και οι επικριτές. Την αντίθεσή του στην άμετρη υιοθέτηση της «ηλεκτρικής τεχνολογίας», εξέφρασε ο πρόεδρος της Toyota, Άκιο Τογιόντα υποστηρίζοντας πως «αν όλα τα αυτοκίνητα γινόντουσαν ηλεκτρικά, η Ιαπωνία θα… ξέμενε από ηλεκτρική ενέργεια».
Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τη Wall Street Journal, επισήμανε πως για την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση απαιτούνται δυσθεώρητες επενδύσεις, ενώ απορεί με τις προτροπές των πολιτικών για ολική απομάκρυνση των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων.
REUTERS/EDGAR SU
Η Toyota είναι πρωτοπόρος στην ανάπτυξη υβριδικών και κινούμενων με κυψέλες υδρογόνου μοντέλων, αλλά αντιστέκεται στην ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το τελευταίο διάστημα, ωστόσο, φαίνεται πως υιοθετεί μια πιο ήπια στάση, στρεφόμενη διακριτικά προς την ηλεκτροκίνηση. Μέσα στο 2021, μάλιστα, σχεδιάζει ένα όχημα με μπαταρία ξηρού τύπου που θα φορτίζει εντός 10 λεπτών, και θα φέρει διπλάσια χιλιομετρική αυτονομία, από αυτή που παρέχουν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Μακρύς ο δρόμος
Συνολικά, τουλάχιστον 28 δισ. δολ. επενδύθηκαν σε δημόσιες και ιδιωτικές εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων το 2020, σύμφωνα με στοιχεία της CB Insights και της Dow Jones Market Data Group.
Αυτό δεν σημαίνει ότι η μετάβαση από κινητήρες εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πραγματοποιηθεί γρήγορα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν σήμερα περίπου το 2% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων και οι εκτιμήσεις για το μελλοντικό μερίδιο αγοράς ποικίλλουν από προβλέψεις της τάξης του 10% έως 20% των πωλήσεων αυτοκινήτων έως το 2030 έως και τα δύο τρίτα της αγοράς.
Θα χρειαστούν πολύ περισσότερα χρήματα για τη χρηματοδότηση της αλλαγής, παρά τα δισεκατομμύρια που έχουν ήδη επενδυθεί σε EV. Αναλυτές της B. of A. Securities υπολόγισαν ότι η μετάβαση σε έναν κόσμο EV 100% θα χρειαζόταν επενδύσεις άνω των 2,5 τρισ. δολ. παγκοσμίως, προερχόμενες από εταιρείες, επενδυτές και κυβερνήσεις.