ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ και το Μάιο το επενδυτικό κρεσέντο των Ελλήνων εφοπλιστών, αν και με ρυθμούς ελαφρώς μειωμένους σε σύγκριση με τους δύο προηγούμενους μήνες. Πάντως το ενδιαφέρον εξακολουθεί να υφίσταται για τα bulkcarries, όπως επισημαίνει στη μηνιαία έρευνά του για τις νέες παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών ο ναυλομεσιτικός οίκος George Moundreas.
Ο οίκος κατέγραψε παραγγελίες 41 πλοίων συνολικού ύψους 2.283 εκατ. δολ., εκ των οποίων τα πέντε είναι δεξαμενόπλοια συνολικής χωρητικότητας 298.000 dwt, τα δύο μεταφοράς υγραερίου (LPG) χωρητικότητας 44.000 κ.μ. και τα 34 bulkcarriers συνολικής χωρητικότητας 3.606.400 dwt. Τα αντιστοίχως επενδυθέντα κεφάλαια είναι 242 εκατ. δολ. για τα δεξαμενόπλοια, 104 εκατ. δολ. για τα LPGs και 1.937 εκατ. δολ για τα πλοία ξηρού φορτίου.
Η μείωση των επενδυόμενων ποσών σε σύγκριση με τους προηγούμενους δύο μήνες εκτιμάται ότι οφείλεται όχι στην κάμψη του ενδιαφέροντος από πλευράς εφοπλιστών αλλά στη σπανιότητα ελεύθερων ναυπηγικών κλινών και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν όλοι σχεδόν οι ναυπηγοί στην εξασφάλιση μηχανών για τα πλοία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέγραψε ο ναυλομεσιτικός οίκος στα δεξαμενόπλοια, νέες παραγγελίες τοποθέτησαν οι ναυτιλιακές εταιρείες:
- Liquimar στα ναυπηγεία Hyundai για ένα suezmax 168.000 dwt, εκτιμώμενης αξίας 82 εκατ. δολ.
- Ionia στα SLS για δύο πλοία μεταφοράς χημικών (chemical) 40.000 dwt το ένα, συνολικής εκτιμώμενης αξίας 88 εκατ. δολ., με παράδοση το 2009-10.
- NGM στα Dae Sun για δύο chemical 25.000 dwt το ένα, συνολικής αξίας 72 εκατ. δολ., με παράδοση το 2010.
- Naftomar στα Hyundai για δύο πλοία LPG 22.000 κ.μ. το ένα, συνολικής αξίας 104 εκατ. δολ., με παράδοση το 2010.
Στα πλοία ξηρού φορτίου, νέες παραγγελίες τοποθέτησαν οι εταιρείες:
- Phoenix στα Hyundai για δύο cape 180.000 dwt το ένα, με παράδοση το 2009-10, αντί 172 εκατ. δολ.
- Quintana στα Mokpo Yard για τέσσερα cape, 180.000 dwt το ένα, με παράδοση το 2010, αντί 312 εκατ. δολ.
- Centrofin στα New Times για τέσσερα cape 176.000 dwt το ένα, με παράδοση το 2010-11, αντί 320 εκατ. δολ.
- Tsakos στα Sung Dong για τέσσερα cape 170.000 dwt το ένα, με παράδοση το 2010, αντί 320 εκατ. δολ.
- Brave στα QJM China για τέσσερα post-panamax 92.100 dwt το ένα, με παράδοση το 2010-11, αντί 192 εκατ. δολ.
- Enesel στα SPP για επτά supramax 59.000 dwt το ένα, με παράδοση το 2010, αντί 294 εκατ. δολ.
- Union Mar στα STX Korea για δύο supramax 58.000 dwt το ένα, με παράδοση το 2009-10, αντί 82 εκατ. δολ.
- Metrostar στα SPP για επτά handymax 35.000 dwt το ένα, με παράδοση το 2010, αντί 245 εκατ. δολ.