Την αυτοκινητοβιομηχανία της Nissan είχε προσεγγίσει η Apple τους τελευταίους μήνες για την πιθανή συνεργασία για την κατασκευή αυτόνομων οχημάτων.
Όπως όμως αναφέρουν οι Financial Times, οι συζητήσεις έχουν πλέον ναυαγήσει.
Οι επαφές ήταν σύντομες και οι συζητήσεις δεν προχώρησαν έπειτα από την διατύπωση διαφωνιών σχετικά με την επωνυμία των ηλεκτρικών οχημάτων του κατασκευαστή των iPhone.
Πρόσφατα ναυάγησαν επίσης οι συζητήσεις της Apple με τη Hyundai Motor της Νότιας Κορέας και τη θυγατρική της Kia, εξελίξεις που υπογραμμίζουν τις προκλήσεις της εύρεσης συνεργάτη κατασκευαστή για την εκπλήρωση του σχεδίου της Apple, το οποίο είναι γνωστό ως Project Titan.
Η Apple επιθυμεί την είσοδό της στην αυτοκινητοβιομηχανία εδώ και αρκετά χρόνια, με τις φήμες να την θέλουν να έχει προηγουμένως συζητήσει για πιθανή συνεργασία με διάφορους κατασκευαστές αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης της BMW.
Ωστόσο, η Apple έχει αλλάξει αρκετές φορές ηγεσία και στρατηγική στην ομάδα του Project Titan, θεωρώντας αυτόν τον καλύτερο τρόπο για να εισέλθει στην έντονα ανταγωνιστική αγορά κεφαλαίων επιβατικών αυτοκινήτων.
Οι συνομιλίες της εταιρείας Silicon Valley με την Hyundai πυροδότησαν ένα κύκλο εικασιών σχετικά με το ποιοι κατασκευαστές θα μπορούσαν να συνεργαστούν με την Apple, με την αγορά να καταλήγει στις οκτώ αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας.
Οι μετοχές της Nissan σημείωσαν σύντομα άνοδο 5,6 τοις εκατό την Τετάρτη, αφού ο διευθύνων σύμβουλος Μακότο Ουτσίντα φάνηκε πως είναι θετικός σε ενδεχόμενη συνεργασία με τεχνολογικούς ομίλους, απαντώντας σε σχετική ερώτηση κατά την παρουσίαση των κερδών της εταιρίας.
Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι FT επικαλούμενοι πρόσωπο με γνώση των συζητήσεων που διεξήχθησαν, οι συνομιλίες έπαυσαν αφότου η αμερικανική εταιρεία ζήτησε από τη Nissan να κατασκευάσει αυτοκίνητα με την επωνυμία της Apple, απαίτηση που θα υποβαθμίσει την αυτοκινητοβιομηχανία σε προμηθευτή υλικού.
Πολλές είναι άλλωστε οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εκφράσει τον φόβο να μην γίνουν «το Foxconn της αυτοκινητοβιομηχανίας», μια αναφορά στον όμιλο παραγωγής από την Ταϊβάν που συναρμολογεί τα iPhone.
Ο Ασγουάνι Γκούπτα της Nissan δήλωσε ότι ο ιαπωνικός όμιλος «δεν είναι» σε συνομιλίες με την Apple, της οποίας το ενδιαφέρον να εισέλθει στην αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε το 2014.
«Έχουμε να ικανοποιήσουμε τους δικούς μας πελάτες, η ικανοποίηση των οποίων έρχεται με το αυτοκίνητο. Δεν πρόκειται να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποόιο κατασκευάζουμε αυτοκίνητα », δήλωσε ο Γκούπτα σε συνέντευξή του στους Financial Times. «Ο τρόπος που σχεδιάζουμε, ο τρόπος που αναπτύσσουμε και ο τρόπος που κατασκευάζουμε θα είναι ως κατασκευαστής αυτοκινήτων, θα είναι ως η Nissan», πρόσθεσε δηλώνοντας όμως ότι η εταιρεία είναι ανοιχτή σε συνεργασίες με τεχνολογικές εταιρείες για να προσαρμοστεί στη μετάβαση προς τα συνδεδεμένα οχήματα και την αυτόνομη οδήγηση, κλείνοντας το μάτι σε συνεργασίες με την Google και άλλες νεοσύστατες επιχειρήσεις.
«Πρέπει να ελέγξουμε ποιος έχει την καλύτερη ικανότητα να πιάσει τι σκέφτεται ο πελάτης», πρόσθεσε εξηγώντας πως για να μπορέσει να δεχτεί την συνεργασία πρέπει να προσαρμοστούν οι υπηρεσίες (των τεχνολογικών ομάδων) στο προϊόν της Nissan, και όχι το αντίστροφο.
naftemporiki.gr