Τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου εκσυγχρονισμού – αναβάθμισης του διυλιστηρίου της Ελευσίνας παρουσίασε σήμερα η διοίκηση της εταιρείας Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ) ΑΕ.
Στη μελέτη εξετάζονται οι τεχνικές προδιαγραφές της επένδυσης και αναλύονται διεξοδικά οι μεταβολές που αναμένεται να προκύψουν, όσον αφορά το περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής της Ελευσίνας και του Θριασίου.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, όπως τεκμηριώνεται από τη μελέτη, η επιλογή και η υιοθέτηση των τεχνολογιών που προβλέπονται στο σχέδιο της επένδυσης, θα αποφέρει σειρά από θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Κυριότερες από αυτές είναι η μείωση των εκπεμπόμενων τοπικών ρύπων :
● διοξείδιο του θείου κατά 70,2%,
● οξείδια του αζώτου κατά 11,6%,
● αιωρούμενα σωματίδια κατά 84,2% και
● όγκος των επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων κατά 24%.
Σκοπός της επένδυσης, είναι η παραγωγή καυσίμων με ουσιαστικά μηδενική συγκέντρωση θείου, μέσω της μονάδας μετατροπής μαζούτ, σύμφωνα με τις νέες απαιτήσεις της ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
Το έργο, προϋπολογισμού περίπου 850 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει την εγκατάσταση νέων μονάδων μετατροπής και την αναβάθμιση των βοηθητικών μονάδων, με την επιλογή Βέλτιστων Διαθέσιμων Τεχνικών και τη χρήση κλειστής τεχνολογίας.
Η μελέτη εκπονήθηκε από την έγκριτη ιταλική εταιρεία FOSTER WHEELER ITALIANA, σε συνεργασία με την ελληνική ΑΣΠΡΟΦΟΣ Α.Ε. Επίσης, στη διερεύνηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, συνεργάστηκαν οι Καθηγητές της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Ε.Μ.Π., κ. Ι. Ζιώμας και κα. Μ. Λοϊζίδου.