Στο 2,6% ο πληθωρισμός τον Ιούνιο

Πέμπτη, 05 Ιουλίου 2007 12:05
UPD:12:10

Αύξηση 2,6% προκύπτει από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του μηνός Ιουνίου 2007, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουνίου 2006, έναντι αύξησης 3,2% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2006 προς το 2005.

Όπως ανακοίνωσε η ΕΣΥΕ, ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Ιούνιο 2007, σε σύγκριση με το Μάιο 2007, παρουσίασε μείωση 0,1%, έναντι μείωσης, επίσης 0,1%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιουλίου 06 – Ιουνίου 07, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουλίου 05 – Ιουνίου 06, παρουσίασε αύξηση 2,9%, έναντι αύξησης 3,5%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Ανάλυση μεταβολών Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, μηνός Ιουνίου 2007

I. Σύγκριση Ιουνίου 2007, με Μάιο 2007

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,1% το μήνα Ιούνιο 2007, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2007, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τη μείωση του δείκτη:

Κατά 1,4% της ομάδας “Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά”, λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, στα είδη: αρνί και κατσίκι (νωπά), λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά, πατάτες νωπές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ψάρια νωπά.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών και των υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας.

β) Κατά 0,1% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης) και των τιμών των αυτοκινήτων.

γ) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων.

ΙΙ. Σύγκριση Ιουνίου 2007, με Ιούνιο 2006

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 2,6% το μήνα Ιούνιο 2007, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουνίου 2006, προήλθε από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,3% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά, μεταλλικό νερό- αναψυκτικά-χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών: ελαιόλαδο, αρνί και κατσίκι(νωπά), πατάτες νωπές.

β) Κατά 6,7% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών και των τσιγάρων.

γ) Κατά 3,1% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ’’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 2,1% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης- αποχέτευσης, των δημοτικών τελών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων, του ηλεκτρικού ρεύματος και των στερεών καυσίμων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης.

ε) Κατά 2,2% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα είδη κλινοστρωμνής - λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.

στ) Κατά 3,2% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.

ζ) Κατά 1,7% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας, υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων.

η) Κατά 1,0% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών της πρόσβασης στο διαδίκτυο.

θ) Κατά 2,0% της ομάδας ‘’ Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφικά, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

ι) Κατά 3,8% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των

ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των τεχνικών σχολών / ΙΕΚ.

ια) Κατά 3,8% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά - γλυκά - καφές - ποτά (σερβιριζόμενα).

ιβ) Κατά 2,3% της ομάδας ‘’ ¶λλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των κοσμημάτων - ρολογιών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των τιμών των άλλων υπηρεσιών.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα