«Θέλω να γίνει κατανοητό ότι το πιστοποιητικό εμβολιασμού που έχει προταθεί είναι μόνο για θετικό λόγο», υποστήριξε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.
Φέρνοντας ως παράδειγμα την περίπτωση που κάποιος ήθελε να μετακινηθεί από ένα κράτος Α σε ένα κράτος Β, ο Χρήστος Ταραντίλης αναφέρει ότι θα πρέπει να δώσει χρήματα για το εμβόλιο, να μπει στο νέο κράτος και να μπει σε καραντίνα. Πρόκεται για δύο κόστη, αναφέρει. Κόστος σε χρήμα και κόστος χρόνου, εξήγησε προσθέτοντας πως υπάρχουν και πολλές σχετικές διαδικασίες που προκαλούν γραφειοκρατία στο κράτος.
Ο κ. Ταραντίλης ανέφερε πως αυτά δεν θα αλλάξουν με το πιστοποιητικό εφόσον κάποιος θέλει να συνεχίσει να τα κάνει αυτά, τονίζοντας ότι τι σκεπτικό είναι να υπάρχει μια εναλλακτική ώστε κάποιος να μην χρειάζεται να τα κάνε όλα αυτά.
«Γι' αυτό και ο πρωθυπουργός σύνδεσε το πιστοποιητικό με τον τουρισμό», πρόσθεσε. «Είναι σίγουρο ότι όλο αυτό θα βοηθήσει πάρα πολύ στην άνοδο του τουρισμού ενόψει καλοκαιριού», κατέληξε ο κ. Ταραντίλης.
Μιλώντας από την πλευρά του στον ΣΚΑΪ, ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης διευκρίνισε ότι σε καμία των περιπτώσεων δεν θα γίνει το πιστοποιητικό εμβολιασμού προϋπόθεση για να ταξιδέψει κάποιος στη χώρα μας.
Υποστηρίζοντας πως η πρόταση του πρωθυπουργού που, όπως είπε, έχει αποτέλεσμα, έχει ως στόχο να ταρακουνήσει τα νερά προκειμένου η Ευρώπη να συντονιστεί στο συγκεκριμένο ζήτημα.
Το πιστοποιητικό εμβολιασμών αλλά και τα rapid test που είναι γρήγορα, αποτελεσματικά και πιο φτηνά είναι, σύμφωνα με τον κ. Θεοχάρη, δύο «εργαλεία» που δίνουν τη δυνατότητα να γίνουν οι μετακινήσεις που πρέπει φέτος το καλοκαίρι. Τεστ θα γίνονται σε όσους δεν έχουν εμβολιαστεί, αλλά μένει να φανεί με βάση τις αποφάσεις της επιτροπής αν θα γίνονται σε όλους.
Όσοι δε έχουν πιστοποιητικό εμβολιασμού θα περνούν ελεύθερα καθώς δεν χρειάζεται να σπαταλάμε τους πόρους που είναι συγκεκριμένοι, σε περιπτώσεις που δεν συνιστούν κίνδυνο.
Ο υπουργός Τουρισμού, τόνισε τέλος, ότι φέτος το καλοκαίρι αναμένει μια καλύτερη χρονιά στον τομέα του τουρισμού. Σημείωσε ωστόσο ότι έχουν αλλάξει οι συνήθειες των καταναλωτών, υπάρχει υγειονομική αβεβαιότητα και κανείς πια δεν κλείνει ταξίδι 6 ή 8 μήνες πριν.