Πλαίσιο: Άμεση κάλυψη των αναγκών του καταναλωτή και επί Covid-19

Sponsored Content
Πέμπτη, 24 Δεκεμβρίου 2020 18:17
Thomas Gerasopoulos

Ταχύτατα επιχειρηματικά αντανακλαστικά και αποτελεσματική στρατηγική διαχείρισης κρίσεων έχει επιδείξει η εισηγμένη Πλαίσιο στη διάρκεια της πανδημίας. Η επέλαση του Covid 19 που ανέτρεψε άρδην την καθημερινότητα όλων των πολιτών αλλά και των επιχειρήσεων έφερε την Πλαίσιο ενώπιον μιας σκληρής δοκιμασίας όσον αφορά την εξυπηρέτηση των πελατών της. Τα είδη τεχνολογίας και γραφείου που εδώ και δεκαετίες η Πλαίσιο διαθέτει στους καταναλωτές έγιναν είδη πρώτης ανάγκης. Απέναντι σε αυτή την πρόκληση η εταιρεία όχι μόνο κάλυψε άμεσα τις ανάγκες του καταναλωτή αλλά και ανταποκρίθηκε με επιτυχία στα νέα δεδομένα που έφερε ο Covid-19.

Τόσο κατά τη διάρκεια του πρώτου όσο και του δεύτερου lockdown η Πλαίσιο προμήθευσε τους πελάτες της με όλα τα απαραίτητα είδη για να μπορέσουν να δουλέψουν από το σπίτι (τηλεργασία), να βρίσκονται στο σχολείο χωρίς να είναι εκεί (τηλεκπαίδευση), να περνάνε καλά χωρίς να χρειάζεται να βγουν, να αποκτήσουν τα κατάλληλα εργαλεία για να ξεκινήσουν νέες δραστηριότητες (για παράδειγμα, DIY κατασκευές, παζλ, μαγειρική) και φυσικά να παραμείνουν σε επαφή με τα αγαπημένα τους πρόσωπα χωρίς να βρίσκονται στον ίδιο χώρο.

Στρατηγική

Η στρατηγική της εταιρείας βασίστηκε στις σημαντικές επενδύσεις που έχουν ήδη γίνει σε υποδομές και Logistics αλλά και στον στόλο οχημάτων που διαθέτει. Όπως τονίζεται, το αποτέλεσμα της Πλαίσιο είναι έργο συλλογικής δουλειάς πολλών παραγόντων. Είναι αποτέλεσμα της εξαιρετικά ικανής και δεμένης ομάδας 1.500 ανθρώπων, η οποία ακόμα και μακριά από το γραφείο έχει άψογο συντονισμό. Οι υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις logistics στη Μαγούλα και τη Μάνδρα Αττικής οι οποίες λειτουργούν με ημι-αυτόματο σύστημα υποστήριξαν την ομάδα. Η αναβάθμιση της πλατφόρμας plaisio.gr, ώστε να φιλοξενεί χιλιάδες επισκέπτες παράλληλα χωρίς πρόβλημα, ήταν καθοριστικής σημασίας. Η αναβάθμιση αυτή αποτελεί στρατηγική επένδυση της εταιρείας από τον 09/2019 και η εταιρεία βρέθηκε έτοιμη να αντιμετωπίσει τη ραγδαία αύξηση της ζήτησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτέλεσε το γεγονός ότι η Πλαίσιο «κατέγραψε» περισσότερες από 780.000 επισκέψεις σε μία μέρα. To Ιn-house call center & customer service, το οποίο απαρτίζεται από 350 συνεργάτες αξιοποιήθηκε στο έπακρο όπως και ο στόλος των 90 φορτηγών που διαθέτει η εταιρεία για τις διανομές των προϊόντων της.

Οι υποδομές του Πλαισίου σε e-commerce και logistics μπόρεσαν να καλύψουν τεράστιο όγκο παραγγελιών. Αξίζει να αναφερθεί ότι η εταιρεία κατά το διάστημα 1-11/2020 προμήθευσε περίπου 150.000 υπολογιστές (laptop, dektop, tablets). Η κατηγορία των web cameras παρουσίασε αύξηση 1.300% και οι πωλήσεις ακουστικών και μικρόφωνων διπλασιάστηκαν κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown. Οι πωλήσεις των παιχνιδιών παρουσίασαν αύξηση 75% στο 11μηνο, ενώ αύξηση 75% παρουσίασε και η κατηγορία των οικιακών συσκευών κατά το τρίτο τρίμηνο 2020 (για το οποίο υπάρχουν συγκρίσιμα μεγέθη).

Διττό θετικό αποτέλεσμα

Η άμεση ανταπόκριση της Πλαίσιο στην αυξημένη ζήτηση των καταναλωτών για τα προϊόντα της αποτυπώθηκε διττώς, στα οικονομικά αποτελέσματα, τα οποία αφορούν το διάστημα 01-09/2020 αλλά και στα κουτιά που παραδόθηκαν συνολικά από την εταιρεία μέχρι και τον Νοέμβριο του 2020, τα οποία ξεπέρασαν σε αριθμό το 1.100.000. Η αύξηση του κύκλου εργασιών της εταιρείας κατά 9,6% στο εννεάμηνο έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2019 αποδίδεται αφενός στη μακροχρόνια στρατηγική της Πλαίσιο που τη βρήκε πολύ καλά τοποθετημένη στην αγορά και στις νέες συνθήκες πώλησης των προϊόντων της και αφετέρου στο γεγονός ότι η νέα πραγματικότητα αύξησε τη ζήτηση για τα προϊόντα της. Ειδικότερα, στο τρίτο τρίμηνο του 2020 (01.07-30.09.2020) ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 86,339 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας διψήφια ποσοστιαία αύξηση κατά 12,3%.  Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT) ανήλθαν σε επίπεδο Ομίλου σε 1,932 εκατ. ευρώ, υψηλότερα κατά 9,2% σε σύγκριση με την περσινή περίοδο. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 3,878 εκατ. ευρώ έναντι 3,943 εκατ. ευρώ, ελαφρά χαμηλότερα κατά 1,7%. Τα κέρδη προ φόρων (EBT) σε ενοποιημένη βάση παρουσίασαν σημαντική βελτίωση κατά 63,2% και ανήλθαν σε 1,475 εκατ. ευρώ, έναντι 904 χιλ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Ενσωματώνοντας τα ανωτέρω οικονομικά δεδομένα, σε επίπεδο εννεαμήνου, τα αντίστοιχα ενοποιημένα οικονομικά μεγέθη διαμορφώθηκαν ως εξής: ο ρυθμός αύξησης του κύκλου εργασιών βελτιώθηκε σε σχέση με εκείνον του εξαμήνου, καθώς οι πωλήσεις ανήλθαν σε 234,905 εκατ. ευρώ έναντι 214,417 εκατ. ευρώ, ήτοι 9,6% υψηλότερες. Ο ρυθμός μείωσης των κερδών προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT) υποχώρησε στο 5,3%, και σε απόλυτα μεγέθη διαμορφώθηκαν σε 3,482 εκατ. ευρώ έναντι 3,677 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διατηρήθηκαν στα περσινά επίπεδα, ήτοι σε 9,220 εκατ. ευρώ έναντι 9,205 εκατ. ευρώ. Ο ρυθμός αύξησης των κερδών πριν τη φορολογία (EBT) επιταχύνθηκε και διαμορφώθηκε σε 42,8% σε σχέση με το ενιάμηνο του 2019, τα δε κέρδη σε απόλυτο μέγεθος προσέγγισαν τα 2 εκατ. ( 1,976 εκατ. ευρώ), έναντι 1,384 εκατ. ευρώ. Η μέχρι τώρα πορεία του Ομίλου εντός της τρέχουσας χρήσης αναδεικνύει την απρόσκοπτη εξέλιξη των δραστηριοτήτων του με κύρια χαρακτηριστικά τη σχεδόν διψήφια αύξηση του κύκλου εργασιών και τη συνεπή βελτίωση της κερδοφορίας πριν τη φορολογία.

 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα