Αρχίζουν τα έργα σε άξονα Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας και ΒΔ Οδό Πελοποννήσου

Τετάρτη, 01 Αυγούστου 2007 14:25
UPD:14:34
AΠΕ-ΜΠΕ/ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΪΤΑΣ

Τον Νοέμβριο αρχίζει η κατασκευή του τμήματος Ράχες Μαλιακού - Κλειδί Ημαθίας του ΠΑΘΕ, μετά και την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης που συζητείται από σήμερα στη Βουλή (σύνολο παραχώρησης 230 χλμ.).

Όπως είπε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ.Σουφλιάς, το έργο έχει συνολικό κόστος 1,3 δισ. ευρώ σε παρούσα αξία και η κατασκευή του θα διαρκέσει 4,5 χρόνια. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 199 εκατομμύρια ευρώ σε παρούσα αξία, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι εγγυημένες πληρωμές προς το Δημόσιο είναι 795 εκατ. ευρώ σε παρούσα αξία 01/01/2007.

Με την ολοκλήρωση των έργων στο Πέταλο του Μαλιακού, το σύνολο της Εθνικής Οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης θα μετατραπεί σε ένα σύγχρονο, κλειστό αυτοκινητόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών.

Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου περιλαμβάνονται και η λειτουργία και συντήρηση των δρόμων της παραχώρησης, έναντι είσπραξης διοδίων. Και σε αυτό το έργο θα ισχύσει το σύστημα της χρέωσης ανάλογα με την διανυομένη απόσταση με το κόστος ανά χλμ. να ανέρχεται σε 0,04 ευρώ, εκτός των τμημάτων με τις μεγάλες σήραγγες που θα είναι 0,05 ευρώ το χλμ.

Η σύμβαση έχει διάρκεια 30 χρόνια και όπως προαναφέρθηκε, η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων που περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης είναι 4,5 χρόνια (54 μήνες).

Το Δεκέμβριο η κατασκευή της Βορειοδυτικής Οδού Πελοποννήσου

Σήμερα εξάλλου ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κατέθεσε στη Βουλή προς κύρωση και τη σύμβαση για την κατασκευή ενός ακόμα έργου με την μέθοδο της παραχώρησης, την Βορειοδυτική Οδό Πελοποννήσου (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα), ένα έργο μαμούθ -όπως το χαρακτήρισε- μήκους 365 χλμ. και συνολικού κόστους 2,8 δισ. ευρώ.

Το έργο, μετά την κύρωση της σύμβασης στη Βουλή, θα αρχίσει να κατασκευάζεται τον Δεκέμβριο.

Το συνολικό κόστος του ανέρχεται στα 2,8 δισ. ευρώ. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 550 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 20% του συνολικού κόστους, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η σύμβαση έχει διάρκεια 30 χρόνια και η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων που περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης είναι 70 μήνες.

«Με την υπογραφή αυτής της σύμβασης και την κύρωσή της από τη Βουλή ολοκληρώνουμε όλους τους διαγωνισμούς για τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους. Οι "Δρόμοι Ανάπτυξης", δηλαδή τα 1.417 χλμ. σύγχρονων και ασφαλών αυτοκινητοδρόμων, αρχίζουν επιτέλους να κατασκευάζονται ανατρέποντας τα δεδομένα ανάπτυξης της χώρας. Δημιουργούνται νέες σύγχρονες υποδομές για ταχύρυθμη ανάπτυξη και έξοδο από την απομόνωση μεγάλων περιοχών της περιφέρειας», τόνισε σε δηλώσεις του ο κ.Σουφλιάς.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα