Καθώς η επιστήμη σημειώνει πρόοδο με τις φαρμακευτικές που τρέχουν στην κούρσα για το εμβόλιο κατά του Covid-19 να στέλνουν συνεχώς θετικά μηνύματα, ο ταξιδιωτικός κλάδος εκλαμβάνει αυτές τις εξελίξεις ως αχτίδα φως μέσα στο σκοτάδι της πανδημίας που σκεπάζει τον κλάδο.
Οι μετοχές αρκετών αερομεταφορέων κινήθηκαν ανοδικά τις τελευταίες δέκα μέρες και έπειτα από την πρώτη είδηση από το μέτωπο του εμβολίου. Ωστόσο, παρά την αισιοδοξία ο κλάδος παραμένει σε δεινή θέση.
«Πιστεύω πως υπάρχουν λόγοι για να είμαστε αισιόδοξοι», ανέφερε ο CEO της easyJet Γιόχαν Λούντγκρεν μιλώντας στους Financial Times. «Αλλά όπως καταλαβαίνετε κανείς δεν γνωρίζει για πόσο θα συνεχιστεί η πανδημία μέχρι να βρεθεί και διανεμηθεί το εμβόλιο», πρόσθεσε.
Στο μεταξύ οι έλεγχοι για κορωνοϊό στα αεροδρόμια και η κατάργηση της υποχρεωτικής καραντίνας στους επιβάτες στην Ευρώπη στάθηκαν δύο παράμετροι ιδιαίτερα σημαντικοί για την ταξιδιωτική κίνηση δίνοντάς της νέα πνοή, εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της easyJet, η οποία εμφάνισε ζημιές για πρώτη φορά σε ετήσια βάση. Η αεροπορική ανακοίνωσε χθες ζημιές 1,27 δισ. στερλίνων στο 12μηνο μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.
Ο γενικός διευθυντής του ACI Europe (Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων Ευρώπης) Ολιβιέ Γιάνκοβιτς ζήτησε από την πλευρά του έκτακτη ενίσχυση. Αναγνωρίζοντας ως θετικά σημάδια τις εξελίξεις για το εμβόλιο, ο κ. Γιάνκοβιτς ανέφερε πως το εμβόλιο δεν αναμένεται να τύχει ευρείας διανομής πριν από το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Επομένως ο κλάδος χρειάζεται μια «προσωρινή λύση» για να αντιμετωπιστεί η «ακραία έλλειψη ρευστότητας» που έχει οδηγήσει τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια στην απώλεια 350 εκατομμυρίων ευρώ κάθε εβδομάδα.
Κάλεσε επίσης τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να προχωρήσουν σε μια πιο συντονισμένη πολιτική για τους ελέγχους στα αεροδρόμια, επικαλούμενος μελέτη του ACI Europe που καταλήγει στο γεγονός ότι δεν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ των ποσοστών μόλυνσης και της ταξιδιωτικής κίνησης όταν ο ιός είναι ήδη διαδεδομένος σε μια περιοχή.
naftemporiki.gr