Η πανδημία του κορωνοϊού αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπισε η βιομηχανία του αυτοκινήτου το τελευταίο χρονικό διάστημα. Αυτό έχει ως συνέπεια η πλήρης επανεκκίνηση -όταν αυτή γίνει- να αποτελεί ένα δύσκολο εγχείρημα και λύση ενός προβλήματος που χρειάζεται μεγάλη οργάνωση και μεθοδικότητα.
Αυτό επισημαίνει μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και διευθύνων σύμβουλος της Fiat Chrysler Automobiles, Μάικλ Μάνλεϊ. «Είναι γεγονός ότι η πανδημία έχει επηρεάσει την αυτοκινητοβιομηχανία όλης της Ευρώπης. Θα πρέπει άμεσα να γίνει η επαναφορά σε κανονικούς ρυθμούς. Πρώτη μας προτεραιότητα είναι να αναζωογονήσουμε την αγορά, επιτρέποντας παράλληλα στην παραγωγή να επιστρέψει σε κανονικά επίπεδα και να διατηρήσει τις θέσεις εργασίας».
Όλα αυτά συμβαίνουν την στιγμή που σε λίγους μήνες από σήμερα θα εφαρμοστούν τα νέα όρια εκπομπών ρύπων που προβλέπουν αυστηρά πρόστιμα στους κατασκευαστές που δεν θα τα πιάσουν. Σε περίπτωση που κάποια αυτοκινητοβιομηχανία δεν πετύχει τον στόχο της, τότε το πρόστιμο μπορεί να φθάσει ακόμη και αρκετά δισ. ευρώ, που σε συνάρτηση με την άσχημη πορεία των πωλήσεων λόγω κορωνοϊού, να σταθεί εμπόδιο στην βιωσιμότητα της εταιρείας. «Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη αφιερώσει μεγάλο μέρος του ετήσιου προϋπολογισμού της στην έρευνα και ανάπτυξη, ενώ έχουν γίνει μεγάλες επενδύσεις για να μειωθούν οι ρύποι. Αλλά οι επενδύσεις από μόνες τους δεν θα είναι ποτέ αρκετές. Αν θέλουμε πραγματικά να αναπτύξουμε την ηλεκτροκίνηση θα πρέπει να υπάρξει ένα τεράστιο δίκτυο σημείων φόρτισης και ανεφοδιασμού σταθμών σε όλες τις χώρες της Ε.Ε., ώστε να τονωθεί η αγορά της ηλεκτροκίνησης», ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι σήμερα οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και των υπολοίπων επαγγελμάτων που στηρίζουν την αυτοκίνηση, απασχολεί περισσότερους από 14,6 εκατομμύρια ανθρώπους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ