Υιοθέτηση ελέγχων Covid-19 εξετάζουν για τις πτήσεις ΙΑΤΑ και ΠΟΥ

Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2020 07:30
UPD:07:31
REUTERS/Eduardo Munoz

Την υιοθέτηση της εξέτασης για τον κορωνοϊό από όλους τους επιβάτες εξετάζει η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA), ως ένα μέτρο που θα αντικαταστήσει την επιβολή καραντίνας σε μια προσπάθεια να αναζωογονηθεί  η αισθητά πεσμένη ταξιδιωτική ζήτηση.

Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη εβδομάδα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν για μια συντονισμένη προσέγγιση όσον αφορά τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που συνδέονται με την πανδημία του κορωνοϊού.

Ωστόσο, αερομεταφορείς και αεροδρόμια έκριναν ανεπαρκείς τις κινήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την ΙΑΤΑ να εξηγεί την απογοήτευσή της ισχυριζόμενη  πως τα μέτρα που υιοθετήθηκαν δεν αποκλείουν την επιβολή καραντίνας και δεν υιοθετούν συστηματική  εφαρμογή του τεστ Covid-19 στις αερομεταφορές, πράγμα που με τη σειρά του θα διατηρήσει τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που εφαρμόζει η κάθε χώρα ξεχωριστά.

Η IATA, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου 290 αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως, σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) εξετάζει την εφαρμογή προσιτών και γρήγορων τεστ για τον κορωνοϊό, αποκάλυψε ο περιφερειακός αντιπρόεδρος της IATA για την Ασία-Ειρηνικό, Κόνραντ Κλίφορντ.

«Αυτό που έχουμε συμπεράνει μέχρι στιγμής είναι ότι η καραντίνα  ισοδυναμεί με το κλείσιμο των συνόρων», δήλωσε μιλώντας στο Bloomberg Television, προσθέτοντας ότι η ΙΑΤΑ επιθυμεί τους συστηματικούς ελέγχους πριν από την επιβίβαση. Εφόσον όμως υπάρχουν χώρες με υποσχόμενα επιδημιολογικά δεδομένα, όπως αυτή τη στιγμή το Χονγκ Κονγκ και η Σιγκαπούρη, και υπό την προϋπόθεση ότι οι χώρες βρίσκονται στα ίδια επίπεδα αναφορικά με τον ιό, τότε ιδανικά θα μπορούσαν να περιοριστούν τα τεστ.

Σε μια προσπάθεια να αποκατασταθούν οι δεσμοί μεταξύ των δύο κορυφαίων οικονομικών κέντρων  της Ασίας, το Χονγκ Κονγκ και η Σιγκαπούρη αποφάσισαν έπειτα από σχεδόν επά μήνες  να ανοίξουν τα μεταξύ τους σύνορα, χωρίς την επιβολή καραντίνας για τους επιβάτες.

Ο κίνδυνος μόλυνσης των επιβατών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού είναι «πολύ χαμηλός», καθώς οι αεροπορικές εταιρείες απολυμαίνουν τα αεροσκάφη και ενώ έχουν περιορίσει τις επαφές με το προσωπικό μειώνοντας τα προϊόντα που προσφέρονται κατά τη διάρκεια της πτήσης, υποστήριξε ο Κλόφορντ εκτιμώντας ότι οι πιθανότητες εξάπλωσης του ιού κατά την πτήση  είναι περίπου 1 στα 27 εκατομμύρια, και άρα είναι πιο πιθανό να χτυπήσει κάποιον κεραυνός παρά να κολλήσει κορωνοϊό σε αεροπορικό ταξίδι.

«Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν υιοθετήσει πολλά μέτρα ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες, γι΄ αυτό και το αεροσκάφος αποτελεί πλέον ένα ασφαλές περιβάλλον», πρόσθεσε κάνοντας μία απαισιόδοξη πρόβλεψη για τις απώλειες των αερομεταφορέων.

Ενώ η IATA προέβλεπε τον Ιούνιο ότι  η πανδημία θα στοιχίσει φέτος στις αεροπορικές εταιρείες συνολικά 84 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος, ο αριθμός αυτός, σύμφωνα με τον Κλίφορντ,  θα είναι μεγαλύτερος επειδή η αγορά δεν έχει ανοίξει πλήρως όπως ήλπιζε η βιομηχανία. Η ΙΑΤΑ άλλωστε αναμένει ότι η ταξιδιωτική ζήτηση δεν θα ανακάμψει πριν από το 2024.

Οι πτήσεις μεταφοράς εμπορευμάτων (cargo), από την άλλη, αποτέλεσαν ευκαιρία για την βιομηχανία, η οποία τροφοδοτήθηκε εν μέρει από την άνθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σύμφωνα μάλιστα με τον Κλίφροντ, οι μεταφορές εμπορευμάτων αναμένεται να συνεχίσουν την ίδια πορεία τα επόμενα χρόνια. Μάλιστα στη μεταφορά εμπορευμάτων αναμένεται να οφείλεται φέτος το 26% των εσόδων των αερομεταφορέων, σε σύγκριση με 12% το 2019, υποστήριξε.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από Bloomberg



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα