ΔΕΚΑ ΦΟΡΕΣ περισσότερο αυξήθηκαν το δεύτερο τρίμηνο τα καθαρά κέρδη της Royal Ahold NV, της ολλανδικής ιδιοκτήτριας της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Stop & Shop, μετά τα κέρδη από την πώληση του σκέλους της Foodservice στις ΗΠΑ.
Τα καθαρά κέρδη αναρριχήθηκαν στα 2,2 δισ. ευρώ (3 δισ. δολ.) αύξηση 2 δισ. ευρώ από πέρυσι, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας που εδρεύει στο Αμστερνταμ. Επίσης η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα επιστρέψει επιπλέον 1 δισ. ευρώ στους μετόχους.
Η Ahold πούλησε το U.S. Foodservice σε δύο εταιρείες εξαγορών τον περασμένο μήνα αντί 1,7 δισ. δολ., επιτρέποντας στην εταιρεία να ρίξει το βάρος στην βελτίωση των καταστημάτων της Stop & Shop στις ΗΠΑ, όπου τα κέρδη μειώθηκαν το τρίμηνο. Η Ahold, που έχει στην κυριότητά της επίσης την αλυσίδα Albert Hejin στην Ολλανδία μείωσε τις τιμές πώλησης στις ΗΠΑ και αύξησε τη γκάμα των private label προϊόντων της για να περιορίσει το χάσμα με τις εταιρείες λιανικής, όπως με την Kroger Co.
Τα λειτουργικά κέρδη το τρίμηνο ήταν 291 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την Ahold. Επίσης η εταιρεία είπε ότι θα καταβάλλει τόκους από 320 έως 340 εκατ. ευρώ φέτος, λιγότερα από τα 400 έως 450 εκατ. ευρώ που θα κατέβαλε καθώς περιόρισε το χρέος της.
Η Ahold ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να εξέλθει από τη λίστα του Χρηματιστηρίου της Ν. Υόρκης (NYSE) και από το μητρώο της U.S. Securities and Exchange Commission. Η απόφαση αυτή ελήφθη με στόχο τη μείωση του κόστους της εταιρείας και επειδή η πλειονότητα των μετοχών της, που βρίσκεται στα χέρια Αμερικανών, διαπραγματεύονται μέσω του Χρηματιστηρίου Euronext Amsterdam.
Σημειώνεται ότι το δεύτερο τρίμηνο τα κέρδη της εταιρείας αυξήθηκαν και από την πώληση τον Δεκέμβριο στην Carrefour SA, τη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης της Ευρώπης, των καταστημάτων της στην Πολωνία, αντί ποσού 375 εκατ. ευρώ.
Η μείωση των τιμών και των επενδύσεων θα συνεχιστεί, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ahold αυτόν τον μήνα, όταν ανακοίνωσε αύξηση 2% των πωλήσεών της το δεύτερο τρίμηνο, στα 6,6 δισ. ευρώ.
Τα έσοδά της στις ΗΠΑ μειώθηκαν 2,1% το τρίμηνο, καθώς το δολάριο υποχώρησε έναντι του ευρώ. Το ενιαίο ευρωπαϊκό νόμισμα διαπραγματεύθηκε κατά μέσον όρο 6% υψηλότερα έναντι του δολαρίου το τρίμηνο, μειώνοντας τις πωλήσεις της εταιρείας μετά την μετατροπή του.
Τα έσοδα στην ολλανδέζικη αλυσίδα Albert Heijn της εταιρείας, αυξήθηκαν 10%, στο 1,8 δισ. ευρώ το τρίμηνο, αποτέλεσμα της απόκτησης καταστημάτων πέρυσι.