Την εποχή που τα τηλεοπτικά δίκτυα πλήττονται από την πτώση των διαφημιστικών εσόδων τους, η Netflix δεν διστάζει να αυξήσει τον προϋπολογισμό της για να χρηματοδοτήσει νέες παραγωγές και να εμπλουτίσει το «χαρτοφυλάκιο» της με την αγορά επιπλέον δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.
Η πανδημία του Covid-19 έχει εντείνει το χάσμα ανάμεσα στους παραδοσιακούς παίκτες της ευρύτερης βιομηχανίας του θεάματος και τις πλατφόρμες ελεύθερης ροής που έχουν εισέλθει στον κόσμο του Χόλιγουντ, με την Netflix να ηγείται των ισχυρότερων ανταγωνιστών της.
Αύξηση προϋπολογισμού κατά 3 δισ. δολ.
Από έρευνα που πραγματοποίησε η Ampere Analytics για τους Financial Times προκύπτει πως ο προϋπολογισμός της Netflix θα είναι φέτος υψηλότερος κατά 3 δις δολάρια απ΄ ότι αρχικά αναμένονταν, φθάνοντας τα 13,6 δις δολάρια και ξεπερνώντας έτσι τις ViacomCBS, Disney και NBCUniversal. Από τα 13,6 δις δολάρια, τα 4,4 δις θα διοχετευθούν σε πρωτότυπο περιεχόμενο.
Συνολικές επενδύσεις 206 δισ. δολ.
Όμως δεν είναι μόνον η Netflix που επενδύει αδρά στην αναβάθμιση του περιεχομένου της. Η Ampere Analytics προβλέπει πως θα δαπανηθούν φέτος περί τα 206 δις δολάρια στο Χόλιγουντ για νέες παραγωγές, πνευματικά δικαιώματα και δικαιώματα αναμετάδοσης αθλητικών εκδηλώσεων.
Η Viacom, η οποία ελέγχει τη διαδικτυακή υπηρεσία παιχνιδιών Nickelodeon και την Paramount Studio, αναμένεται να επενδύσει 13,5 δις δολάρια στην ανάθεση νέων παραγωγών και την απόκτηση πνευματικών δικαιωμάτων, η Disney αντιστοίχως 11 δις δολάρια και η NBC Universal κοντά στα 9,5 δις δολάρια.
Οικονομικές προκλήσεις για τα παραδοσιακά κανάλια
Από την άλλη πλευρά, τα παραδοσιακά τηλεοπτικά δίκτυα αντιμετωπίζουν μεγάλες οικονομικές προκλήσεις, ιδιαίτερα στην Ευρώπη. Όπως επισημαίνεται από τους Financial Times, οι διαφημιστικές δαπάνες του ιταλικού δικτύου Mediaset, των ProSiebenSat.1 και RTL που εδρεύουν στη Γερμανία και του βρετανικού ITV έμειναν στάσιμες ή σημείωσαν πτώση κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους.
Παράγοντες του κλάδου σημειώνουν, ωστόσο, οι επενδύσεις των πλατφορμών ελεύθερης ροής για τον εμπλουτισμό του περιεχομένου τους παραμένουν χαμηλές εν μέσω της πανδημίας του Covid-19 σε σχέση με άλλες εποχές. Σε κάθε περίπτωση, όμως, έχουν το προβάδισμα σε μια περίοδο που ο κόσμος του θεάματος αλλάζει.
naftemporikigr