«Η πρόοδος στον άξονα προτεραιότητας αριθ. 7 του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Οδικοί άξονες, λιμένες, αστική ανάπτυξη που αφορά τις λιμενικές υποδομές δεν είναι ικανοποιητική"», υπογράμμισε η αρμόδια Επίτροπος της Ε.Ε. Ντανούτα Χούμπνερ, απαντώντας σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΝ, Δημ. Παπαδημούλη, για την πορεία υλοποίησης των συγχρηματοδοτούμενων λιμενικών έργων.
Σύμφωνα με την κ. Χούμπνερ, «στο τέλος Μαΐου 2007 οι καταβληθείσες δημόσιες δαπάνες ήταν λιγότερες από το ένα τρίτο των 156,2 εκατομμυρίων ευρώ που διατέθηκαν από τον προϋπολογισμό για τον εν λόγω άξονα προτεραιότητας» κάτι που σημαίνει ότι σχεδόν ένα χρόνο πρίν από την λήξη του Γ’ ΚΠΣ, δύο τρίτα και πλέον των διαθέσιμων κοινοτικών πόρων παραμένουν αναξιοποίητα, με κίνδυνο απώλειάς τους.
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει η κ. Χούμπνερ στην απάντηση της «ορισμένα λιμενικά έργα που προβλέπονται στα θεματικά και περιφερειακά επιχειρησιακά προγράμματα είναι πιθανόν να μην ολοκληρωθούν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2008» και για αυτό τον λόγο προτείνει να ενταχθούν στην επόμενη προγραμματική περίοδο ως έργα γέφυρες.
Τα λιμενικά έργα τα οποία η Επίτροπος θεωρεί ότι μπορούν να αποτελέσουν έργα γέφυρες με το Δ’ ΚΠΣ είναι τα εξής: «νέο λιμάνι Πάτρας, λιμάνι Αιγίου, λιμάνι Αργοστολίου στην Κεφαλονιά, λιμάνια Νάξου και Μυκόνου στις Κυκλάδες, λιμάνι Μυτιλήνης, λιμάνια Καρλοβασίου και Ευδήλου στη Σάμο και την Ικαρία αντίστοιχα, λιμάνι Μεστών Χίου, λιμάνι Σητείας στην Κρήτη, λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης στη Μακεδονία και τη Θράκη και λιμάνι Μύρινας στη Λήμνο».
«Η απάντηση της Επιτρόπου Χούμπνερ αποτελεί κόλαφο για την κυβέρνηση της ΝΔ και του αρμόδιου υπουργού κ. Κεφαλογιάννη. Οι κυβερνητικοί αρμόδιοι αντί να εξωραΐσουν και να συγκαλύπτουν το πρόβλημα οφείλουν να απολογηθούν και κυρίως να "τρέξουν" για να μην χαθούν και άλλοι κοινοτικοί πόροι», παρατήρησε ο κ. Παπαδημούλης.