Πώς ο Covid-19 αλλάζει τις ασφάλειες

Σάββατο, 18 Ιουλίου 2020 15:27
UPD:15:43
INTIME NEWS/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Ο κορωνοϊός ήρθε και άλλαξε πολλές συνήθειες τόσο στην καθημερινότητα των πολιτών όσο και στις επιχειρήσεις. Μια νλεα κανονικότητα που προσπαθούν όλοι να βρουν τα «πατήματά» τους. Ο κλάδος των ασφαλιστικών δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.

Οι ασφαλιστές δημιουργούν προϊόντα για έναν κόσμο όπου τα κρούσματα ιών θα μπορούσαν να γίνουν η νέα κανονικότητα καθώς πολλές επιχειρήσεις έπαθαν «ψυχρολουσία» κατά τη διάρκεια του Covid-19.

Παρόλο που οι νέες πολιτικές για την προστασία από πανδημία ενδέχεται να μην είναι φθηνές, όμως προσφέρουν σε επιχειρήσεις - από εστιατόρια έως εταιρείες παραγωγής ταινιών, σε εμπόρους λιανικής πώλησης ηλεκτρονικού εμπορίου τρόπους ασφάλισης έναντι διαταραχών και απωλειών εάν χτυπήσει άλλος ιός.

Νέα προϊόντα

Οι πάροχοι περιλαμβάνουν μεγάλους ασφαλιστές και μεσίτες που προσθέτουν νέα προϊόντα στην υπάρχουσα κάλυψη, καθώς και εξειδικευμένους παίκτες που βλέπουν μια ευκαιρία για την πλήρωση του κενού που άφησαν οι mainstream εταιρείες και οι οποίοι κατηγοριοποιούν τα κρούσματα ιών όπως τους πολέμους ή τις πυρηνικές εκρήξεις.

Η τεχνολογική εταιρεία Machine Cover, για παράδειγμα, στοχεύει να προσφέρει πολιτικές το επόμενο έτος που θα έδιναν ανακούφιση κατά τη διάρκεια των lockdown. Με χρήση εφαρμογών και άλλες πηγές δεδομένων, η εταιρεία με έδρα τη Βοστώνη μετρά τα επίπεδα κυκλοφορίας σε επιχειρήσεις όπως εστιατόρια, καταστήματα, κομμωτήρια και εμπόρους αυτοκινήτων.

Εάν η κίνηση πέσει κάτω από ένα συγκεκριμένο επίπεδο, πληρώνει, ανεξάρτητα από τον λόγο.

«Αυτός είναι ο τύπος κάλυψης που οι επιχειρήσεις θεώρησαν ότι είχαν πληρώσει όταν αγόρασαν το πρόγραμμα διακοπής επιχειρήσεων πριν από την πανδημία του κορωνοϊού», δήλωσε ο ιδρυτής της εταιρείας Inder-Jeet Gujral στο Reuters.

«Πιστεύω ότι θα είναι μια μεγάλη ευκαιρία γιατί μετά τον Covid-19, θα ήταν εξίσου ανεύθυνο να μην αγοράζει κάποιος ασφάλιση ενάντια σε πανδημίες, με τον ίδιο τρόπο που θα ήταν αν δεν έκανε ασφάλεια πυρός».

Η εταιρεία υποστηρίζεται από τον ασφαλιστή Hiscox και ιδιώτες επενδυτές, κυρίως από τον ασφαλιστικό κλάδο.

Τα κενά και οι εξαιρέσεις

Οι εξαιρέσεις από την πανδημία έχουν βοηθήσει ορισμένους ασφαλιστές να παραμείνουν άθικτοι αντιστεκόμενοι σε μεγάλο βαθμό στην πίεση για μεγαλύτερη κάλυψη ιών. Πράγματι, ορισμένοι ασφαλιστές που πλήρωσαν αποζημιώσεις για ακυρώσεις εκδηλώσεων και άλλες απώλειες έχουν αφαιρέσει πανδημίες από την κάλυψή τους.

Η βρετανική ένωση διαχειριστών κινδύνου Airmic δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η πανδημία είχε συμβάλει στην έλλειψη επαρκούς ασφάλισης σε μια προσιτή τιμή και τα περισσότερα μέλη της αναζήτησαν άλλους τρόπους για τη μείωση του κινδύνου.

Για να καλύψει το κενό σε έναν κόσμο με lockdown, η Beazly Plc της Lloyd's of London, άρχισε να πωλεί τον περασμένο μήνα πρόγραμμα έκτακτης ανάγκης για να ασφαλιστούν οι διοργανωτές μουσικών, πολιτιστικών και επιχειρηματικών εκδηλώσεων κατά τεχνικών δυσλειτουργιών.

Ειδικά συμβόλαια

Δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις μαθαίνουν τώρα πώς μπορούν να επηρεαστούν από τα κρούσματα της πανδημίας, μερικά νέα ειδικά προϊόντα είναι αποτελεσματικά. Η Elite Risk Insurance στο Newport Beach της Καλιφόρνια προσφέρει «κάλυψη υποτροπής εκδήλωσης Covid» από τον Μάιο σε επιχειρήσεις που αναγκάστηκαν να κλείσουν για δεύτερη φορά, είπε ο ιδρυτής της Τζεφ Κλάιντ.

Οι πολιτικές καταρτίζονται γύρω από συγκεκριμένες επιχειρήσεις και πληρώνουν μόνο όταν πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις, είπε ο Κλάιντ.

Για εταιρείες παραγωγής ταινιών και τηλεόρασης θα μπορούσε να είναι όταν ένα μέλος του cast προσβληθεί από κορωνοϊό, αναγκάζοντάς τους να σταματήσουν το γύρισμα.

Τέτοιες πολιτικές δεν είναι φτηνές. Ενα πρόγραμμα ύψους 1 εκατομμυρίου δολαρίων θα μπορούσε να κοστίζει μεταξύ 80.000 δολαρίων έως 100.000 δολαρίων ανάλογα με τους όρους. «Η ασφάλιση ... είναι δαπανηρή γιατί καλύπτει έναν κίνδυνο που

δεν έχει ιστορική βάση για τον υπολογισμό της τιμής», λέει ο Κλάιντ.

Και τον Μάρτιο, όταν o Covid-19 κατέστρεψε τη βόρεια Ιταλία, η Generali's Europ Assistance προσέφερε ιατρική βοήθεια, οικονομική υποστήριξη και τηλεσυμβούλους για τους πάσχοντες όταν έβγαιναν από το νοσοκομείο, πέρα από την τακτική ασφάλιση υγείας.

Πούλησε 1,5 εκατομμύρια συμβόλαια σε μόλις δύο εβδομάδες και τώρα έχει 3 εκατομμύρια πελάτες στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ορισμένοι ασφαλιστές εργάζονται επίσης για αλλαγές σε συστήματα αποζημίωσης υπαλλήλων και ασφάλισης υγείας.

Η εργασία από το σπίτι

Με εκατομμύρια εργαζομένους που δεν αναμένεται να επιστρέψουν στα γραφεία σύντομα, μερικοί μεγάλοι ασφαλιστές στην Ασία ετοιμάζουν ανάλογη κάλυψη.

Τουλάχιστον μία ιαπωνική εταιρεία ασφάλισης έχει αρχίσει να εργάζεται πάνω σε ένα προϊόν κάλυψης υπαλλήλων για τραυματισμό ενώ εργαζόταν στο σπίτι.

«Η εργασία από το σπίτι θα είναι η νέα κανονικότητα για τα επόμενα χρόνια. Αυτό θα καθιστούσε ανούσιο το πεδίο εφαρμογής του συστήματος αποζημίωσης εργαζομένων αν ένα άτομο τραυματιστεί ενώ βρίσκεται στο σπίτι», δήλωσε ανώτερο στέλεχος ευρωπαϊκής ασφαλιστικής με έδρα το Χονγκ Κονγκ.

naftemporikigr με πληροφορίες από Reuters
 


 


 

 



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα