Η Apple είναι το εμπορικό σήμα που αντιγράφουν συχνότερα οι εγκληματίες στον κυβερνοχώρο αν και δείχνουν προτίμηση και σε Νetflix, Υahoo, WhatsApp και PayPal.
Σύμφωνα με την Check Point Research, το τμήμα έρευνας της Check Point® Software Technologies Ltd., ενός μεγάλου παρόχου λύσεων κυβερνοασφάλειας παγκοσμίως, που δημοσίευσε την Έκθεση Brand Phishing για το πρώτο τρίμηνο του 2020, σε μια επίθεση brand phishing, οι κυβερνοεγκληματίες προσπαθούν να «μιμηθούν» τον επίσημο ιστότοπο ενός γνωστού brand, χρησιμοποιώντας ιστοσελίδα με παρόμοιο σχεδιασμό και με domain ή διεύθυνση URL που μοιάζουν με εκείνο του γνήσιου ιστοτόπου. Το link προς τον ψεύτικο ιστότοπο μπορεί να σταλεί σε στοχευμένα άτομα μέσω email ή γραπτού μηνύματος, ένας χρήστης μπορεί να ανακατευθυνθεί στην ιστοσελίδα κατά τη διάρκεια που περιηγείται στο διαδίκτυο ενώ το ίδιο μπορεί να συμβεί και μέσω κακόβουλης εφαρμογής για κινητά που ανακατευθύνει τους χρήστες. Ο ψεύτικος ιστότοπος περιέχει συχνά μια φόρμα που χρησιμοποιείται για να κλέψει τα διαπιστευτήρια των χρηστών, τα στοιχεία πληρωμής ή άλλα προσωπικά στοιχεία.
Η Apple διαπιστώνεται ότι είναι το εμπορικό σήμα που αντέγραψαν συχνότερα οι εγκληματίες στον κυβερνοχώρο, ανεβαίνονταςστην τρέχουσα έκθεση από την έβδομη θέση (2% του συνόλου των επιθέσεων phishing που πραγματοποιήθηκαν παγκοσμίως το τέταρτο τρίμηνο του 2019) στην κορυφή της κατάταξης.
Τα κορυφαία brands που αντέγραψαν οι ψηφιακοί εγκληματίες στο πρώτο τρίμηνο του 2020 - βάσει των συνολικών τους εμφανίσεων σε επιθέσεις brand phishing είναι τα εξής:
Apple (σχετίζεται με το 10% όλων των επιθέσεων brand phishing παγκοσμίως)
Netflix (9%)
Yahoo (6%)
WhatsApp (6%)
PayPal (5%)
Chase (5%)
Facebook (3%)
Microsoft (3%)
eBay (3%)
Amazon (1%)
«Οι κυβερνοεγκληματίες συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται τους χρήστες, πραγματοποιώντας εξελιγμένες επιθέσεις ηλεκτρονικού «ψαρέματος» μέσω email, διαδικτυακών εφαρμογών και εφαρμογών για κινητές συσκευές. Αντιγράφουν αναγνωρισμένα brands που γνωρίζουν ότι θα έχουν μεγάλη ζήτηση τη συγκεκριμένη περίοδο και αξιοποιούν τις αλλαγές που παρατηρούνται κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού στη συμπεριφορά των χρηστών», δήλωσε η Maya Horowitz, Διευθύντρια Πληροφοριών και Έρευνας Απειλών στην Check Point. Για να τονίσει ότι: «Το phishing θα συνεχίσει να αναπτύσσεται ως απειλή τους επόμενους μήνες, ειδικά καθώς οι εγκληματίες συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται τους φόβους και τις ανάγκες των ανθρώπων που χρησιμοποιούν βασικές υπηρεσίες από τα σπίτια τους. Όπως πάντα, ενθαρρύνουμε τους χρήστες να είναι προσεκτικοί και επιφυλακτικοί όταν αποκαλύπτουν προσωπικά δεδομένα».
naftemporiki.gr