Η κατάρρευση της αεροπορικής κίνησης στην Κίνα -που τότε ήταν το επίκεντρο της πανδημίας του κορωνοϊού- σε συνδυασμό με τη δραματική μείωση των αεροπορικών ταξιδίων στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού οδήγησε στη μεγαλύτερη «βουτιά» της παγκόσμιας αεροπορικής κίνησης σε διάστημα σχεδόν 20ετίας τον Φεβρουάριο.
Τα έσοδα ανά επιβατοχιλιόμετρο(RPK) υπέστησαν καθίζηση 14,1% τον Φεβρουάριο, όπως δείχνουν τα στοιχεία της ΙΑΤΑ. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πτώση της αεροπορικής ζήτησης από την εποχή των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου 2001.
Η αεροπορική δυναμικότηα συρρικνώθηκε 8,7% και το ποσοστό επιβατικής πληρότητας κατά 4,8 ποσοοστιαίες μονάδες, στο 75.9%.
Η διεθνής αεροπορική ζήτηση ήταν μειωμένη κατά 10,1%, από αύξηση 2,6% του Ιανουαρίου κα στα χειρότερα επίπεδα από την έξαρση της επιδημίας Οξέος Αναπνευστικού Συνδρόμου(SARS), το 2003.
Ανά περιοχή, οι αεροπορικές Ασίας-Ειρηνικού είδαν την επιβατική ζήτηση να βουλιάζει 41%, ενώ για τους αερομεταφορείς Βορείου Αμρεικής το αντίστοιχοι ποσοστό ήταν 2,8%, από αύξηση 2,9% του Ιανουαρίου.
Οι αεροπορικές Ευρώπης και Μέσης Ανατολής ο σαρωτικός αντίκτυπος του κορωνοϊού δεν ήταν ακόμη αισθητός τον Φεβρουάριο, αν και επηρεάσθηκαν από τη μείωση της αεροπορικής ζήτησης από Ασία, με του αερομεταφορείς της Ευρώπης να σημειώνουν τις χειρότερες επιδόσεις της τελευταίας δεκαετίας, με την ΙΑΤΑ να προειδοποιεί ότι τα στοιχεία του Μαρτίου θα είναι πολύ χειρότερα.
Η ΙΑΤΑ εκτιμά ότι οι αερομεταφορείς θα εξαντλήσουν κατά 61 δισ. δολάρια τα αποθέματα ρευστότητας στο δεύτερο τρίμηνο, καθώς μόνο οι ζημίες από εισιτήρια που πωλήθηκαν αλλά στη συνέχεια ματαιώθηκαν οι πτήσεις λόγω των περιοριστικών μέτρων ανέρχονται στα 35 δισ. δολάρια.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑFP, Reuters