Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Σε αγώνα δρόμου έχουν αποδυθεί στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό μεγάλες ναυτιλιακές δυνάμεις, μεταξύ των οποίων και η χώρα μας, προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις για τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων του θερμοκηπίου από τα πλοία πριν η Ευρωπαϊκή Ένωση προχωρήσει στη λήψη περιφερειακών μέτρων όπως είναι η ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων.
Ένα μεγάλο τμήμα της διεθνούς ναυτιλίας, μαζί και η Ελλάδα, επιδιώκουν να «περάσει» στον ΙΜΟ μια πρόταση που επιτυγχάνει μέχρι το 2030 μια μείωση των εκπομπών ανά τονομίλι μεταφερόμενου φορτίου κατά 49%, γεγονός που σημαίνει ότι θα επιτευχθεί ο στόχος του ΙΜΟ για μείωση των ρύπων CO2 από τη ναυτιλία κατά 40% με βάση τα επίπεδα ρύπων του 2008.
Ένταξη της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας
Από την άλλη πλευρά η ένταξη της ναυτιλίας στο σύστημα εμπορίας ρύπων είναι αμφίβολης αποτελεσματικότητας και παράλληλα χαρακτηρίζεται από τη ναυτιλιακή κοινότητα ως «ανειλικρινής» καθώς «στηρίζεται στην αρχή ότι όποιος πληρώνει μπορεί να συνεχίσει να ρυπαίνει», όπως ανέφερε πρόσφατα ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική