Black Friday: Οι καταναλωτές πάνε... διαβασμένοι

Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου 2019 19:15
UPD:19:16
Eurokinissi/ΕΦΗ ΣΚΑΖΑ

Black Friday. Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2019. (Eurokinissi/ Έφη Σκάζα)

Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected] 

 Ο κύβος ερρίφθη και όλη η Ελλάδα ενόψει της κορύφωσης του εμπορικού γεγονότος της Black Friday αύριο και της Cyber Monday τη Δευτέρα, κινείται σε ρυθμούς προσφορών από smartphones και τηλεοράσεις μέχρι παπούτσια, τσάντες, ακόμη και έπιπλα, αυτοκίνητα και υπηρεσίες.

Τα εμπορικά κέντρα έχουν γίνει εκπτωτικά χωριά (!) και όλοι οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς έχουν δαπανήσει πολλές χιλιάδες ευρώ σε διαφημιστικές καμπάνιες για να πάρουν πίσω καλές επιδόσεις στους τζίρους των ημερών.

Στην πρώτη γραμμή είναι οι μεγάλοι retailers Praktiker, Media Markt, Κωτσόβολος, Leroy Merlin, Πλαίσιο κ.α.. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι παραδοσιακά οι μέρες προσφέρονται για αγορές ηλεκτρονικών ειδών, όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς αλλά το ενδιαφέρον είναι ευρύτερο και καλύπτει οριζόντια την αγορά. Τις προηγούμενες ημέρες οι καταναλωτές ενημερώνονταν από τις εταιρείες για τις προσφορές ανά κατηγορία μέσω newsletter, sms και εργαλείων social media και θα πάνε “διαβασμένοι” αύριο.

Οι προσφορές σε πολλές περιπτώσεις είναι δελεαστικές από τις επιχειρήσεις όλων των μεγεθών και όλων των κλάδων.

Ενδεικτικά σημειώνεται ότι το Πλαίσιο, που έχει μπει και στις λευκές συσκευές, έβαλε πάνω από 1200 προϊόντα σε έκπτωση 70%. Όσο για το Public, αλυσίδα που έχει συνάψει στρατηγική συμφωνία με τη Media Markt, ξεπέρασε κάθε προηγούμενη καμπάνια ανακοινώνοντας ότι θέτει τιμές Black Friday σε 1.500.000 προϊόντα. Ο Κωτσόβολος έβαλε 30% έκπτωση σε όλες τις λευκές συσκευές και η Praktiker προειδοποίησε με black out τους καταναλωτές από τις μεγάλες προσφορές στο δικό της portfolio, που θα φτάνουν το 80% σε έπιπλα, ηλεκτρικές συσκευές, εργαλεία και είδη σπιτιού. Το μήνυμα της Leroy Merlin είναι “το έλα να δεις”, με πάνω από 200 προϊόντα σε έκπτωση 75%.

Όμως αντίστοιχη δυναμική έχουν και οι πρωτοβουλίες των εταιρειών ένδυσης, πολυεθνικών και ελληνικών, καθώς και των πολυκαταστημάτων Attica και Notos. Για παράδειγμα η ελληνική Dur καλωσόρισε του πελάτες της με έκπτωση 50% στα 2 τεμάχια ενόψει του “Black Friday Weekend”. Αντίστοιχα έχουν κινητοποιηθεί αλυσίδες αθλητικής ένδυσης όπως η Intersport, υποδημάτων, εσωρούχων κ.ο.κ.. Επίσης η Folli Follie, που βρίσκεται στο επίκεντρο αρνητικής δημοσιότητας, προσφέρει 70% σε συγκεκριμένες επιλογές από Calvin Klein Jeans, Collective, KIX και Sport Loft και 50% σε Folli Follie, Links of London και Nike.

Δεν είναι έξω από το χορό τα super market, με τα ΑΒ να προσφέρουν έξτρα bonus πόντους ενώ η αλυσίδα Σκλαβενίτης ανακοίνωσε εκπτώσεις 20% στα είδη σπιτιού. Στο πνεύμα των ημερών κινούνται ακόμη και οι αλυσίδες ενεργειακών λύσεων, πώλησης αυτοκινήτων, ασφαλιστικές, μέχρι φροντιστήρια και εστιατόρια.

Ενδιαφέρον έχει όμως και η κινητοποίηση των εταιρειών που προσφέρουν υπηρεσίες, με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας να μειώνουν τις τιμές στα data.

Πυρετός προσφορών παρατηρείται φυσικά και στα e-shops ενόψει Black Monday. Ενδεικτικό είναι ότι το e-bay λάνσαρε και ειδικό εργαλείο για να διευκολύνει τους καταναλωτές ενώ η ψηφιακή τράπεζα N26 έβγαλε προσφορά σε συνεργασία με το booking.com. Επίσης έχουν πληθύνει τα sites συνδέσμων για προσφορές black friday και επιλογές ανά κατηγορία.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα